Ovälkomna på Racehouse???

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Vi fick oss en "trevlig" överrasking när vi kom till Racehouse idag. Jag hörde lite löst om att dom hade satt upp gupp på banan för motarderna. Min föreställning var ett gupp som man lätt kunde flytta åt sidan när det var dags för minimoto att köra. Men ack så fel man kan ha....... 2 stora gupp ca 2-2,5 m breda står på 2 två ställen av banan och det är inget som ska flyttas "bara för att det är vår tur att köra"
det ena guppet på målrakan och det andra på den långa rakan.
guppet på målrakan är ingen större fara då det ståt på insidan men det på den långa rakan är det lite värre med. Stort brett gupp med lite plats vid sidan om så man ska kunna köra utan att hoppa. Dock så är utrymmet mellan guppet och däckstraven lite mer än 1,5 m kanske.
Och hur länge ska dessa guppen då vara kvar? JA drygt 1 månad men kanske mer om det blir populärt. Lysande det är ju perfekt till vi börjar vår utomhus träning... Så med andra ord kan man nog säga att minimoto inte är välkomna på Racehouse längre. Om man inte vill göra en "Big Air" med minimoto.

TACK SÅ MYCKET :3freak
 

NicoRacing

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
14E Med en V-kyld Polini motor:)
Hej! Värkar helknasigt:S:S!!! Va fan ska man nu åka? Lanskrona? Värkar helsjukt fan..
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Ja jag ska åka till Landskrona ikväll istället! Måste vänja mig vid trimhojjen innan säsongen börjar :rolleyes:
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Meli skrev:
Ja jag ska åka till Landskrona ikväll istället! Måste vänja mig vid trimhojjen innan säsongen börjar :rolleyes:


Kommer du nu då? För då kommer nog f-n jag också!
Blev ju inte alls av med abstinensen av det lilla jag körde på RH...
Det gick ju inte att köra om kineserna! :(
Skitkul att ligga där bakom och vänta...

Nä, väck med skiten. Jag pallar iaf inte köra ända från Åstorp för sånt halvfabrikat! :arsele
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
jadå jag åker hemifrån vid kl 17 typ.. så jag är där uppe 17:30
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
Meli skrev:
jadå jag åker hemifrån vid kl 17 typ.. så jag är där uppe 17:30

Gött! Snackade precis med Per, han hade inga bokningar i em.
Vi var välkomna lite tidigare, någon skulle komma redan 17:00! :banana
 
Gick med
11 Apr 2004
Ort
saxtorp
Hoj
några
Ni kanske skulle köpa större hojar då :rolleyes: , riktigt kul o hoppa o det gick att köra vid sidan om, som många gjorde som ej ville hoppa.
Förstår att ni blir sura, men jag kommer ihåg en tid då ni körde på söndagar o vi fick ej fast vi bad snällt.
Just nu är intresset stort för fiddy o även av den vänliga personalen med ägare på RH så det kan va därför de prioterar fiddy.
//h-street
 
Last edited:

kjh69

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
näsum
Hoj
2st XR600 -94, Yamaha SR500 -81, CBR1000F -99
Racehouse

Hej på er alla Mini fantaster.

Det sista vi behöver är ju en ovänskap mellan Minimoto åkare och Minimotard åkare. Det enda vi båda grupper vill är ju att kunna hålla på med våra Hobbies.

Själv så åker jag sammanlagt en dag 27mil så ofta jag har möjlighet, för att kunna vara med och köra i Racehouse med min Minimotard.

Nu är det bara för samtliga parter att acceptera att ägaren av banan vill prova på att ha hoppen vid banan, för att sedan kunna utvärdera intresset av detta.

Mvh
Johan
 

ten7_

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Malmö
Hoj
ten7 Cradle
HAllå allihop det är ju ingen fara det fanns ju minst 2 meter bredvid hoppan så att man kunde köra förbi, okej jag kan ju förste de som åker minimoto att de inte kanske kan köra om eller att de inte kan åka full rulle för att de är rädda att de ska köra in i hoppen. Men ni kan ju inte säga att ni inte är välmona till Race House, jag ska snaka med arbetspolarna på race house imorgon om vad som sägs här på forumet och jag ska försöka fixa det till er minimoto åkarna. Och jag hoppas att ni kommer nästa gång :)

MVH Michael
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Men varför klagar du på minimoto över det. Vi har inte fått höra att någon frågade. Fråga allihopa isåfall och inte bara en.

h-street skrev:
Ni kanske skulle köpa större hojar då :rolleyes: , riktigt kul o hoppa o det gick att köra vid sidan om, som många gjorde som ej ville hoppa.
Förstår att ni blir sura, men jag kommer ihåg en tid då ni körde på söndagar o vi fick ej fast vi bad snällt.
Just nu är intresset stort för fiddy o även av den vänliga personalen med ägare på RH så det kan va därför de prioterar fiddy.
//h-street
 

Filip RR

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Åstorp
Hoj
Koenig pro-mod lowboy
ten7_ skrev:
HAllå allihop det är ju ingen fara det fanns ju minst 2 meter bredvid hoppan så att man kunde köra förbi, okej jag kan ju förste de som åker minimoto att de inte kanske kan köra om eller att de inte kan åka full rulle för att de är rädda att de ska köra in i hoppen. Men ni kan ju inte säga att ni inte är välmona till Race House, jag ska snaka med arbetspolarna på race house imorgon om vad som sägs här på forumet och jag ska försöka fixa det till er minimoto åkarna. Och jag hoppas att ni kommer nästa gång :)

MVH Michael


Jag kände mig inte ovälkommen, men det hade ju varit bättre om man hade blivit förvarnad... Jag har hellre kört till RH än L-krona för att det känns lite mer seriöst hos er. men hoppen tippar tyvärr över vågskålen till L-kronas fördel, har trots allt 4 mil närmre dit. Jag vill absolut inte ha något bråk med motardåkarna. Känns som vi alltid kommit bra överens..?
Tycker att vi ska fortsätta åka ihop, klart ni ska prova hoppen.
Känns bara som det blev på vår bekostnad.
Borde det inte gå att få till liite mindre hopp som man kanske kan resa på högkant när vi ska åka? Bara en tanke.
Jag har fullt förtroende för att det ska bli en lösning, men som det var idag
måste jag säga att jag inte tycker det är värt att komma ner.
 
