Oscar!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
En avatar utan röda ögon! Nästa gång jag får se dig med gamla look:en blir efter nästa års första tävling; rödgråten sedan du blivit ifrånkörd av en sketen B-förare.

:tummenupp

Bifogat

• oscar.jpg
    oscar.jpg
    15 KB · Visningar: 1,158
Fan vad du triggar honom. Du har inte en chans... Jag kommer göra allt i min makt för att hans JHA-kit försedda hoj ska varva dig vart tionde varv, ungefär...

Pålle skrev:
Fan vad du triggar honom. Du har inte en chans... Jag kommer göra allt i min makt för att hans JHA-kit försedda hoj ska varva dig vart tionde varv, ungefär...
Ho ho - jag ska trigga och stressa honom och hans JHA-kittade 05:a så till den milda grad att de båda kissar på sig. :Rockbanan

Nyteknik skrev:
Ho ho - jag ska trigga och stressa honom och hans JHA-kittade 05:a så till den milda grad att de båda kissar på sig. :Rockbanan

Vi såg ju hur det gick på sviestad på lånad hoj. :gnissla:

Oscar är min idol! :rock

Kan inte säga annat än att det blir intressant nästa år...
Många nya som haussar sig själva rätt högt och tror topp10 är en enkel match :rolleyes:

oFFkeFF skrev:
Många nya som haussar sig själva rätt högt och tror topp10 är en enkel match :rolleyes:
Fortsätt med det så blir det ännu mer spännande!
Titta på hur de stora pojkarna tjafsar med varandra :tummenupp

Vore ju rätt trist om alla nya körde den vanliga valsen om att se och lära och kanske ta poäng osv. Tror man sig vara bra så ska man stå för det.
Sen att man kanske får äta upp det är en annan femma :rolleyes:

sandstream skrev:
Sen att man kanske får äta upp det är en annan femma :rolleyes:

Håller med där.
Kolla bara på Swedie, han var ju lite halvkaxig innan sommaren och få trodde att han var speciellt vass. Nu är han A-förare med helspons :tummenupp

Trango_B skrev:
Håller med där.
Kolla bara på Swedie, han var ju lite halvkaxig innan sommaren och få trodde att han var speciellt vass. Nu är han A-förare med helspons :tummenupp

Helspons? :va

Trango_B skrev:
Håller med där.
Har sett honom "live" ett par gånger och kan han ge fan i att krascha sönder kroppen så kan det nog gå bra i NSBK 2005. :D

Hagster skrev:
Vi såg ju hur det gick på sviestad på lånad hoj. :gnissla:

Inte vilken hoj som helst. Och för någon som just vunnit Rookie 1000 var inte motståndet i "Liten debutant" direkt hårt.

Oscar är definitivt en mycket duglig chaufför. Just därför och för att han är "ny i klassen" som jag är det kul att driva lite med honom. Men med ett uns allvar såklart.

:tungan

Last edited:
oFFkeFF skrev:

Mitt mål har jag sagt att det är topp 5 och självklart kommer det inte bli en enkel match, men omöjligt ska det f-n inte vara!
Ett annat mål är att slå mina PB på samtliga banor och med ett knivskarpt chassie (TM) så ska väl inte det vara en omöjlighet heller.
Jag vet att detta inte är svart på vitt, men jag tittade igenom lite varvtider från denna säsongen och kom fram till detta...

Atorp: 1.41,552 vilket ungefär motsvarar 7:e plats i 250R.
Sviestad: 54,540 -> 6
Falken: 44,387 -> 9
KGA: 1.10,479 -> 5

...så om jag 2005 inte slutar topp 10 så kan jag ärligt säga att jag är besviken med säsongen och Pålle får både skulden och sparken! Detsamma gäller om jag slutar 2:a och Nyteknik 1:a... :D

oscar skrev:
Mitt mål har jag sagt att det är topp 5 och självklart kommer det inte bli en enkel match, men omöjligt ska det f-n inte vara!
Ett annat mål är att slå mina PB på samtliga banor och med ett knivskarpt chassie (TM) så ska väl inte det vara en omöjlighet heller.
Jag vet att detta inte är svart på vitt, men jag tittade igenom lite varvtider från denna säsongen och kom fram till detta...

...så om jag 2005 inte slutar topp 10 så kan jag ärligt säga att jag är besviken med säsongen och Pålle får både skulden och sparken! Detsamma gäller om jag slutar 2:a och Nyteknik 1:a... :D

Byt avatar! :7peta

oscar skrev:

Kan inte säga annat än att det blir hårda race nästa år :tummenupp
Jag tänker ju inte lägga mig frivilligt heller..

oscar skrev:

Glöm inte att en 250 inte går så snabbt som en R1:a

Men du vet vad jag sagt "Jag kan göra vilken som till..."

Föresten om hojen nu blev för dyr så står den kanske en TSR och väntar på att bli leasad. Bättre läga att diskutera ersättning nu när du börjar förstå vad det kostar att köra racerhoj

Last edited:
Nordgren skrev:
Glöm inte att en 250 inte går så snabbt som en R1:a

Men du vet jag sagt "Jag kan göra vilken som till...

Föresten om hojen nu blev för dyr så står den kanske en TSR och väntar på att bli leasad. Bättre läga att diskutera ersättning nu när du börjar förstå vad det kostar att köra racerhoj

Din hoj, eller?
Hur mycket ska du ha?

DP #70 skrev:
Din hoj, eller?
Hur mycket ska du ha?

Beror på vad som ska ingå, men det börjar väl på någonstans från 100kr/mil i motordrift dvs motordelar och bränsle. Sen någon form av ersättning lånet. Sen vill jag inte låna ut endel motordelar och jag inte själv är mek. (Och du vet ju själv vad du vill ha i lån när du blir klar...)
Och självklart den som kraschar betalar men det går att köpa sig fri från för 200'

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back