OT: Vad kostar en kostym?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Just det. Polaren har fått för sig att gå och gifta sig på nyårsafton och jag måste införskaffa en kostym... Jag har inga besparingar att tala om och CSN är ju inte generösa direkt. Vill ju använda den i några år trots allt så vilket skit som helst vill jag ju inte ha! Jag har aldrig ens burit en kostym, så hjälp mig nu. För hyra kostym är väl rätt gay...

Vad kostar, vart, och vart hittar man snygga utan att det blir snordyrt?

Dressman funkar inte för att jag är för liten. 170cm 70kg... Har testat... :hihi

Coola Ola

Guest
Faktum är att H&M har en del ok kostymer till inte alltför dyr peng. MQ har också men är lite dyrare (kanske lite bättre också). Skjortor ska du nog leta efter nån annanstans än H&M, de är sådär kvalitét på dem och passformen kan vara konstig, speciellt efter några tvättar.

Men ta o kolla själv, H&M samt MQ är mitt tips alltså.

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Någonstans mellan 2000-3000 kr skall du väl få en schysst för? :)

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
Va inte snål lägg hellre 5-6k o köp en snygg tidlös kostym av lite kvalite

Josafan

Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Blondie skrev:
Va inte snål lägg hellre 5-6k o köp en snygg tidlös kostym av lite kvalite

När snubben nämner att csn inte är generösa så fattar vilken student som helst att 5-6 lök är inte på tal om. Jag antar att den inte kommer till så stor användning heller. Själv köpte jag en oscar jacobsson hos ett klädföretag som bara säljer kostymer för en 2-3000 kr(kommer inte ihåg). Använd 2 gånger.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kom på en sak!!

Second hand butiker finns en del coola saker i.Jag skulle knalla dit och kolla med 1 gång.Då kan du komma undan med 400.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Josafan skrev:
När snubben nämner att csn inte är generösa så fattar vilken student som helst att 5-6 lök är inte på tal om. Jag antar att den inte kommer till så stor användning heller. Själv köpte jag en oscar jacobsson hos ett klädföretag som bara säljer kostymer för en 2-3000 kr(kommer inte ihåg). Använd 2 gånger.

Bra sagt. Grejen är för det första, stålarna. För det andra, även om kostymen är tidlös så är inte min kropp det. Den har en förmåga att ändra sig.. framåt på nåt vis.. Grej tre, den kommer nog att användas vid väldigt få tillfällen. Beror iofs hur många släktingar som kommer att dö under närmsta åren.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
juha01 skrev:
Bra sagt. Grejen är för det första, stålarna. För det andra, även om kostymen är tidlös så är inte min kropp det. Den har en förmåga att ändra sig.. framåt på nåt vis.. Grej tre, den kommer nog att användas vid väldigt få tillfällen. Beror iofs hur många släktingar som kommer att dö under närmsta åren.

Second hand!! snyggt och tidlöst!!

Josafan

Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
En polare hittade en Tigerfrack på secondhand för 200 kr... Minst sagt överkomligt. En lärare till mig hittade en gammal Nk-kostym för 200 kr en gång på second hand. På den tiden hade Nk rätt krümma grejor må jag säga, skräddarsydd fin kostym för mkt små pengar. Själv vill jag hitta en tweedkavaj som jag skall modda så att den blir asfet! :yoparty

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
twinner skrev:
Jag vet!! Skämtade inte.

Tackar för tipsen! Du.. Lite OT (men det är min tråd ändå) Har vi setts på öland förra sommaren på en camping? tina och frida.. Säger det nåt?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
hållundan skrev:
Inte jag heller. Jag påpekade det en extra gång för juha01. Dum citering kanske. Men men, second hand rockar. Ibland =) OM man hittar nåt.

Jag lovar att kolla upp det! Måste ju finnas folk som har blivit tjockare sista tiden...

Vet du någon bra second hand. Jag har aldrig besökt en dylik butique.

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
juha01 skrev:
Just det. Polaren har fått för sig att gå och gifta sig på nyårsafton och jag måste införskaffa en kostym... Jag har inga besparingar att tala om och CSN är ju inte generösa direkt. Vill ju använda den i några år trots allt så vilket skit som helst vill jag ju inte ha! Jag har aldrig ens burit en kostym, så hjälp mig nu. För hyra kostym är väl rätt gay...

Vad kostar, vart, och vart hittar man snygga utan att det blir snordyrt?

Dressman funkar inte för att jag är för liten. 170cm 70kg... Har testat... :hihi

jag betalade 2100 kr. kostym figursydd i cashmere samt 3 skjortor.. väldans nöjd. bara att åka till Dinos taylor i bangkok... soi 14 tror jag det var.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
juha01 skrev:
Jag lovar att kolla upp det! Måste ju finnas folk som har blivit tjockare sista tiden...

Vet du någon bra second hand. Jag har aldrig besökt en dylik butique.
Där jag har hittat mest balla grejer har vart på myrorna. Vet itne var dom ligger i gbg faktiskt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hittade en som satt som en smäck på Dressman, kostade mig tusingen ungefär, plus skjorta och slips då, eftersom inget av det ingick i min garderob.

Frågan aktualiserades av en begravning, och även om det inte var ett krav kände jag att jag ville klä mig så.

På plussidan var att dom hade "tag två betala för en" både på skjorta och slips, och deras personal plockade snabbt fram en kombination för lite muntrare tillfällen också.

Nu tvivlar jag IOFS på att jag kommer att klä mig så till fest, men vem vet, något bröllop / dop kan det ju bli.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
GuW skrev:
Jag hittade en som satt som en smäck på Dressman, kostade mig tusingen ungefär, plus skjorta och slips då, eftersom inget av det ingick i min garderob.

Deras minsta storlek sitter som ett tält på mig. Den butiken är till för MÄN.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år