Vad håller folk på med egentligen?
Kalasväder idag så jag gasade ut till Vaxholm. Var där vid 19.40 och INGEN annan. Efter en stund rullade det inte 10 gravt överviktiga gubbar på customhojar.
Tog Bulten tillbaka och mötte INGEN. Väl i stan svängde jag förbi donken och där stod två ensamma hojjar.
Är det för kallt för sporthojskollektivet?
Var förbi Mc Varuhuset men där stod det bara 7-8 moppar (läs tardar) så jag invänta brorsan o sen tog vi en norrtur.
Skålhamravägen var hyffsad, en del vägskador vilket man iofs är van vid på den vägen men några av dem var stora hål.
Sträckan mellan Granakurvan (väg 268 Uppl-Väsby - Vallentuna) och Almungevägen var förvånansvärt välbehållen efter vintern, den är lite ojämn på sina ställen men inte värre än i fiol vad jag kan minnas.
Lundavägen hade fått några grova sänkningar i sig, alltså vägen/asfalten har sjunkit ner på sina ställen upp till 10m i längd på ett ca. Lite trafik som tur var men om man får ett plötsligt möte och far ner i en sådan sänka kan det nog bli spännande, de var vad jag såg på höger sida i riktning från Lunda livs - Gottröramacken.
Sedan for vi vidare mot Rimbo, man svänger av till vänster men kommer inte ihåg vad som står på skylten där, man kan iaf köra mot Knutby den vägen. Förbi avfarten mot Knutby och sedan mot Kårsta över Närtunaby. Denna sträcka var renodlad puckelpist. Sen Kårsta-E18 är som vanligt en fröjd, måste varit en äkta stridspilot som dragit den vägen