Gick med
11 Apr 2004
Ort
saxtorp
Hoj
några
Meli skrev:
Men varför klagar du på minimoto över det. Vi har inte fått höra att någon frågade. Fråga allihopa isåfall och inte bara en.

Läs igen, ni(plural) vi frågade alla som var där men killen med bristande hårväxt sa bestämt nej!
Nu när vi börjar bli många så får vi väl leta reda på fler lr andra tider på RH o dela på oss!
//h-street
 

Viglo

Z-900 prolink
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Lindome
Hoj
z900
ang.hoppen

Hej !
Vi var ett gäng på 5 pers.från Gbg som var på RH igår .
Och det hoppet som stod på långa rakan var verkligen läskigt !
Utrymmet vid sidan som man kunde passera på upplevdes som väldigt trångt och då man kör med knäna rakt ut så gäller det att inte vingla till det minsta när man passerar för då är man rökt. Hoppet omintetgör möjligheten att köra om där och även att man inte vågar dra för fullt ut på rakan heller.
Dessutom verkar det vara väldigt få av Fiddyåkarna ( ca 3 av 20 ) som hoppade i dem på det vi filmade därinne.
För min personliga del så får det gärna finnas hopp, men då på såna ställen där det inte begränsar åkningen för "småfolket".
Man kanske skulle överväga att åka till Landskrona nästa gång ?

MVH Leif :3freak
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
h-street skrev:
Läs igen, ni(plural) vi frågade alla som var där men killen med bristande hårväxt sa bestämt nej!
Nu när vi börjar bli många så får vi väl leta reda på fler lr andra tider på RH o dela på oss!
//h-street

Ja och då säger jag "Singular".. En kille (med bristande hårväxt) är inte alla det är EN! Dessutom så hyrde vi hela lokalen då och inte som detta året när Racehouse själva håller i körningarna. Danne (med bristande hårväxt) som du nu kallar det betalade för hela tiden och såg till att det kom in tillräckligt med pengar annars hade han själv fått stå för det som fattades. Ta reda på fakta inna du yttrar dig om sånt tack. Vi var över 35 minimotos vid flera tillfällen förra året och därav blev det ett överskott i kassan så även när vi var färre än vad som behövdes för att hyra hela lokalen så gick det ihop.
Michael skrev i ett inlägg att han ska se om han kan fixa så båda parter blir nöjda... punkt slut

Viglo skrev:
Hej !
Vi var ett gäng på 5 pers.från Gbg som var på RH igår .
Och det hoppet som stod på långa rakan var verkligen läskigt !
Utrymmet vid sidan som man kunde passera på upplevdes som väldigt trångt och då man kör med knäna rakt ut så gäller det att inte vingla till det minsta när man passerar för då är man rökt. Hoppet omintetgör möjligheten att köra om där och även att man inte vågar dra för fullt ut på rakan heller.
Dessutom verkar det vara väldigt få av Fiddyåkarna ( ca 3 av 20 ) som hoppade i dem på det vi filmade därinne.
För min personliga del så får det gärna finnas hopp, men då på såna ställen där det inte begränsar åkningen för "småfolket".
Man kanske skulle överväga att åka till Landskrona nästa gång ?

MVH Leif :3freak

Vi kan ju se hur det utvecklar sig. Personalen på RH verkar iallafall tänka över saken ifall guppen ska flyttas eller ej! :)
 
Last edited:
Gick med
11 Apr 2004
Ort
saxtorp
Hoj
några
Meli skrev:
Ja och då säger jag "Singular".. En kille (med bristande hårväxt) är inte alla det är EN! Dessutom så hyrde vi hela lokalen då och inte som detta året när Racehouse själva håller i körningarna. Danne (med bristande hårväxt) som du nu kallar det betalade för hela tiden och såg till att det kom in tillräckligt med pengar annars hade han själv fått stå för det som fattades. Ta reda på fakta inna du yttrar dig om sånt tack. Vi var över 35 minimotos vid flera tillfällen förra året och därav blev det ett överskott i kassan så även när vi var färre än vad som behövdes för att hyra hela lokalen så gick det ihop.
Michael skrev i ett inlägg att han ska se om han kan fixa så båda parter blir nöjda... punkt slut



Vi kan ju se hur det utvecklar sig. Personalen på RH verkar iallafall tänka över saken ifall guppen ska flyttas eller ej! :)

:pannkyss Ska prata med grabbarna på RH imorgon!
//H-street
 

Meli

swemoto.com
Gick med
9 Feb 2005
Ort
På minimoton
Hoj
RR-04 Bi-zeta, 50 cc, 6 kolvsok
Körning blir det alltid.. antingen RH eller Landskrona. Dock vet vi ju hur det är att köra i Landskrona :död
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Hoppen skulle tydligen till motorsportgames i Stockholm - Globen i helgen.

Om hoppen är borta tills på söndag kommer jag och kör minimoto.

Fiddy i all ära i början av körningen i söndags provade en hel del av fiddykillarna att köra lite på hoppen men allt eftersom tiden gick kördes det till mesta delen vid sidan om.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top