Mr.Steen
Gudomlig sporthojare
Tjenare,
Vad är max borr på orginal foder?
Motorn ifråga är en gsxr 1052cc 1988
Bästa hälsningar
Fredrik
Vad är max borr på orginal foder?
Motorn ifråga är en gsxr 1052cc 1988
Bästa hälsningar
Fredrik
Jag tror lahi kör med bandit cyllinderrad som ger 1195cc på sin gsxr 1052 -86 motor. Prata med en medlem som heter sören, han är föreståndare på bikes hojskrot, (ledtråd han har en röd cb750 -74 i sin avatar.)
Vad kan en banditrad (om man hittar) tänkas kosta?
Jag tror lahi kör med bandit cyllinderrad som ger 1195cc på sin gsxr 1052 -86 motor. Prata med en medlem som heter sören, han är föreståndare på bikes hojskrot, (ledtråd han har en röd cb750 -74 i sin avatar.)
Japp, jag kör med Banditraden, men man måste borra 2 mm för att nå 1195cc, och det har jag gjort. Original är 79 mm i Banditraden, och genom att borra till 81 mm kan man köra med Hayabusakolvar. Självklart har jag sådana också Ska du köra med en Bandit cylinderrad (eller 1127:ans rad) måste du fräsa upp blocket en del, annars går inte foderna i hålen. Fördelen med att ta Banditraden framför 1127:ans är att Banditfoderna ger en halv millimeter tjockare gods. Men det finns folk som laddar ordentligt på borrade 1127-rader (med 1195 cc) också Och det verkar ju fungera.
Kan man inte lika gärna göra ett motorbyte och slänga i komplett Banditmotorpaket istället för att byta cylinder och kolvar, fräsa, borra och dona?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|