Vilken dag!
Ja, det var iaf en bra dag ända tills ett litet missöde med min rosthög kom till.
Men först ska jag berätta om vilken underbar dag det var...
Det hela började med att båda mina lektioner på eftermiddagen blev inställda, eller ja den ena lektionen iaf.
Min gode vän frågade då om vi skulle ut och köra en runda.
Såklart, svarde jag eftersom vädret var perfekt och jag ej kört så många mil med hojen och körkortet.
Vi drog på oss skinnställen och sen bar det av.
Min gode vän visade vägen eftersom han har ganska många mer mil i kroppen än vad jag har.
Vi körde en bra bit med många fina kurviga vägar och hojen verkade gå som aldrig förr.
Efter ca 10 fantastiska mil bar det av hemmåt igen.
Vi väljer de lite större vägarna hem, varför vet jag inte.
Men efter att ha pressat hojen i kanske 1,5 mil händer något som inte får hända.
Kommer upp för ett backkrön och känner att det hugger till i hojen.
Drar in kopplingen fort som fan för att inte skada något, hojen dör såklart och jag rullar in till kanten.
Jag undrar var fan det är som kan ha hänt, temperaturen har varit stabil och inte varm, nästan lite kall kanske..
Jag kände lite på kicken och motorn gick faktiskt runt, men kompet hade tagit semester.
Efter många om och men lyckas vi få igång skrothögen med hjälp av rullning och en annan motorcykels dragkraft.
Jag KÖR hem och är uppe i över 100km/h med ett komp som 50 cc kolv i en 125cc cylinder...
Jag och min kompis börjar riva i skiten och ser grova revor o cylinder och kolv.
När vi fått av cylindern säger kompisen:
- Du vart fan är knastret för någonstans.
Shit tänker jag och vet att motorn måste nu plockas bort.
Efter några timmars mekande ligger motorn på bänken och vi ger upp för idag...
Summa summarium:
Det var alltså ett knaster som inte tyckte det var roligt längre att sitta i ett mörkt jävla hål som skakar och blir varmt dagarna i ända.
Knastret gick då istället och tog självmord genom att först bli halvt ihjälmosad
mot cylinderväggen för att sedan bli inbankad i kolven och tillslut bli utspottad ur avgasröret.
Mycket bra gjort ditt lilla jävla knasterhelvete!.
Så nu är det bara att åka till Jannes och fixa nya delar.
Det blir en ganska stor renovering med byta av det mesta...
Lev lungt och var glada för att era knaster just för tillfället gillar att sitta i sina hålor...
Over and out //Jax
Ja, det var iaf en bra dag ända tills ett litet missöde med min rosthög kom till.
Men först ska jag berätta om vilken underbar dag det var...
Det hela började med att båda mina lektioner på eftermiddagen blev inställda, eller ja den ena lektionen iaf.
Min gode vän frågade då om vi skulle ut och köra en runda.
Såklart, svarde jag eftersom vädret var perfekt och jag ej kört så många mil med hojen och körkortet.
Vi drog på oss skinnställen och sen bar det av.
Min gode vän visade vägen eftersom han har ganska många mer mil i kroppen än vad jag har.
Vi körde en bra bit med många fina kurviga vägar och hojen verkade gå som aldrig förr.
Efter ca 10 fantastiska mil bar det av hemmåt igen.
Vi väljer de lite större vägarna hem, varför vet jag inte.
Men efter att ha pressat hojen i kanske 1,5 mil händer något som inte får hända.
Kommer upp för ett backkrön och känner att det hugger till i hojen.
Drar in kopplingen fort som fan för att inte skada något, hojen dör såklart och jag rullar in till kanten.
Jag undrar var fan det är som kan ha hänt, temperaturen har varit stabil och inte varm, nästan lite kall kanske..
Jag kände lite på kicken och motorn gick faktiskt runt, men kompet hade tagit semester.
Efter många om och men lyckas vi få igång skrothögen med hjälp av rullning och en annan motorcykels dragkraft.
Jag KÖR hem och är uppe i över 100km/h med ett komp som 50 cc kolv i en 125cc cylinder...
Jag och min kompis börjar riva i skiten och ser grova revor o cylinder och kolv.
När vi fått av cylindern säger kompisen:
- Du vart fan är knastret för någonstans.
Shit tänker jag och vet att motorn måste nu plockas bort.
Efter några timmars mekande ligger motorn på bänken och vi ger upp för idag...
Summa summarium:
Det var alltså ett knaster som inte tyckte det var roligt längre att sitta i ett mörkt jävla hål som skakar och blir varmt dagarna i ända.
Knastret gick då istället och tog självmord genom att först bli halvt ihjälmosad
mot cylinderväggen för att sedan bli inbankad i kolven och tillslut bli utspottad ur avgasröret.
Mycket bra gjort ditt lilla jävla knasterhelvete!.
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Så nu är det bara att åka till Jannes och fixa nya delar.
Det blir en ganska stor renovering med byta av det mesta...
Lev lungt och var glada för att era knaster just för tillfället gillar att sitta i sina hålor...
Over and out //Jax