Oseriösa säljare på Blocket

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Eh!! Vad är skillnaden på en crosshjälm och en endurohjälm? Och vadå inget med Uwex att göra? Menar du att han säljer kinakopior? Jag tycker du snackar en massa skit! Är det så att han konkurerar med dig eller nåt sånt?
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Det här känns nästan som något personligt?

Det väl inget fel att köpa saker till bra pris och sälja för vad det är möjligt att sälja till?
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Haha jaja - upp till kamp mot alla kapitalister på blocket som vill tjäna pengar......

Edit: kom igen nu dax o återgå till :cpparty ..... :D
 
Last edited:

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
En titt på whiteboards tidigare inlägg förklarar saken. Rädd för konkurrens tycker jag det ser ut som. Lågt som fan att attackera en annan fösäljare med en massa skitsnack. LÄGG NER
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Jaha? Det är dyrt, men inte ocker. Företaget i fråga har väl köpt hjälmarna av generalagenten? Klaga hos dem, om du nu känner dig
orättvist behandlad.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Visst dom är billigare i Tyskland som så mycket annat. Det är antagligen dina modeller också så vad är poängen med den länken?

Jaha? Det är dyrt, men inte ocker. Företaget i fråga har väl köpt hjälmarna av generalagenten? Klaga hos dem, om du nu känner dig
orättvist behandlad.

Min gissning är att whitebeard är generalagent och killen på blocket har tagit in dom genom någon annan kanal och det sticker väl i ögonen.
 
Last edited:

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
95 kawasaki ninja
Priser

:D whitebeard har precis visat att han själv är den mest oseriösa handlaren! Bra jobbat! :tummenupp

hela tiden verkar det som var man kan handla billigast,typ olika saijter.är det då fel av mig att varna för en säljare på blocket som tar överbetalt för gamla hjälmar .?????? Men OK självklart får ni handla var ni vill men en gammal hjälm till överpris?????
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
hela tiden verkar det som var man kan handla billigast,typ olika saijter.är det då fel av mig att varna för en säljare på blocket som tar överbetalt för gamla hjälmar .?????? Men OK självklart får ni handla var ni vill men en gammal hjälm till överpris?????

Kan du visa hur den "nya" cross-/enduro-hjälmen ser ut? Säljer den tyska sajten också "gamla" hjälmar?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

ok, den "gamla" som nu säljs på blocket för 2750kr är alltså SX 250 Weiss och kostar i tyskland 149.95 euro = 1393 kr.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-250-White/SubProducts/Uvex-SX-250-White-0001

Den "nya" heter SX 270 Weiss och kostar i Tyskland 164.95 euro = 1532 kr
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-270-White/SubProducts/Uvex-SX-270-White-0001

Nu vill jag gärna veta vad du har för pris på SX 270 Weiss så att vi kan få lite proportioner på ockret.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Varför är det oseriöst att sälja prylar på blocket för priser som uppenbarligen funkar att sälja för? Marknaden styr har jag för mig....Vill nån köpa hjälmar för det priset är det väl upp till dem, men knappast en anledning till att slå på stora trumman på SH?
 

whitebeard

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2009
Ort
stockholm
Hoj
95 kawasaki ninja
ok, den "gamla" som nu säljs på blocket för 2750kr är alltså SX 250 Weiss och kostar i tyskland 149.95 euro = 1393 kr.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-250-White/SubProducts/Uvex-SX-250-White-0001

Den "nya" heter SX 270 Weiss och kostar i Tyskland 164.95 euro = 1532 kr
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-270-White/SubProducts/Uvex-SX-270-White-0001

Nu vill jag gärna veta vad du har för pris på SX 270 Weiss så att vi kan få lite proportioner på ockret.
denna hjälm såldes 2010 för 1995 kr men den ska utgå ur sortimentet så dom sista gick för 1595kr.Alla 09 gick för 1000kr o det är dom som du ser på blocket.uvex kommer ej att tillverka några Crosshjälmar till år 2011.
 

xxZeus

Live hard, die hard
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Norr om Götet
Hoj
R1 -00
Varför är det oseriöst att sälja prylar på blocket för priser som uppenbarligen funkar att sälja för? Marknaden styr har jag för mig....Vill nån köpa hjälmar för det priset är det väl upp till dem, men knappast en anledning till att slå på stora trumman på SH?

Helt rätt. samma som med allt annat, bilar, hus m.m. prylar e ju värda det folk vill betala.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
denna hjälm såldes 2010 för 1995 kr men den ska utgå ur sortimentet så dom sista gick för 1595kr.Alla 09 gick för 1000kr o det är dom som du ser på blocket.uvex kommer ej att tillverka några Crosshjälmar till år 2011.

Förstår jag dig rätt i att SX 270 kostade i Sverige 1995kr när den såldes ut 2010?

Du menar alltså att även den tyska sajten ljuger när dom skriver "neu" på flera av modellerna SX250 samt SX270?
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Alltså i min bransch funkar det liksom tvärtom..:va

Om någon gråimporterar hjälmarna och kränger dem till överpris
är det väl inga problem? Problem är om blocketgubben skulle sålt dem
för 500 kr..

Om de kostar en tusenlapp netto, är det väl bara att slänga ut en
egen annons på blocket för 1995 kr?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top