Ominstallerat XP, Hjälp!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ja nu har jag installerat om XP. Det nya XP döpte sig till Windows.0 osv. Jobbigt...
Kan man få tillbaka sina gammla mina dokument osv????

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
förmodligen har du installerat xp över en tidigare installation...därav att nya windowskatalogen heter windows.000....men mina dokument går att styra om genom att gå in via egenskaper på mina dokument på skrivbordet...

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
förmodligen har du installerat xp över en tidigare installation...därav att nya windowskatalogen heter windows.000....men mina dokument går att styra om genom att gå in via egenskaper på mina dokument på skrivbordet...
Får åtkomst nekad om jag gör så.

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
okej...brukar fungera att styra om Mina Dokument iaf...själv kör jag i domän, men hjälpte en bekant med att styra om Mina dokument till valfri katalog..å det gick smidigt...

Om du får åtkomst nekad när du försöker komma in på din gamla profil osv...så kanske det beror på att du är påloggad utan admin-rättigheter??

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
okej...brukar fungera att styra om Mina Dokument iaf...själv kör jag i domän, men hjälpte en bekant med att styra om Mina dokument till valfri katalog..å det gick smidigt...

Om du får åtkomst nekad när du försöker komma in på din gamla profil osv...så kanske det beror på att du är påloggad utan admin-rättigheter??
Nope, har adminrättigheter på alla profiler. Jävla skit :( Får väl testa riva ur disken och sätta den som slave i en 98burk och se om de går bättre då.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Skaffa en extra hårddisk som du kopierar allt viktigt till, blås sedan din OS-disk.

Det är det bästa, även om det är trist att ominstallera alla program, men då vet du ju att allt blir bra iaf.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
abstruse skrev:
Skaffa en extra hårddisk som du kopierar allt viktigt till, blås sedan din OS-disk.

Det är det bästa, även om det är trist att ominstallera alla program, men då vet du ju att allt blir bra iaf.
Jo, men jag vill ju ha tillbaks mina gammla mina dokument, favoriter och sån skit :(

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Jo, men jag vill ju ha tillbaks mina gammla mina dokument, favoriter och sån skit :(

Ja, och? Det är ju en baggis om du har kvar den gamla hårddisken eller om du har klonat den.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Jasså? Då kan väl du berätta hur jag ska göra då? ;)

Jag är en pedagogisk katastrof. Enklare när man sitter vid datorn. :)

Det är ju inte så svårt, har du ingen haj polare?

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Är man lokal adminstratör kommer man åt allt! Kommer man inte in direkt i en mapp kan man alltid lägga till sig själv på den så fungerar det....se om du kan lägga till dig själv under rättigheter på aktuell mapp....

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Matin skrev:
Är man lokal adminstratör kommer man åt allt! Kommer man inte in direkt i en mapp kan man alltid lägga till sig själv på den så fungerar det....se om du kan lägga till dig själv under rättigheter på aktuell mapp....
Äum, hittar inge sånt?

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
upptäckte i dag att de går ju inte att formatera Xp...
Har Xp pro.. o skulle rensa burken.. men se de gick ju inte :(

De enda som gick att göra va en ominstallation av windowsmappen..
tydligen så måste man ha en bootbar xp skiva.. eller ??

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Till nisse

Om du har en bootbar xp-skiva så tryck i den och starta om datorn, när skivan har laddat klart så väljer du installation i första läget sen väljer du reparera xp-installation.

Om inte det funkar så väljer du reparera i första läget och fixar det i "dosläge".

Matin

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
ambulans skrev:
upptäckte i dag att de går ju inte att formatera Xp...
Har Xp pro.. o skulle rensa burken.. men se de gick ju inte :(

De enda som gick att göra va en ominstallation av windowsmappen..
tydligen så måste man ha en bootbar xp skiva.. eller ??
Hm...låter som du råkat ut för ett NTFS-problem. Format C: fungerar inte på NTFS-partioner av den enkla anledningen att DOS inte hittar NTFS-partioner. Krävs bättre program för sånt...ett är XP-skivan eller XP-startdiskar...eller så Partition Magic...Men ska man ändå ominstallera XP...så är XP-CDn att föredra eftersom man har fina möjligheter att under början av installationen välja hur man vill ha sin partioner samt formatera både som NTFS och FAT...

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Matin skrev:
Hm...låter som du råkat ut för ett NTFS-problem. Format C: fungerar inte på NTFS-partioner av den enkla anledningen att DOS inte hittar NTFS-partioner. Krävs bättre program för sånt...ett är XP-skivan eller XP-startdiskar...eller så Partition Magic...Men ska man ändå ominstallera XP...så är XP-CDn att föredra eftersom man har fina möjligheter att under början av installationen välja hur man vill ha sin partioner samt formatera både som NTFS och FAT...

öh.. ok.. men hur ska ja bete mig för att rensa hela burken dådå ?? i o för sig så fick ja ju en ny installation av windows.. men allt annat va ju kvar.. i program mapp osv.. :confused:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...