Oproportionerlig - skinnställ?

emilstro

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
kawasaki zx9-r -96
Hejsan. Är i behov av ett skinnställ, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i ett.
jag är 194 och väger 82kg. Så frågan är, vilket märke, modell och storlek ska jag leta efter?

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Jag är 190cm och väger 83kg och skaffade mitt skinnställ från PSI. De måttsyr så då får du de mått som passar dig. Stället sitter ihop bra efter 3 krasher så kvaliteten är det inget fel på heller. Happy Hunting!

http://www.psiscandinavia.com/wp/

Edit: Nackdelen med måttsytt är att man måste hålla vikten på vintern, erhm...

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Lindstrand passar bra på mig. Lika lång men 6 kilo lättare =)

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Om du har vägarna förbi Lelles här i Uppsala så löser det sig nog. De är väldigt duktiga på att hitta lämpliga ställ. Lite motsägelsefullt kanske men även jag är väldans nöjd med mitt PSI liksom Zartax, hade liknade vikt/längd som han förut.

emilstro

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
kawasaki zx9-r -96
Hur tajt tror du det stället skulle sitta? Åker av så fort han nuddar asfalt.

skulle ju vara schysst om stället går ner till knäna.

Om du har vägarna förbi Lelles här i Uppsala så löser det sig nog. De är väldigt duktiga på att hitta lämpliga ställ. Lite motsägelsefullt kanske men även jag är väldans nöjd med mitt PSI liksom Zartax, hade liknade vikt/längd som han förut.

tack tack.

emilstro

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
kawasaki zx9-r -96
Har man den fördelning av längd/vikt som du har så finns det bara skräddarsytt som funkar till 100% :arsele

verkar inte bättre än så, tänkte iaf det finns något ställ som är tajtare/längre än andra.

var förövrigt iväg idag igen och provade lite ställ, tipset jag fick där var en tripp till malung och lindstrands för att få ett ställ som sitter bra. de skulle tydligen förlänga stället där.

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
jag är 196cm lång å väger 85kg å jag kör med storlek 52 på mit arlen ness ställ. det blir kort i benen men man kör ju med stövlar så det går hur bra som helst, annars så går det ju att lämna in stället hos någon som kan sy dit lite extra läder eller likande om man stör sig på det.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife