Openklassen bra eller anus

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Tycker att det är lika kul och se på open klassen som det är att se på när färg torkar. Tycker att open klassen skall slås íhop med rookie klassen. Vad tycker ni?

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Fastway skrev:
2527946 Tycker att det är lika kul och se på open klassen som det är att se på när färg torkar. Tycker att open klassen skall slås íhop med rookie klassen. Vad tycker ni?
Du tycker alltså att det låter som en bra idé att amatörer som kör sin första tävling någonsin ska behöva slåss mot Sverigeeliten?

OM man absolut MÅSTE göra en hopslagning av klasser så tycker jag att ett vettigare alternativ är 450 och Open i samma.
Då är det ju åtminstonde A-förare mot andra A-förare.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Fastway skrev:
2527946 Tycker att det är lika kul och se på open klassen som det är att se på när färg torkar. Tycker att open klassen skall slås íhop med rookie klassen. Vad tycker ni?

Jag tycker du tänker helt fel, vem vinner på att man slår ihop dessa klasser? Vi rookiesar kommer känna oss i vägen och a-förarna kommer störa sig på alla varvningar. Då är det nog bättre att slå ihop 450 och open och sedan köra a+b final om det är fler förare än vad banan klarar av. Dock tycker jag inte att det är ett bra alternativ heller men det känns bättre än ditt förslag.

Jag tycker nuvarande lösning fungerar bra, dvs 450, open och rookie. Om man kör sprintrace och någon form av stege med t.ex. a,b,c-fnal då kan man nog blanda eftersom varvningar inte förekommer i samma utsträckning som i längre race, dessutom tror jag det kommer bli bra race eftersom systemet med stege ser till att alla slutligen kommer köra mot lika snabba förare som en själv.

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Det här va ett skämt va?

Vad är det för tråkigt med Open klassen? Har varit häftiga fajter i år...

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
håller med kyckling till pUgnt å pricka....dom sex snabbaste rookisarna i knutstorp som gick till stora finalen med eliten kan ja bara säga kom typ sist...så din idè känns inte så genomtänkt om du frågar mig....

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jocke W skrev:
2528143 Det här va ett skämt va?

Vad är det för tråkigt med Open klassen? Har varit häftiga fajter i år...

Jag tror inte heller att det är allvarligt menat. Både 450 och open är bra klasser med skoj fighter, visst var det lite klent startfält i sista highlandcupen men så har det väl inte varit hela året?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
erik skrev:
2528167 Jag tror inte heller att det är allvarligt menat. Både 450 och open är bra klasser med skoj fighter, visst var det lite klent startfält i sista highlandcupen men så har det väl inte varit hela året?

Nej, det blir ju oftast mindre och mindre folk i slutet av säsongerna, speciellt dom som inte har något med SM att göra..

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Jocke W skrev:
2528175 Nej, det blir ju oftast mindre och mindre folk i slutet av säsongerna, speciellt dom som inte har något med SM att göra..

Precis, se bara Örebrotävlingen senast.

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
en snabb fråga, hur många av rookiesarna var nere i knutstorp ungefär och var det någon av dom snabbaste som var där nere för huvudtaget?

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
någon som vet vart/om det kommer upp några bilder å vart/om man kan få fram resultat?

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Motard nissen skrev:
2528237 en snabb fråga, hur många av rookiesarna var nere i knutstorp ungefär och var det någon av dom snabbaste som var där nere för huvudtaget?
:rolleyes: .. det är väl bara att du kollar listorna för 2006

fastway är född 92 och vet inte vad han snackar om

Last edited:

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
har vart på mylaps men som sagt inte av intresse...fler förslag?

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
blom skrev:
2528349 :rolleyes: .. det är väl bara att du kollar listorna för 2006

fastway är född 92 och vet inte vad han snackar om

Mer troligt född -72 eller hur Perka ???
Om dom slår ihop 450 + Open betyder ju mindre åka för dig.

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
flera
Fastway skrev:
Har du tråkigt där hemma idag eller?:D antar att du ville få igång en rolig debatt och du lyckades haha

men du vet la att ny hyperfärgen är svin cool att kika på när den torka... och nej den är inte röd ;)

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
liljekvist skrev:
2528508 Har du tråkigt där hemma idag eller?:D antar att du ville få igång en rolig debatt och du lyckades haha

men du vet la att ny hyperfärgen är svin cool att kika på när den torka... och nej den är inte röd ;)
Hur har du det? Är det varmt o gott. Du kan väl Pmá mig när du är vaken och har lite tid över.Mvh Perra:tummenupp
(tycker fortfarande att open o rookie skall slås ihop.)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Fastway skrev:
2528744 Hur har du det? Är det varmt o gott. Du kan väl Pmá mig när du är vaken och har lite tid över.Mvh Perra:tummenupp
(tycker fortfarande att open o rookie skall slås ihop.)
Uhm.. Kör du Open och har tröttnat på att alltid komma sist? :va

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
blom skrev:
Per Klippinge, en avdankad motardåkare...sånna som vi skickar vi till ERF serien :)

Han som du ska köpa ybercolla, brymma, bra barkbusters märke Cycra.

Perra hur går det i ERF, hörde någon grym historia att du typ atte tredje snabbaste tid på tredje varvet nere i Anderstorp.

Du är grymm du, saknar dig under motardtävlingarna.
Kram Stefan

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha