Outsiders - om tvångstankar!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Någon mera än mig som sitter och småkikar lite på Outsiders? Missade början och därmed definitionen för tvångstankar.

Var går egentligen gränsen mellan tvångstankar och scrock?? (stavning :va )

Ex:
-Jag går sällan under stegar.
-Jag "tvi":ar alltid 7 gånger om det springer över en katt över vägen när jag kör hoj.
-Jag lägger aldrig nycklar direkt på en bordsskiva.
-Surfar nästan alltid in på SH när jag sitter vid en dator med internet.
-Måste nästan alltid mellangasa en gnutta när jag växlar ner vid ex ett rödljus.

Så vad är min diagnos...kan man utifrån detta ansluta sig till majoriteten av psykiskt defekta personer?! :4skrika

//KaliZ

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Där kom ljusknappen, som jag väntat på hela programmet. Klick-klick-klick-klick! :hihi

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Tvångstankar är när du inte kan funka i vardagen om du inte utför en viss handling innan. Skrock är mer att du känner att du borde men du överlever (kanske med viss mild ångest) om du inte kan göra som du borde (enligt skrönan).

Tvångstankar så får personen ett panikanfall eller mår MYCKET dåligt om det inte går att utföra rutinen i fråga.

Dom flesta av oss har små rutiner för oss men riktiga tvångsmässiga människor har ett helvete. En nära bekannt till mig har haft sånt för sig och det tog timmar innan han kunde somna för tidningen inne i vardagsrummet LÅG PÅ SNEDDEN. Vattumåttet HAR fel..den ligger snett!!! :3freak

Last edited by a moderator:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Nursey skrev:
2247671 Tvångstankar är när du inte kan funka i vardagen om du inte utför en viss handling innan. Skrock är mer att du känner att du borde men du överlever (kanske med viss mild ångest) om du inte kan göra som du borde (enligt skrönan).

Tvångstankar så får personen ett panikanfall eller mår MYCKET dåligt om det inte går att utföra rutinen i fråga.
Phu tackar för det!!! Blev lite orolig där ett tag! :Bugar

Halogen skrev:
Där kom ljusknappen, som jag väntat på hela programmet. Klick-klick-klick-klick!
:rofl

Last edited:

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Vad heter nu filmen.... Å vad fan heter skådisen. Klockan är mycket visst... Michael Douglas ? :rodnar (Säg att han heter så..)

Tvångsneurotiker åtminstone, fan vilket helvete dom har.

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
lorkan skrev:
2247899 Vad heter nu filmen.... Å vad fan heter skådisen. Klockan är mycket visst... Michael Douglas ? :rodnar (Säg att han heter så..)

Livet från den ljusa sidan med Jack Nicholson?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Japps skrev:
2247932 Nån som har tvångstankar här?
Om jag tex. kommit åt nåt med min högra arm måste jag göra det med min vänstra också, så det blir jämt. Detta gäller inte bara armar, det gäller det mesta... När man ätit kan det kännas så att jag har tuggat mer på nån sida av munnen, då måste jag tugga lika mycket på andra sidan, så det blir jämt.

Det här är ganska irriterande :gnissla

Solid snake

Guest
KalleNorton skrev:
2248302 Om jag tex. kommit åt nåt med min högra arm måste jag göra det med min vänstra också, så det blir jämt. Detta gäller inte bara armar, det gäller det mesta... När man ätit kan det kännas så att jag har tuggat mer på nån sida av munnen, då måste jag tugga lika mycket på andra sidan, så det blir jämt.

Det här är ganska irriterande :gnissla
Om du blinkar med ett öga då? Måste du blinka med det andra då också?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
lorkan skrev:
2247899 Vad heter nu filmen.... Å vad fan heter skådisen. Klockan är mycket visst... Michael Douglas ? :rodnar (Säg att han heter så..)

Du tänker förmodligen på Jack Nicholson i As Good As It Gets. En annan skön rolltolkning gör Nicolas Cage i Matchstick Men där han har en massa underligheter för sig.

MikkE

Guest
Måsta ta ketchup före senap. Skulle det nu bli fel med senap före ketchupen slänger jag korven och gör om proceduren...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Carcass skrev:
2248294 Livet från den ljusa sidan med Jack Nicholson?
Rätt kul film men som framställning av tvång är den helt off! Med tanke på hur tvångare tänker skulle han inte vara så okänslig för andra personer och han skulle inte koppla på och av tvånget som han gör i filmen. :mattias
Fast man ska kanske inte analysera sönder en komedi så här???

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!