The Kawasaki GPZ1100 is a motorcycle that was manufactured by Kawasaki from 1981 to 1985. All five models featured fuel injection and 1,089 cc engines. All were short lived and were an attempt to fill a market segment that was rapidly changing.[1]
GPZ 1100 81 - 84 har insprutning orginal.
Så om du nu har en 84 med föggar, så har någon tidigare ägare satt dit någon slags CV-brygga från någon Z1000 modell. Och då gäller det att identifiera vilken CV-brygga du har å se vad den innehåller av emulsionsrör, nål, pilot-jet och huvudmunstycke. Då kan man sedan kolla vilken Kawa föggarna kommer från.
OM det inte är en eftermarknads förgasare typ Keihin CR, FCR eller Mikuni VM29, 33, VM29SS, RS34, 36, 38... eller Dellorto.
De korrekta svaret är att de inte sitter några förgasarmunstycken i en .std GPZ1100 -84
Ok, jag har köpt en z900 med gpz 1100( 1170) 84 som är
e85 bestyckad.Det sitter Mikuni cv fuggar på......
Tänkte gå tillbaka till bensin, får prova mig fram.....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |