Ostrypt!

ekenz

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
ingen för tillfället
Det är så jag är 15 och fyller 16 snart och ska köpa en rs125, så jag har några frågor.

- Om man kör ostrypt hur kan poliserna kolla det ? det var väll 37 hk eller nått ostrypt. Det är så att vi har väldigt "stränga" poliser här var jag bor. Så min fråga är om man säger att den har 11kw har poliserna någon rätt att få ta den och provköra den?
Och ifall dom får reda på det vad händer då? Får man indraget körkort i 2 år eller hur är det? Isåfall är det väll dumt att riskera så mkt eller?:va

Plus en sak till går rs125 hackigt strypta? :confused: :confused:

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
-
ekenz skrev:
2381983 Det är så jag är 15 och fyller 16 snart och ska köpa en rs125, så jag har några frågor.

- Om man kör ostrypt hur kan poliserna kolla det ? det var väll 37 hk eller nått ostrypt. Det är så att vi har väldigt "stränga" poliser här var jag bor. Så min fråga är om man säger att den har 11kw har poliserna någon rätt att få ta den och provköra den?
Och ifall dom får reda på det vad händer då? Får man indraget körkort i 2 år eller hur är det? Isåfall är det väll dumt att riskera så mkt eller?:va

Polisen kan ju inte ta reda på om den har mer än 11 kw! I alla fall inte på plats..

Men får de om de vill ta in fordonet och kolla upp det om de har misstankar?

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
ekenz skrev:
2381983 Det är så jag är 15 och fyller 16 snart och ska köpa en rs125, så jag har några frågor.

hört talas om prövotid? det betyder att du inte får indraget körkort, utan du blir av med det helt. du har prövotid i 2 år, efter det så får du indraget körkort i x tid.
själv har jag inte en rs 125 men vad jag hört och läst går de skit strypta men det är för att det är en renodlad tävlingsmaskin i grunden.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska