Ont i märgen----->bör jag hoja?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ibland får jag ont i märgen, dyker bara upp sådär och stannar ett litet tag. en dag som denna (soligt och ca 17° i sthlm) vill jag gärna hoja, men bör jag göra det om jag har ont i märgen?

någon som vet? kan det vara farligt att hoja om jag har ont i märgen, eller är det egentligen ingen fara alls?

tacksam för svar.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Var exakt gör det ont?
671px-Markknochen-1.jpg

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Visste inte GG stod för GammalGubbe

:tummenupp

:D:D

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
vilken märg..??benmärg finns i hela kroppen...antar att du menar ryggen eller? fast det finns inga smärtreceptorer I märgen...om jag har läst min bok rätt!!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
vilken märg..??benmärg finns i hela kroppen...antar att du menar ryggen eller? fast det finns inga smärtreceptorer I märgen...om jag har läst min bok rätt!!

så du vet alltså inte?

jag vill ju ha svar från folk som vet, som kanske själva upplevt märgont, har tips och råd...ja ni hajjar vd jag menar.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag tror helt enklet du börjar bli gammal och skör.
Värre kommer det att bli, så misströsta inte :D

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag tror helt enklet du börjar bli gammal och skör.
Värre kommer det att bli, så misströsta inte :D

jaa, om det nu är så, desto större anledning att berätta vad jag ev. kan vänta mig i framtiden.

vill ju liksom ha svar från alla 'experter' på sh, men just nu verkar det som att de håller sig borta med sin kunskap...kanske bara tomma ord helt enkelt...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
vill ju liksom ha svar från alla 'experter' på sh, men just nu verkar det som att de håller sig borta med sin kunskap...
Du kan andas ut, här är jag:

Märgsmärta är, med ett begrepp som tidigare användes inom sjukvården, psykosomatiskt betingat. Psykofarmaka kan hjälpa, men det absolut bästa är att hitta den mest uppenbara "brist" som fått symptomen att uppstå, tex för lite :ligga, och åtgärda problemet.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Du kan andas ut, här är jag:

Märgsmärta är, med ett begrepp som tidigare användes inom sjukvården, psykosomatiskt betingat. Psykofarmaka kan hjälpa, men det absolut bästa är att hitta den mest uppenbara "brist" som fått symptomen att uppstå, tex för lite :ligga, och åtgärda problemet.

ja, det verkar som att du besitter en viss kunskap, även om det är av tvivelaktig natur.

men jag tar till mig det och ska fundera kraftigt på det. tar fortfarande tacksamt emot tips, råd och andra diverse 'kunskaper'.

micke501

40 års kris? Från winge till gixxer.
Gick med
7 Sep 2008
Hoj
Suzuki gsx-r 1100w
Rör på dig mera regelbundet. Jag tvivlar på att du har ont i märgen eftersom man inte kan ha ont där. Mera troligt är att div muskelfästen ger sig till känna lite då och då. Botas enkelt med motion och rätt kost.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bettis, min högst proffisionella åsikt är, i egenskap av att vara närmast omåttbart framgångsrik inom filosofisk gynekologi, att din krämpor framkommer av rädlsa för att Mona Sahlin kommer att tillträda statsministerposten i valet 2010. Detta har för övrigt väldigt lite med motorcykelåkande att göra och kan därför bedrivas relativt riskfritt.

/Dr. Eggel

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...