OT: Höghöjdsjobbare / 3G Telecom ???

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Höghöjdsjobbare / 3G Telecom ???

Någon som håller på med sånt här eller, jag söker nytt jobb, jag kan tänka mig att göra vilka jobb som helst på höghöjd.............har licens och har byggt 3G master...........någon som har förslag ?????

Snälla !!!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Tja, vi har media att tacka för folks trevliga inställning till allt vad mobiltelefoni heter. Man vill jävlar i mig ha täckning hemma och ser deet som självklart att man ska kunna ringa varhelst man är men inte vill man ha ett torn inom 5 mils håll från där man bor för ojoj, vad farligt det är.

Pöbeln borde bry sig mindre.

..och angående din fråga så är nog det hetaste tipset att kontakta nån mastbyggande entreprenör.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Goines skrev:
Tja, vi har media att tacka för folks trevliga inställning till allt vad mobiltelefoni heter. Man vill jävlar i mig ha täckning hemma och ser deet som självklart att man ska kunna ringa varhelst man är men inte vill man ha ett torn inom 5 mils håll från där man bor för ojoj, vad farligt det är.

Pöbeln borde bry sig mindre.

Jag skiter i strålning och täckning! Masterna förfular landskapet!

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
okej

okej, nu va det inte 3G:s vara eller inte vara som gälde, ute jag vill ha ett jobb

Sluta sträva bakåt nu !!!

Ni vill ju ha produkten o kunna använda den, men ni vill inte ha bastekniken.................................fattar inte riktigt de..........

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
måsta man ha licens för att klättra i en stolpe? :va

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
japp

japp det måste man ha..........en speciel höghöjds licens för att få jobba på 13 meter över marken

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Sån har man. :tummenupp

Jag skulle till och med våga säga att det är en speciell 'licens' för att jobba i torn/mast. Andra regler och krav för arbete på tak över 13 meter.

13 meter kommer sig av att det var höjden på dom gamla hederliga telefonstolparna. :fakta

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
cool_lilja skrev:
japp det måste man ha..........en speciel höghöjds licens för att få jobba på 13 meter över marken

Intressant,,, Innefattar detta licenskrav även ställningar, liftar och hustak eller är det bara när man dinglar i en mast man behöver licensen?

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
stämmer

stämmer bra det....................olika utbildingar för tak arbte o mast/stolp arbete.......................

jaja, som sagt.......ingen som vet någon frima eller nått sånt

skulle vilja ha ett jobb....................tack

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Behöver man licens för att jobba i...typ frihetsgudinnan också? Hon är ju rätt hög.

Pickles

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Suz
..... inte visste ja att man va tvungen till speciella hög höjds träningar....trodde dom va gratis ute i förorterna...? "skoj" va i vegas 97 och arbetade.... på vårat bygge fick ingen gå högre än andra våningen efter kl1 på da´n .....nåt me värme slag...
hmmm de va visst inte de trå´n han´la om...... nåra för nåra starka tror ja´....tjingeling

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
cool_lilja skrev:
Höghöjdsjobbare / 3G Telecom ???

Någon som håller på med sånt här eller, jag söker nytt jobb, jag kan tänka mig att göra vilka jobb som helst på höghöjd.............har licens och har byggt 3G master...........någon som har förslag ?????

Snälla !!!

som far min :)

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
cool_lilja skrev:

Har själv ofta byggt ställning på långt över 13 meter , ibland det 3-dubbla ,men aldrig hört talas om licens. :va

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Busig som man är så har man varit och klätrat i alla mobil master här omkring, 70meter stege är inget att leka med, träningsverk när jag var nere igen :död :) . Fan vilken utsikt det är från toppen, vore kul att jobba med nått sådant.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
SM 570 RR skrev:
Har själv ofta byggt ställning på långt över 13 meter , ibland det 3-dubbla ,men aldrig hört talas om licens. :va

Kanske dags att ta ett snack med skyddsombudet på jobbet? Funkar ju lugnt så länge det inte händer nåt men när den dagen kommer så blir det inte så roligt.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...