Oturen

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Kände bara för att skriva av mig lite.

Besiktade hojen tidigare i sommar men fick några fel som läckande framgaffel, dålig bromsverkan, bromsslangen skavde och halvljuset funkade inte.

Igår besiktade vi igen, innan vi for funkade allt precis som det skulle. Men då vi kom dit slutade halvljuset att fungera, besiktningsgubben var iaf snäll och gav oss en timme på oss att fixa det. Så vi ställde oss i ett garage och hittade felet, lite glappkontakt bara. Sen for vi tillbaka igen och då gick den igenom felfritt.
Sen ställde vi den utanför körskolan, kollade igenom så allt funkade.

Men då imorse när jag kom dit var jag både strömlös och kopplingslös. Så min första körlektion blev istället skruvning. Väntat flera månader på körlektioner sen funkar inte kopplingen. Körde den till en verkstad och då funkade helt plötsligt kopplingen igen. Men nu ska dom byta växellådsolja och kolla igenom kopplingen.

Någon som varit med om liknande? Fattar inte vad det kan vara för fel då kopplingen bara slutade fungera så där tvärt?

Säger bara en sak, aldrig mer Aprilia :(

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
men fan va osis :huvet

hände något liknande för mig när jag skulle besikta-(stavfel?) hojjen

körde hemmifrån allt funkade prima var go och glad. påvägen dit så tappar jag ena blinkers glaset och det går åt skogen,, utan att jag märkte det innan jag var framme.. :mad:

såklart så tror inte gubben till besiktningsman min story och det är ombesiktning :arsele

surt när det händer sånna simpla saker, å det där med kopplingen å övningskörning rockade ju inte speciellt mycket :näsblod

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Nää de ska alltid hända precis i de värsta läget. Får ju betala 300 spänn för en körlektion som ja inte använde men ja ja

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Nja varit med om något liknande har jag nästan varit, påväg till besiktningen så "släppte" min koppling på något konstigt sätt, asså jag höll in kopplingshandtaget men växeln var fortfarande i. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag startade den igen och då fungerade de helt felfritt.:confused:

Mc:n gick igenom. :tummenupp

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
OT, hade inte körskolan en hoj du kunde låna:va Trodde alla körskolor i Sverige hade det.
Den dom hade kanske var ute på annan lektion.

Samma sak hände mig, men då var som snälla å drog å fikade istället för att låta mig betala.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!