Omkullknuffad hoj...

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Kommer hem från bröllop på stan (sthlm) och finner min hoj nervält i en buske.
Lyfter upp och ser hur plasten spruckit på höger sida, repig på fronten och frontkåpor och dessutom repad på tanken och bakskärmen... För att inte nämna hastighetsmätaren, ljuddämaren, vindskyddet, fotpinnen höger, luftintagskåpan oc annat smått och gott...

Enda problemet är att den står på plan mark och inte kan ha fallit omkull av sig själv eller vinden, nån jävel har vält den...

Jävla svin till människor...:mad:

Last edited:

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Gud vad jag aldrig kommer flytta till Stockholm!

Hoppas det ordnar sig på något vis! :(

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Ja, jag har haft med Gjensidige att göra. Fick inbrott i bilen, det var ett par år sedan då GPS'er räknades som stöldbegärlig egendom (kanske det fortfarande gör?). Men det var inga konstigheter ö.h.t. Bara lämna in bilen på verkstad för att fixa plåtskador och rutor, fick t.o.m. ersättning för GPS'en. Eller, om jag inte minns fel så "kvittade" dom GPS'en mot självrisken. Men har bara gott att säga om dom som försäkringsbolag.

Nån som haft med Gjensidige att göra i försäkringsärenden?

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Skönt att höra.

Väntar på bärgaren, så verkar som min hojsommar kommer bli väldigt torrftigt detta år. Surast är att den inte ens är en vecka gammal sen besiktningen hehe...

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nån granne kanske som retat upp sig på din körning eller parkering möjligen och som sedan tog chansen för lite "pay-back" i ett obevakat ögonblick.

Trist oavsett..... håller med din teori, ska nog blåsa utav helvete för att hojen ska kunna välta av vinddraget.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Eller så är det mer troligt att några snorungar passerat..kanske fulla. O tyckte det skulle va kul att tippa omkull en hoj. Typ 1,000,000 ggr sannolikare

Nån granne kanske som retat upp sig på din körning eller parkering möjligen och som sedan tog chansen för lite "pay-back" i ett obevakat ögonblick.

Trist oavsett..... håller med din teori, ska nog blåsa utav helvete för att hojen ska kunna välta av vinddraget.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Lämna in hojen för skadebesiktning på verkstaden. Få skadebesiktning utförd, hämta hojen, få den fixad i höst.
Den går ju att köra med? Verkstan blir glad(för dom behöver jobb off season) och du blir ivf gladare än om du har en hoj som står på verkstan tills i september, och inte kan köra ett skit i sommar.

Jävligt trist med skitmänniskor! :(

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8

fast jag har alltid krypkört in den på stället jag parkerade på nu, den har inte varit i vägen, ej väsnats eller kört konstigt på något sätt...

Lämna in hojen för skadebesiktning på verkstaden. Få skadebesiktning utförd, hämta hojen, få den fixad i höst.
Den går ju att köra med? Verkstan blir glad(för dom behöver jobb off season) och du blir ivf gladare än om du har en hoj som står på verkstan tills i september, och inte kan köra ett skit i sommar.

Jävligt trist med skitmänniskor! :(
jag funderade på det men hela sidokåpan är spräckt på högersidan och frågan är kul det är att köra med hojen på E18 då.
Lägger man till att jag hade blivit förbannad varje gång jag hade tittat på hojen så sparar jag mig nog psykisk lidande om jag slipper se den...

Ringt polisen och FK, bortbärgad till Din MC i Sollentuna. Lr se hojen nästa vår misstänker jag.
Enda riktigt sura är att tjejen som nyligen börjat åka på bönpallen hade fixat en fin hojresa till mellansverige, så den blir inte av, annars är ju allt annat skitsamma, plast går alltid att fixa...

Kanske blir av att slå i saken och köpa mig en ny hoj :gnissla:yoparty

Edit : frågan är dock om FK kommer reparera eller lösa in hojen. Med tanke på ev omlackering och ny kåpa samt ev ny ljuddämpare och lite annat smått kosmetiskt...

Suck. Att de inte bara kunde ha hållt sig borta från den.

Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Enda riktigt sura är att tjejen som nyligen börjat åka på bönpallen hade fixat en fin hojresa till mellansverige, så den blir inte av, annars är ju allt annat skitsamma, plast går alltid att fixa...

Kanske blir av att slå i saken och köpa mig en ny hoj :gnissla:yoparty

Köp min Sprint RS, vetja! :) Packutrustning och litet annat från plusmenyn följer med. En skön hoj att tuffa runt på två stycken. Ingen annons ligger ute än...

