Omkörd av en CBR..

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
Vart idag omkörd av en CBR på vägen upp mot "Vikings bilstyling" (cykelaffären) på HÖGERsidan uppskattade farten på CBR'n till 150-160 typ..
Höll på att åka av hojjen då jag vart så jävla överaskad...
Jävla Ghostrider-wannabe-Västervik edition..... :7peta
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
McKlauf skrev:
Vart idag omkörd av en CBR på vägen upp mot "Vikings bilstyling" (cykelaffären) på HÖGERsidan uppskattade farten på CBR'n till 150-160 typ..
Höll på att åka av hojjen då jag vart så jävla överaskad...
Jävla Ghostrider-wannabe-Västervik edition..... :7peta

1. Vad åkte du på för hoj?

2. Vad var det för färgsättning på bladen ?
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
McKlauf skrev:
Vart idag omkörd av en CBR på vägen upp mot "Vikings bilstyling" (cykelaffären) på <snip>

Här ser vi enkelt fördelen med att ha ifyllt varifrån man kommer, och inte någonting i stil med "I källaren" eller liknande.

Det kan också vara bra att fylla i vad man har för mc, så man vet om det var just dig man såg. Det är svårt att lista ut vad en "Jaa, inte är den DIN" är för någonting. Är det en BMW, kanske?

Ontopic: Onödigt med omkörningar till höger. :fatta!
 

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
på era frågor så börjar man ju undra om ni åker om på högersidan i city i 150-160 blås ofta...
1.Röd svart motard.
2. Hojjen var röd/svart.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
John skrev:
Här ser vi enkelt fördelen med att ha ifyllt varifrån man kommer, och inte någonting i stil med "I källaren" eller liknande.

Det kan också vara bra att fylla i vad man har för mc, så man vet om det var just dig man såg.

Kör man som den grabben gjorde , så har han ju en anledning att INTE fylla i vilken hoj han har o varifrån han kommer ??... Skulle skämmas som en hund om ngn frågar varför man gjort så... :kocko

Är det verkligen så svårt att följa de allra enklaste trafikregler ??..Varför utsätta sig för idiotiska risker ??.. Ok att bilister kan svänga ut framför en o man inte har en chans... Då är det "De där jävla idioterna som kör bil". Men hur låter det om en mc kommer o kör om som ett skållat på högersidan o bilen helt plötsligt går ut till höger o "stänger till" ??.... Kan tänka mig att det fortfarande är "de där jävla bilisterna"......

Tänk efter lite ....man blir ju mörkrädd när man läser vissa trådar härinne. :va Jag är inte världens bästa jag heller...ligger o slangar , kör för fort , etc...men försöker hålla mig ifrån det mitt bland alla Svenssons på vägen....o jag har ALDRIG klippt en bil på höger sida !.. Är jag feg eller bara rädd om livet ??? :confused:
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
McKlauf skrev:
på era frågor så börjar man ju undra om ni åker om på högersidan i city i 150-160 blås ofta...
1.Röd svart motard.
2. Hojjen var röd/svart.

1. Ktm 640 ?

2. Killen på bladen känner jag, bor utanför stan :tummenupp
Det är en 954, har bara gått 800 mil, kanonfin hoj :)
Jag vet för ja provkörde den för inte så längesen :D
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Folkezx9r skrev:

...min poäng var inte att försöka få mig att framstå som en som gör det varje dag. Jag är förmodligen till och med fegare (eller förståndigare? Definitionsfråga..) än dig.. eeh.


:tummenupp
 

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
No1 skrev:
Självklart var det en sån där sk "Ghost Rider wannabe" för så där hade ingen kört tidigare på Svenska vägar inan GR filmerna kom... :rofl

...och då kommer en intressant fråga. Är ni stolta över det? :va


Glad midsommar! :fyllisar
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Slappa skrev:
2. Killen på bladen känner jag, bor utanför stan :tummenupp
Det är en 954, har bara gått 800 mil, kanonfin hoj :)
Jag vet för ja provkörde den för inte så längesen :D
ååå vill ju jag oxå göra.. lyllos dig :(
 

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
No1 skrev:
:tummenupp

Självklart var det en sån där sk "Ghost Rider wannabe" för så där hade ingen kört tidigare på Svenska vägar inan GR filmerna kom... :rofl

Dock har du HELT RÄTT i kritiken över vad som hänt... :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
Inget illa menat, men tippar på att han har kollat lite mycket på filmerna :rolleyes:
Folk har alltid kört som as, men en del tar priset...
25 år för supersporthojjarna tycker jag är :tummenupp
 

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Sthlm/Haninge
Hoj
RRRSeexNollseex
McKlauf skrev:
Inget illa menat, men tippar på att han har kollat lite mycket på filmerna :rolleyes:
Folk har alltid kört som as, men en del tar priset...
25 år för supersporthojjarna tycker jag är :tummenupp

Tror inte åldern har så mycket med det hela att göra när det gäller
framförandet av "snabba" hojar... vet måånga 25+ som älskar farten/"korkade" manövrar... är liksom mer av en livsstil!
rätt eller fel yttrar jag mig ej om.....
 
Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
No1 skrev:
SNÄLLA, läs mellan raderna på mitt inlägg då IRONIN flödar över och absolut INGET annat...

Patrik,
SWT Racing...

Jag missade visst ett par smileys.. ;) :rolleyes:
Glad midsommar, sa jag ju dessutom. :fatta!





:rolleyes:
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Vad jag obönhörligen tänker på varenda gång någon gör något dumt på sporthoj är att vi är ett kollektiv, och det finns många som vill motarbeta oss. Inte att jag är emot bus och lek, men det får ske på platser där det inte stör eller irriterar andra människor. Typ industriområden, flygrakor und so weiter...
Köra om på fel sida är bara dumdristigt och tyder på dålig personlig mognad.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
om man då kör i vänstra filen på motorväg fast höger fil e tom , har man en hög personlig mognad ... då detta iallafall till hör vanligheterna på E6 mellan Malmö-Hgb?????

tvekar inte en sekund på att köra om på innern om någon ligger i höger fältet och inte vill gå åtsidan (gäller givetvis inte om det är hårt trafikerat)

Hur e det i stan, vid filkörning , är det oxo personlig omognad ? :7peta
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Kanske lite klantigt skrivet av mig. Tror trådskaparen främst syftade på en omkörning på höger sida där det verkligen inte var lämpligt. typ sma huvudled. Men visst, ligger det någon i vänster fil på motorvägen som efter helljusblink och ett litet tut inte flyttar sig, kör jag naturligtvis om på högerna jag med. :tungan :squid
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top