ont i njurarna?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
tjatja

jag har fått ont i njurarna? eller iaf vad jag tror är njurarna. Fick det i söndags och det brukar börja göra ont mot kvällen. Inte jätte ont utan så man känner ungefär.

Jag har inte gjort nåt specielt, jag drack inte i helgen.. jag har däremot börjat dricka riktigt mycket vatten. Är törstig hela tiden och pissar genomskilnigt(stavning?) hela tiden. Vaknar mitt i natten och är törstig och brukar dricka en halvliter. sen har jag börjat gå och pissa om nätterna som jag aldrig gjort förut?

Var sjuk hela förra veckan med feber och ont i halsen. Kan de ha nåt att göra med det?

Nån sjuksyster här som kanske vet nåt :)

DJM skrev:
2329161 tjatja

jag har fått ont i njurarna?

<...>

Jag är inte sjuksyster men jag gissar på att du har råkat ut för antingen ett benbrott eller tandläkarskräck. Sover du ensam? Isf kan det vara det som är felet.

:P... jag gissar på att de e värmen som gör att du måste dricka mycket o därmed får njurarna jobba massa mer än vanligt... kan de stämma?... ja e helt lost på dehär ämnet men det är en gissning iaf...

duckie skrev:
2329173 Jag är inte sjuksyster men jag gissar på att du har råkat ut för antingen ett benbrott eller tandläkarskräck. Sover du ensam? Isf kan det vara det som är felet.

ahh tack för ditt svar! nee jag sover med min mamma så de kan inte vara de.:3freak bra att du är god och svarar iaf :)

AndreasNo skrev:
2329181 :P... jag gissar på att de e värmen som gör att du måste dricka mycket o därmed får njurarna jobba massa mer än vanligt... kan de stämma?... ja e helt lost på dehär ämnet men det är en gissning iaf...

jo de tror jag med:tungan men har ju inte vart så för 2 veckor sen. aja bara en tillfälighet kanske. tänkte så jag inte hade cancer eller nåt.

DJM skrev:
2329161 tjatja

jag har fått ont i njurarna? eller iaf vad jag tror är njurarna. Fick det i söndags och det brukar börja göra ont mot kvällen. Inte jätte ont utan så man känner ungefär.

Jag har inte gjort nåt specielt, jag drack inte i helgen.. jag har däremot börjat dricka riktigt mycket vatten. Är törstig hela tiden och pissar genomskilnigt(stavning?) hela tiden. Vaknar mitt i natten och är törstig och brukar dricka en halvliter. sen har jag börjat gå och pissa om nätterna som jag aldrig gjort förut?

Var sjuk hela förra veckan med feber och ont i halsen. Kan de ha nåt att göra med det?

Att du dricker mer kan beror på febern. MEN borde gå över rätt snabbt.
Kan vara att du dricker för mycket vatten och drar salter ut kroppen. Vilket inte är så bra. Försök att drick mineralvatten eller buljong eller liknande.

Att kisset är helt genomskilning hela tiden tyder på att du dricker för mycket.

DJM skrev:
2329161 tjatja

jag har fått ont i njurarna? eller iaf vad jag tror är njurarna.

Var har du ont? Njurarna sitter inte där de flesta tror att de sitter... Om du dricker för att kompensera att det är varmt eller för att du har feber svettas du ut vätskan. Men som ngn annan skrev; är urinen genomskinlig dricker du för mycket. Eller så har du fått grava njurskador så att dina njurar inte kan koncentrera urinen. Ätit svamp nyligen? Lömsk flugsvamp kan ge skador på njurarna... Men det händer ytterst sällan att någon skadas av giftig svamp.

Last edited:
När jag en gång i tiden åkte Ducatichopper (utan fjädring bak) så pissade jag blod efter en resa i Tyskland. Hemskt.

Sök upp din husläkare omedelbart!
Hoppas allt går bra!

DJM skrev:
2329161 tjatja

njurbälte o träff me en läkare :P

tack för alla svar!

snuttan till höger vid midjan, lite bak mot ryggen.

Jag får ringa husläkaren och åka dit och kolla upp mig.

Lever du forfarande?

Livsfarligt att dricka för mycket vatten

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,337318,00.html

många år har vi trugats att dricka vatten. Vatten, vatten, vatten – för att bli friska, vackra och smala. Men vi behöver egentligen inte bälga i oss vatten. Tvärtom kan det faktiskt vara skadligt att dricka för mycket.
Och forskarna är rörande överens – man ska dricka lagom mycket vatten för att må bra. Men vad är då lagom och vad händer om man dricker för mycket?

http://www.sund.nu/docs/artikel.asp?art=280&tem=3

har för mig att man kan få obalans mellan socker och salt osv. och man är törstig hela tiden och dricker ännu mer, vilket blir helt fel.

Vad vinner man om man gissar rätt?

Sorkpest gissar jag på, du har säkert jobbat ute och fått i dig gnagarpiss...
(räfsat gräs, burit ved, eller burit plankor som legat ute ett tag)

Jag har några bekanta som har haft det, det slår vääääldigt olika, en var hemma från jobbet i ett par dagar, en annan låg på lassarett med slangar i alla öppningar.

Att ingen föreslagit diabetes än?

Kolla upp sig för helvetisch!

Om du vill ta ett blodprov på studs får du inte äta eller dricka nåt annat än vatten från kl 18 eller om det var 21 dagen innan då det kan påverka resultatet på blodsockertester. Tjong!

KGK skrev:
2329383

Livsfarligt att dricka för mycket vatten

många år har vi trugats att dricka vatten. Vatten, vatten, vatten – för att bli friska, vackra och smala. Men vi behöver egentligen inte bälga i oss vatten. Tvärtom kan det faktiskt vara skadligt att dricka för mycket.
Och forskarna är rörande överens – man ska dricka lagom mycket vatten för att må bra. Men vad är då lagom och vad händer om man dricker för mycket?

har för mig att man kan få obalans mellan socker och salt osv. och man är törstig hela tiden och dricker ännu mer, vilket blir helt fel.

Kan helt intyga detta :fakta Läkare på Sahlgrenska, var helt vannsinniga på anställda som gick omkring o "sörplade vatten/mineralvatten" då det var "inne"..

"Njurarna klarar inte av att hantera detta. Sluta genast med det där" :ajjabajja

Drick vatten om man törstig är en bra grundregel.:tummenupp

Njursten :confused: http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3732

Ring sjukvårdsupplysningen :tummenupp

Last edited:
Ursäkta om ja lånar tråden lite...

Vart sitter njurarna....? För jag har haft sjukt ont stundtals precis nedanför revbenen på högersidan...Alltså de är inte "lite ont", ibland när ja andas kan ja inte andas in djupt på nåra timmar, för andas ja in djupt så känns de som att nått ska spricka elr nått...Endel säger att de kan va pga att ja sover för lite...Men de känns inte som att sömn är anledningen till dehär, nu gör de inte så ont men mellan tisdag-lördag förra veckan var de illa...

nån som vet vad de kan va?

så nu har jag kollat upp detta. Var på danderyds sjukhus. Kändes som de va lite brottom.

Lite för högt blodsocker, säkert för jag gått ner i vikt förra veckan trodde doktorn. Sen hade jag lite blod i urinet. Han trodde de va nå njursten. Inget farligt utan det skulle jag kissa ut. Tog blodprov och ska röntga njurarna om några veckor. Ska kolla blodsockret i början av nästa vecka.

Han trodde dock de inte var nånting, utan allt hängde ihop med infektionen som jag har förra veckan. Det skulle vara helt normalt snart.

Men man blir ju lite :näsblod

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...