Ostrypt nsr?

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Ja, hej igen.. :tungan

Nu är det så att jag monterat mitt Giannelli system å bestyckat om förgasaren så att den går "bra"..
Det som nu är konstigt är att den inte går någe fortare med avgassystemet då jag hela tiden trodde att orginal röret var plugagt :mad: , men så var då inte fallet :confused:
Jag har letat runt hela hojen efter strypningar mm, Men inte hittat ett skit..
varken i insug mm.. Har även ställt in avgasporten då nån trodde att den kunde vart fel inställd, men ändå gör den bara 130-140 km/h..

Någon som vet vart fan hojen är strypt? :näsblod
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
_Nille_ skrev:
2366424 Ja, hej igen.. :tungan

Nu är det så att jag monterat mitt Giannelli system å bestyckat om förgasaren så att den går "bra"..
Det som nu är konstigt är att den inte går någe fortare med avgassystemet då jag hela tiden trodde att orginal röret var plugagt :mad: , men så var då inte fallet :confused:
Jag har letat runt hela hojen efter strypningar mm, Men inte hittat ett skit..
varken i insug mm.. Har även ställt in avgasporten då nån trodde att den kunde vart fel inställd, men ändå gör den bara 130-140 km/h..

Någon som vet vart fan hojen är strypt? :näsblod

min gjör också bara 130 140 och har effekekt pipa, du får helt enkelt leva med d eftersom att avgasporten aldrig öppnar på 6:an
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
graan skrev:
2366580 Och det finns inget som man kan göra åt avgasporten då?


Man borde väll kunna spärra den i helt öppet läge på någe sätt, kan nån säga hur :D ? :p .. Men som jag har hört så ska man tappa i princip hela bottendraget :näsblod
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Min ligger på 10krpm vid 140 :S Hur fan ska man få upp den i högre hastighet ;D Motorn lär ju övervarva i farter över 150.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Pr0bz skrev:
2367690 Min ligger på 10krpm vid 140 :S Hur fan ska man få upp den i högre hastighet ;D Motorn lär ju övervarva i farter över 150.


På 5an eller 6ans växel?

Min gör 140 på ca 10-11K rpm på 5an.. den orkar ingeting på 6ans växel.. Petar man upp till 6an när man bottar den på 5an sackar den ner till ca 90-100 km/h
 

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
_Nille_ skrev:
2367777 På 5an eller 6ans växel?

Min gör 140 på ca 10-11K rpm på 5an.. den orkar ingeting på 6ans växel.. Petar man upp till 6an när man bottar den på 5an sackar den ner till ca 90-100 km/h
min gjöra 130 på 5:ans växel, och då får jag verkligen varva ur fullt.
 

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
Min toppar 150 km/h då ligger jag på 11 000 varv, men kommer minsta uppförs-lutning så sjunker varvmätaren och hastighetsmätaren drastiskt...
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
JojjeL skrev:
2368359 Ha i åtanke att hastighetsmätaren inte visar exakt lika mycket fel på allas hojar.

Det är klart...

Hehe, ett exempel, dock dåligt men.. :p jag åkte brevid en polares trimmade aerox hans mätare visa ca 95 min 70-80.. o_O
 

Race_Ampe

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Nsr -98
_Nille_ skrev:
2367037 Man borde väll kunna spärra den i helt öppet läge på någe sätt, kan nån säga hur :D ? :p .. Men som jag har hört så ska man tappa i princip hela bottendraget :näsblod


Jag har en Nsr -98 och jag har kört 150km/tim och det var inte fullt.

Jag höll på att kolla vid avgaporten och följde kablarna från servot till CDI:n och det var en kabel som gick utanför kopplingsstycket mellen servot och CDI:n. Den kabeln hade en egen skarv och jag tog isär den och då öppnade avgasporten helt och den gick då mycket bättre på höga varv men var svag på låga varv. Så jag satte en strömbrytare på kabeln så att jag kan ändra under färd och det fungerar bra tycker jag.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Race_Ampe skrev:
2376575 Jag har en Nsr -98 och jag har kört 150km/tim och det var inte fullt.

Jag höll på att kolla vid avgaporten och följde kablarna från servot till CDI:n och det var en kabel som gick utanför kopplingsstycket mellen servot och CDI:n. Den kabeln hade en egen skarv och jag tog isär den och då öppnade avgasporten helt och den gick då mycket bättre på höga varv men var svag på låga varv. Så jag satte en strömbrytare på kabeln så att jag kan ändra under färd och det fungerar bra tycker jag.


Ok, kolla förut, men det går 2 sladdar från servot.. Men har inte kollat vilken som går till CDIn..
 

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Osby, Norra skåne.
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Själv har jag en liten brytare till CDIn under tanken så jag enkelt kan "strypa" och "avstrypa" den när det behövs, men har kommit fram till att det inte gör nån skillnad på tophastigheten. Enda skillnaden är att i strypt läge börjar den bluddra på varvtal över 7000 varv på alla växlar UTOM sista, d.v.s att topphastigheten är det samma. Ingen större mening med att ha den brytaren faktiskt.
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
JojjeL skrev:
2377690 Själv har jag en liten brytare till CDIn under tanken så jag enkelt kan "strypa" och "avstrypa" den när det behövs, men har kommit fram till att det inte gör nån skillnad på tophastigheten. Enda skillnaden är att i strypt läge börjar den bluddra på varvtal över 7000 varv på alla växlar UTOM sista, d.v.s att topphastigheten är det samma. Ingen större mening med att ha den brytaren faktiskt.


Ok, ääh, skitsamma, jag måste iaf testa det nåndag :p .. men inte nu, Det spöregnar :(
 

byskebon

norrlänning
Gick med
15 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
2010 Triumph Street Triple
går det inte byta CDI till en från dom årsmod som inte har strypt? en beggad kan väll inte kosta så mkt....
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top