Om inte annat så kan jag säga att jag har haft med Gjensidige att göra i skadeärenden på hoj och de har varit tillmötesgående. Det som drog ur på tiden i det ärendet var verkstaden, inte försäkringsbolaget.

Lycka till hursomhelst!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Surt med pack.
När jag blev utan hoj kunde jag vara utan i två veckor innan jag köpte en ny. Du kan ju antingen köpa någon billig gammal modell som nödlösning, eller helt enkelt ställa in dig på ett byte och köpa en bra hoj för lite mer stålar och sälja den nuvarande om den blir lagad sedan?
För hojsemestern kommer vara jävligt bitter att inte åka på.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Så här skulle du ha gjort Om ett annat okänt motordrivet fordon orsakat skadorna på din bil, en ”parkerings-, eller smitningsskada” måste du göra en polisanmälan. Du måste kunna styrka att ett okänt motordrivet fordon orsakat skadorna, om möjligt, med ett vittne. Bedöms skadan som en ”parkerings-, eller smitningsskada” är det Trafikförsäkringsföreningen som slutgiltigt står för skadekostnaden.

Har råkat ut för det en gång "någon" hade backat/kört på min mc på en parkeringsplats( stormarknad, ställ aldrig en mc på en sådan plats )

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Köp min Sprint RS, vetja! :) Packutrustning och litet annat från plusmenyn följer med. En skön hoj att tuffa runt på två stycken. Ingen annons ligger ute än...

Om inte annat så kan jag säga att jag har haft med Gjensidige att göra i skadeärenden på hoj och de har varit tillmötesgående. Det som drog ur på tiden i det ärendet var verkstaden, inte försäkringsbolaget.

Lycka till hursomhelst!
Haha, funderar på en sporttoourer, blir en hel del körande mellan Västerås och Sthlm :p Men bra att höra om hur ärendet gick. Ska ringa dem nu om en timme och se vad som händet.

Surt med pack.
När jag blev utan hoj kunde jag vara utan i två veckor innan jag köpte en ny. Du kan ju antingen köpa någon billig gammal modell som nödlösning, eller helt enkelt ställa in dig på ett byte och köpa en bra hoj för lite mer stålar och sälja den nuvarande om den blir lagad sedan?
För hojsemestern kommer vara jävligt bitter att inte åka på.
Det är lite så tankarna går. Men precis köpt ny lägenhet så blir nog ändå att vänta med ny hoj ett litet tag.

Så här skulle du ha gjort Om ett annat okänt motordrivet fordon orsakat skadorna på din bil, en ”parkerings-, eller smitningsskada” måste du göra en polisanmälan. Du måste kunna styrka att ett okänt motordrivet fordon orsakat skadorna, om möjligt, med ett vittne. Bedöms skadan som en ”parkerings-, eller smitningsskada” är det Trafikförsäkringsföreningen som slutgiltigt står för skadekostnaden.

Har råkat ut för det en gång "någon" hade backat/kört på min mc på en parkeringsplats( stormarknad, ställ aldrig en mc på en sådan plats )
MCn var ställd på en innergård vid buskage, så inga bilar brukar köra eller parkera där. Polisanmälan är gjord, ibland undrar man dock hur dumma människor är som ringer till polisen när polisen frågar om man tagit bilder för att sen be en spara bilderna när man svarat ja på frågan. Varför skulle man ta bilder och sen slänga dem liksom...

Så inga andra fordon (inga spår av sådana på hojen), massa repor och omkullvält och inga vittnen trots att hojen är ställd synlig från porten till byggnaden :gnissla

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Haha, funderar på en sporttoourer, blir en hel del körande mellan Västerås och Sthlm :p Men bra att höra om hur ärendet gick. Ska ringa dem nu om en timme och se vad som händet.

Det är lite så tankarna går. Men precis köpt ny lägenhet så blir nog ändå att vänta med ny hoj ett litet tag.

MCn var ställd på en innergård vid buskage, så inga bilar brukar köra eller parkera där. Polisanmälan är gjord, ibland undrar man dock hur dumma människor är som ringer till polisen när polisen frågar om man tagit bilder för att sen be en spara bilderna när man svarat ja på frågan. Varför skulle man ta bilder och sen slänga dem liksom...

Så inga andra fordon (inga spår av sådana på hojen), massa repor och omkullvält och inga vittnen trots att hojen är ställd synlig från porten till byggnaden :gnissla

Om tex tant Agda eller Gubben i keps backar på en MC (Hände mig ssv) så märker dom det inte , känner en duns tittar bakåt ser inget kör därifrån.... Väldigt tråkigt för dig finns så många idioter:mad:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring