Åh GUUUD så skönt!IRONIN ÄR FAN DÖD PÅ SPORTHOJ
Åh GUUUD så skönt!IRONIN ÄR FAN DÖD PÅ SPORTHOJ
IRONIN ÄR FAN DÖD PÅ SPORTHOJ
Jag hoppas nu att alla verkligen ser den uppenbara ironin i detta inlägg...
PS: Beklagar benbrottet, sånt suger på riktigt! Och lycka till med hojen, så klart.
IRONIN ÄR FAN DÖD PÅ SPORTHOJ
Vad för diameter på glaset är det? Har en mätare över till en zx6r -00/01 som skulle kunna användas.
Håller med frezon, allt som någonsin är hopmonterat kan även demonteras. Att silicona en plexiskiva på utsidan kommer se ut som skit.
Plexiglas eller lexan har de flesta glasmästare. Kan enkelt sågas med lövsåg/sticksåg eller om man så vill kan man köra med vinkelslip lite i taget.
Sälj de kåporna som är hela och köp ett nytt kina-kit på ebay. Kolla ebay efter resten som var trasigt och du får garanterat en hel och snygg hoj igen.
Jag tror, efter att ha öppnat en del plastkaviteter till andra applikationer, att det skall gå att öppna hela instrumenthuset och byta plastglaset. Det brukar kunna gå att försiktigt lirka in ett falsben, eller plektrum för den delen, mellan de plastbitar man vill ha isär och sedan jobba sig runt kanten. Det brukar lossna hyffsat enkelt och fästena som håller ihop det tar ingen skada, om man inte våldför sig som en galning vill säga, eller har glömt att avlägsna alla synliga skruvar förstås....
Finns ju kina kåpor som är kopior av orginalen så bes ska inte vara några problem!Ja det är ju plan nr 2 men vill helst få den körduglig så fort som möjligt så jag kan regbesiktiga den, sen blir det nog kina-kåpor!
Finns ju kina kåpor som är kopior av orginalen så bes ska inte vara några problem!
Ser ju grymt ut med sänkningen i fram tycker jag, fast försämrar det väghållningen så äre väll onödigt.
hahaha, bara slappa som e blindÄr det jag som fått det om bakfoten, men jag tror att hon är tjej.
men det är ju kul med utmaningar
5) Jag lägger på spacklet ganska tjockt. Dessutom försöker jag sprida det så att man spacklar en större yta än man behöver. Då ger det marginal att slipa lite om man tycker det behövs. Lägger man spackel på utsidan av kåporna är detta nästan ett måste, annars ser man ut som en hillbillie.
Tänkte be er om ett råd!
?
Sorry men tänker du lacka på det där så spricker det GARANTERAT igen.
Vad du gjort är att lägga en kaka bakom skadan.
Hela sprickan finns ju kvar.
Minsta lilla flex i kåpan (och hojkåpor flexar helvete) så har du en fin spricka igen i dina nylackade kåpor.
Tror inte du hinner få på dom innan detta händer.
Fram med lödkolven som ska vara varm som faen !
Svetsa sen ihop kåpan med smält plast.
Jobba från ena sidan sprickan och för över det materialet till andra sidan om sprickan med kolven.
Smält ihop materialet ordentligt på djupet då lite kladd på ytan spricker igen.
Slipa bort toppar av stelnad plast.
NU kan du ta fram glasfiberspacklet och fixa till så som du gjort på baksidan och på framsidan i den ruskigt fula svetslagningen.
Hoppas du inte tar detta som en sågning av din metod men jag vill bara hjälpa dig och undvika att du får börja om på ruta ett och blir sur satan när det pajar mitt i hojsäsongen !
Vad säger herr puck om att lägga ett lager glasfiberväv och epoxi (ej matta och polyester) på baksidan för att stärka upp ev. svagheter en svetsning/lödning kan innebära?
Funkar utmärkt, mycket bättre, starkare och tunnare än en kaka spackel.
Rugga upp ytar rejält innan.
En del abs-plaster är lite feta.
Epoxi är skiten.
Nu kommer du ju tro jag lackar (alltså inte lackar som i "målar" utan blir grinig) men det blir jag inte, lika bra att förtydliga det från första början Läste igenom det jag skrivit och det lät lite bitskt, inte meningen alltså.
Jo jag vet hur man svetsar plast, tack
Men det här har jag gjort tusen gånger på gamla hojjar å det har hållt i ur å skur, och överlevt flera vurpor oxå. Som sagt, de ska se "helare" (inte hela) ut till reg bes, inte mycket mer än så. Som jag skrev innan, det blir helt nya kåpor längre fram Vill inte lägga för mycket jobb på de här.
Tack för tipset, men det va inte just den biten jag menade att jag ville ha hjälp med heller
Fast vill du ta dig an dem är du mer än välkommen, du har ju gjort många snygga jobb! Jag bjuder på kaffe!
Nej bara ironin som är död på sporthoj.com, sen gammalt!hahaha, bara slappa som e blind
Det förklarar ju saken !
Har just lackat klart 11 kåpset så jag avstår från ditt generösa erbjudande.
Upp med bilder sen när du e klar !
Nej bara ironin som är död på sporthoj.com, sen gammalt!
tjohejsan, har missat din tråd innan !
så de e såhär hon ser ut den stackaren.... hojen alltså...
kan du inte slänga in mätarhuset i ugnen så att limmet mjuknar, så får du ut glaset å kan få ett likadant tillskuret ?
har haft isär min framlampa på R6:an på de viset.... ( 3 ggr )
borde ju vara limmat ungefär lika kan man tycka....
keep it up, så e hojen ihop innan benet e läkt !!
e den startad ??
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |