Opel Corsa 1.2 Enjoy 2003 eller annan småbil?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sitter o letar efter en bil till tjejen.

Någon som har några inputs på Opel corsa ?

Några andra tips på nåt för under 30?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Ford Ka är faktiskt lite kul att köra, som en stor gokart ungefär. Väldigt litet baksäte dock...

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag skulle inte vara rädd för Opel. Verkar vara kanonbilar, bara går och går.
Farsgubben har en Combo 1,4 Twincam 90HK bensin från 05 som bara tickar och går. 14k mil har den gått.
Byttes ECU två ggr när bilen var nästan ny(500-1000mil). Bromsbelägg och drivknutsdamasker, nu på senaste tiden.
En oljetryckgivare som börja läcka på 13k snöret i övrigt. Rostfri, startar perfa i alla väder, går tyst (nåja) och fint.
Opel verkar bättre än VW, när dom är några år gamla.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kollar man bilprovningens statistik från 2010 där de listade de då 8 år gamla bilarna ser man att Corsan hamnar på 188 plats av 227 när det gäller "felfrihet".
22.9% av de besiktade exemplaren blev underkända.
Här hittar du sammanställningen från Bilprovningen. Det gäller alltså bilar tillverkade 2002 som är besiktade 2010.

- 02:eek:r besiktade 2010

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
http://www.blocket.se/orebro/Suzuki_Baleno_4WD_Kombi_43971740.htm?ca=8&w=1

Både viskokoppling och kamrem bytt, det enda du ska se upp med är oljud på femmans växel, och kolla rost förstås, annars en slitvarg.

edit: var det Corsan med sprucken vindruta och rostig dörr?

Åh, den där är ju nästan perfekt, hade den haft dragkrok hade jag fan dragit direkt.
Faktum är att en kombi är det tjejen helst vill ha då vi har en såndär liten schäfer, men hon får ändå inte liten skitbil när hon ska iväg nånstans så då får hon ta min bil o jag åka skitbil i stan.
Men problemet är när hon ska iväg o jag vill iväg o åka enduro, så en kombi med dragkrok vore egentligen de bästa.

Ja det finns två stycken likadana till samma pris här inom angränsande län, den här i byn hade väl sprucken vindruta om ja inte missminner mig.

sportbike

Guest
Åh, den där är ju nästan perfekt, hade den haft dragkrok hade jag fan dragit direkt.
Faktum är att en kombi är det tjejen helst vill ha då vi har en såndär liten schäfer, men hon får ändå inte liten skitbil när hon ska iväg nånstans så då får hon ta min bil o jag åka skitbil i stan.
Men problemet är när hon ska iväg o jag vill iväg o åka enduro, så en kombi med dragkrok vore egentligen de bästa.

Ja det finns två stycken likadana till samma pris här inom angränsande län, den här i byn hade väl sprucken vindruta om ja inte missminner mig.
Pruta till 20 på Balenon och köp en krok :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...känner en som har en 05ans Astra 1,6 GTC i skick som ny...men han vill ha lite mer för den...men du slipper pissa ned slantar i reparationer, och drag monterade jag i somras för att släpa moppar på obromsat släp med. ;) Det skall bli crossbuss istället för andrabilen, frugan får sno min Våffla.

PM:a.

/J

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Har för övrigt försökt övertala sambon om att vi kan köpa en liten crossbuss eller pickup istället för nån liten skitbil, men neeeeh de går inte.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Varför ska de va så svårt att tillverka en biljävel som håller?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag skulle inte vara rädd för Opel. Verkar vara kanonbilar, bara går och går.
Farsgubben har en Combo 1,4 Twincam 90HK bensin från 05 som bara tickar och går. 14k mil har den gått.
Byttes ECU två ggr när bilen var nästan ny(500-1000mil). Bromsbelägg och drivknutsdamasker, nu på senaste tiden.
En oljetryckgivare som börja läcka på 13k snöret i övrigt. Rostfri, startar perfa i alla väder, går tyst (nåja) och fint.
Opel verkar bättre än VW, när dom är några år gamla.

Fan bland det roligaste jag läst på mina sex år som medlem på sporthoj:rofl först trodde jag du var ironisk men nu inser jag att du menar allvar:arsele

Till norman: tjejens lillebrorsa har en nyare corsa, tror det är en 03:a, rullat 10000 mil, det allvarligaste felet hittills är väl att växellådan är kass plus lite andra fel, eller som han sa kort och gott när jag behövde låna den i onsdags, jävla skitbil! Jag hade nog kollat på en liten japs om jag hade varit dig!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Fan bland det roligaste jag läst på mina sex år som medlem på sporthoj:rofl först trodde jag du var ironisk men nu inser jag att du menar allvar:arsele

Du menar att du på fullaste allvar tror att min Passat utav senaste modell haft mindre bekymmer. Eller min förra V70? Eller Brorsans A4 eller hans tidigare Passat. Då kör jag och brorsan nya tjänstebilar.
Farsans Opel bara tickar och går i jämförelse.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Du menar att du på fullaste allvar tror att min Passat utav senaste modell haft mindre bekymmer. Eller min förra V70? Eller Brorsans A4 eller hans tidigare Passat. Då kör jag och brorsan nya tjänstebilar.
Farsans Opel bara tickar och går i jämförelse.

Må så vara men kärleksaffären började inte direkt friktionsfritt mellan farsa och opeln men är han nöjd så är jag nöjd:rofl

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping