Onsdagsgazzet™ - 9/8

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
vi sitter så caféet i sjöbo. regn hela vägen. snart ska vi wheela. /mr k via Mobilen

Duck

SDK Socio #714
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S4 FOGGY
Har i princip regnat hela dagan på Knutstorp :huvet
Men det har inte hindrat oss som var där:D

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Äntligen hemma från dagens gazz. Maken till sämre reisleiter (mellan light) finns nog inte, helt sonika så kör gruppen ifrån en. Nä, nästa gång så kör jag först, så tappas inte någon bort:gnissla Nånordning får det vara :rolleyes: Hur som helst, tack för en alldeles fantastisk tur i regnet:tummenupp

NTV janne

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
Honda NTV 650
PGH skrev:
2363434 Äntligen hemma från dagens gazz. Maken till sämre reisleiter (mellan light) finns nog inte, helt sonika så kör gruppen ifrån en. Nä, nästa gång så kör jag först, så tappas inte någon bort:gnissla Nånordning får det vara :rolleyes: Hur som helst, tack för en alldeles fantastisk tur i regnet:tummenupp

Jag hänger med dig nästa onsdag, kör normalt i mellan hast tycker det kan i bland gå lite lugnare. Kul men man skall ha någon chans att hänga med.

Kör max hast "150" och mellan 80-100 i kurvorna, med växling mellan 3an och 4an växel och med hela tiden med mitt vrid uppe på ca 6000rpm.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Tack för ett nice gazz, även om det kunde ha regnat mindre.
Sköna vägar uppskattas alltid (oavsett väder)!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2363434 Äntligen hemma från dagens gazz. Maken till sämre reisleiter (mellan light) finns nog inte, helt sonika så kör gruppen ifrån en. Nä, nästa gång så kör jag först, så tappas inte någon bort:gnissla Nånordning får det vara :rolleyes: Hur som helst, tack för en alldeles fantastisk tur i regnet:tummenupp
Nu går skam på torra land...

Vi har satt PGH som reisleiter på SVT och då kom gruppen fram utan honom. Nu har jag provat att ha honom sist och då kommer alla fram till målet. Ja utom PGH då alltså... Vi stannade i Harlösa, jag samlade ihop gruppen, kallade till mig PGH och skrek:
"Vi undviker Östraby för där regnar det!!!"
PGH :nicka , gav :tummenupp och körde till... ja gissa en gång... :näsblod

Har just räknat ut att det är bäst att ha honom sist för i mitten så hade det blivit katastrof.

Sen vill jag inte höra fler skämt om att jag ska "ducka" eller att jag kör "Duck- ati". R.I.P. lilla anka, det var du eller jag och jag har mer att tillföra på denna jord.:)

Bifogat

• 101 Duckhunter.JPG
    101 Duckhunter.JPG
    52.2 KB · Visningar: 92

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Metallgutten, Matulda och jag körde småvägar till Smyge där vi avnjöt kaffe med hembakt äppelkaka och vaniljsås och sen vidare till Revinge, inte en droppe regn på hela turen :D

Det gäller att hitta torra vägar när det ser ut som det gjorde idag.

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Tack för en väldigt rolig tur! Mitt andra gazz och denna gången var jag inte livrädd - ja, inte hela tiden i alla fall.

Det var några helt otrooooliga uppvisningar på rakan! Wheelies och stoppies och high chair (fick tyvärr inte den sista att fastna i kameran...)

Jag har en film på cirka 20 MB som jag tänkte ladda upp, men det verkar inte funka att ladda upp avi-filmer här? Hur brukar ni göra med filmer?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
NTV janne skrev:
2363488 Jag hänger med dig nästa onsdag, kör normalt i mellan hast tycker det kan i bland gå lite lugnare. Kul men man skall ha någon chans att hänga med.

Nä, kör inte med mig. Jag lyckas ju alltid tappa bort gruppen och får köra singel... Fort skall det gå. Jag gasade så mycket att jag plötsligt kom i fatt snabb grupp. Hur f-n nu det kan hända:va

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Vem fotta?
INte nog med att de va ett helvete att försöka hitta någon kamera att titta in i.. De finns inga bilder när jag kommer hem:rolleyes:

Willew

Sjukskriven RadicalRider
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
----SÅLD----
AleX skrev:
2363737 Vem fotta?
INte nog med att de va ett helvete att försöka hitta någon kamera att titta in i.. De finns inga bilder när jag kommer hem:rolleyes:

Det finns ju en film ju!!!!

Du e ju het på sånt med data

Hjälp Cosmobob att ladda upp filmen!!!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2363701 Nä, kör inte med mig. Jag lyckas ju alltid tappa bort gruppen och får köra singel... Fort skall det gå. Jag gasade så mycket att jag plötsligt kom i fatt snabb grupp. Hur f-n nu det kan hända:va
För dom stod still och väntade in mellangruppen... kanske... :pannkyss

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
pisseväder ..... Gud vs. RR 1-0

Nå ja ... inga avåkningar och man kunde wheela fastän framhjulet sladdade lite när man satte ned.

Förvånadsvärt många som var med ändå. Jag har redan mailat Pholman och klagat. Han lovar medelhavsvärme och enkelriktat i häckeberga nästa onsdag.

/Mr K(rama-varandra-i-trafiken)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
PGH skrev:

Du har aldrig varit med på en TT i Hbg va ?

Mr K skrev:
2363264 vi sitter så caféet i sjöbo. regn hela vägen. snart ska vi wheela. /mr k via Mobilen

e du så hajj täck :D

Last edited:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Maverick_ou812 skrev:
2363746 För dom stod still och väntade in mellangruppen... kanske... :pannkyss

Det där var väl onödigt. Det behövde du väl inte avslöja!!!!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år