Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Nu är jag inte växellådsguru, men jag måste erkänna att jag har lite svårt att se den cykliska funktionen framför mig rent tekniskt. Det känns som att man måste tänka till några varv för att få det att funka
För mig går det bara runt, runt.Nu är jag inte växellådsguru, men jag måste erkänna att jag har lite svårt att se den cykliska funktionen framför mig rent tekniskt. Det känns som att man måste tänka till några varv för att få det att funka
Nu är jag inte växellådsguru, men jag måste erkänna att jag har lite svårt att se den cykliska funktionen framför mig rent tekniskt. Det känns som att man måste tänka till några varv för att få det att funka
En sån har jag också ägt.Rätt underhållande när man sitter och funderar på om det är fyran som ligger i eller om det finns en växel till.Att trycka i ettan i toppfart brukade resultera i bredställ som Boris Chambon varit nöjd med...Jag har kvar en av flera Fiddy som jag köpte i ett gruppköp typ 2001, precis som alla andra från samma container så ligger alla växlar upp, och om du växlar vidare från fyran så SMACK sitter ettan och du nickar fågelpinnen. I nittio är det ganska stökigt
När vi packade upp dem så var det…..ett par saker till som förvånande oss kan jag få säga. Men den funkar än! 3.300:- styck inkl frakt förbetalt nåt halvår innan till en privatperson, kaos på parkeringen vid Ikea när det rullade in tre långtradare mellan femhundra personbilar med släpvagnar redo att plocka upp sina hojarVäxelkulissen som roterar har ju spår som flyttar drevet till rätt position för respektive växel. Har man då ingen stopp som hindrar att kulisen fortsätter roterar vidare så kan man ju lyckas konstruera så galet att man från fyran går vidare till ettan, precis som med klockan som efter ett varv, 12 timmar är tillbaka på föregående tid.
Det enda som förvånar är väl hur fan dom kan släppa en sån konstruktion vidare till produktion.
Vill minnas att jag sålde min för 4 papp efter sonen, farsan (undertecknad) o alla både sonens o mina polare, hela grannskapet och säkert flera jag förträngt/glömt kört sk*ten ur den under flera år...När vi packade upp dem så var det…..ett par saker till som förvånande oss kan jag få säga. Men den funkar än! 3.300:- styck inkl frakt förbetalt nåt halvår innan till en privatperson, kaos på parkeringen vid Ikea när det rullade in tre långtradare mellan femhundra personbilar med släpvagnar redo att plocka upp sina hojar
Har för mig att den tokiga växelordningen även illustreras på motorkåpan
På den tiden gjorde vi det varje dag Var du där på parkeringen? Själv missade jag hela showen då jag var i Åre, polarna som jag fick skicka dit i mitt ställe var inte helt nöjda över att få lägga timtals på att få fatt på hojarna.Vill minnas att jag sålde min för 4 papp efter sonen, farsan (undertecknad) o alla både sonens o mina polare, hela grannskapet och säkert flera jag förträngt/glömt kört sk*ten ur den under flera år...
En sådan affär gör man inte varje dag!
Nope, fick faktiskt min kines hemlevererad (kommer fan inte ihåg av vem dock…?)På den tiden gjorde vi det varje dag Var du där på parkeringen? Själv missade jag hela showen då jag var i Åre, polarna som jag fick skicka dit i mitt ställe var inte helt nöjda över att få lägga timtals på att få fatt på hojarna.
Det är väl det normala på såna.Hade en roadracinghoj för några år sedan.
Den hade ettan upp å resten av växlarna ner
Var inte R:en 5-petad med ettan nedåt? Osäker, kan komma ihåg fel.På moppetiden hade en polare en Yamaha DT50R (mitten på nittiotalet alltså) och där var alla växlar uppåt, neutralen var längst ner så att säga. Minns inte att det var några konstigheter när man körde.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|