Onsdagskörning på Karlskoga?

minirider

Guest
Hej jag undrar lite vad som gäller för att köra onsdagar på Karlskoga? Kan man bara åka dit och köra utan att boka körning?

MC Doktorn

Guest
minirider skrev:
2140431 Hej jag undrar lite vad som gäller för att köra onsdagar på Karlskoga? Kan man bara åka dit och köra utan att boka körning?

Det krävs att man har en licens och en hoj enl svemoreglemente tror en onsdag kostar 400:- och packet alt:för medlem 1000:-icke medlem 1400:- ingår för 5 träningstillfällen.

minirider

Guest
2ono skrev:
2140774 Det krävs att man har en licens och en hoj enl svemoreglemente tror en onsdag kostar 400:- och packet alt:för medlem 1000:-icke medlem 1400:- ingår för 5 träningstillfällen.
ja så mycket vet jag med. Men kan man bara åka dit utan att boka?

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
minirider skrev:
2141943 ja så mycket vet jag med. Men kan man bara åka dit utan att boka?

Bara att komma dit och se glad ut. Betala hos Mike och få ett sött klistermärke att sätta på hojen. ;)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
MC Doktorn skrev:
2140774 Det krävs att man har en licens och en hoj enl svemoreglemente tror en onsdag kostar 400:- och packet alt:för medlem 1000:-icke medlem 1400:- ingår för 5 träningstillfällen.

måste den ha mc id card?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
J.Andersson skrev:
2229731 Alt. licenskurspapper från LMS som intyg :)

Säker på det? Annars vågar en annan inte chansa på att åka dit och där få veta att man måste ha licens. (tränade där på licenskurspappret förra året)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
På Karlskoga går det inte att träna med enbart licensintyg utan du får lösa en engångslicens för träningen, åtminstone gjorde de så förra året med mig.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav O skrev:
2267331 På Karlskoga går det inte att träna med enbart licensintyg utan du får lösa en engångslicens för träningen, åtminstone gjorde de så förra året med mig.
Så en styck kvällsträning kostar 400+engångslicens OM man är medlem?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Gustav O skrev:
2267331 På Karlskoga går det inte att träna med enbart licensintyg utan du får lösa en engångslicens för träningen, åtminstone gjorde de så förra året med mig.

Jag tränade som sagt på bara licensintyget förra året, dock gör det mig inget om jag blir tvungen att lösa engångslicens på plats, är glad bara jag får köra. Tack för informationen! :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
HanneZ skrev:
2267336 Så en styck kvällsträning kostar 400+engångslicens OM man är medlem?
För mig kostade det 350+300 kr förra året, men då är jag medlem i LMS. Dyrt helt klart.

Anneli skrev:
2267349 Jag tränade som sagt på bara licensintyget förra året, dock gör det mig inget om jag blir tvungen att lösa engångslicens på plats, är glad bara jag får köra. Tack för informationen! :)
Jag hade inte licensintyget men en licens från 2004 men det dög inte. :va?

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Tur man har amatörlicens då. :) Den torde väl accepteras. Blir väl att åka dit och prova en heldag i juli (5,12,19).

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:

För mig räkte det med att visa licensen utan att lösa ut engångslicens i år.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Gustav O skrev:
2267350 För mig kostade det 350+300 kr förra året, men då är jag medlem i LMS. Dyrt helt klart.

Jag hade inte licensintyget men en licens från 2004 men det dög inte. :va?
Hum.. ok. Vad hade det kostat om du varit medlem då?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MC Doktorn skrev:
2267360 För mig räkte det med att visa licensen utan att lösa ut engångslicens i år.
Gammal licens alltså?
Det dög inte i fjol..kanske beror på vem som står och tar betalt. Taekk!

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
2267364 Gammal licens alltså?
Det dög inte i fjol..kanske beror på vem som står och tar betalt. Taekk!

Orätt är ofta tacken till de som gör rätt för sig. Nu löste jag iof ett medlemskap så det kanske påverkade.

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
HanneZ skrev:
2267363 Hum.. ok. Vad hade det kostat om du varit medlem då?
En (1) träning kostar 400:- oavsett om man är medlem eller inte. 5 träningar kostar 1000:- för medlemmar och 1600:- om man inte är medlem. Årskort 1800:- för medlemmar och 2600:- för ickemedlemmar. Medlemsskap kostar 150:-

Edit: Man måste väl egentligen ha licens av försäkringsskäl men ibland verkar det funka att köra med bara licenskurspappret.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...