Oväsen?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Läste en insändare i UNT idag om en arg man som skrev att snart "drabbas vi av mc-bullret" igen! Snacka om att han måste gått å väntat på att få skriva den insändaren hela vintern! Han undrade när polisen skulle ta itu med de där ligisterna som dels kör för fort och dels för en massa oväsen mitt inne i stan på natten.....:arsele

Så vad säger ni, ska vi ta ett par nattliga varvstoppsturer i stan det första vi gör i vår?

:1pajas

Edit; jag är förstås oskyldig själv. Det är väl ni helsystemstöntar som är boven i dramat. :mad:

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
[moralinlägg]Eller så kunde man låta bli att ge gnällspiken vatten på sin kvarn och försöka köra så tyst som möjligt i bebyggda områden. Ni är de sista som har något att vinna på att brumma en massa i sta´n.[/moralinlägg]

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Mattias skrev:
[moralinlägg]Eller så kunde man låta bli att ge gnällspiken vatten på sin kvarn och försöka köra så tyst som möjligt i bebyggda områden. Ni är de sista som har något att vinna på att brumma en massa i sta´n.[/moralinlägg]

No shit Sherlock! ;)

Kan ju tillägga att det i tidningen var en bild på en sån där Harleyknutte. :D

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Har skickat ett svar till UNT om "mc-bullret" får väl se om det kommer med i morrn eller nästa dag :D

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Men oj då... kanske ska montera av mina "rakarör" från hojen så jag inte råkar störa nån gubbe.... :hihi

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Snart är mc-bullret över oss igen

2004-03-15 00:00

Snart är förhoppningsvis våren här. Med den kommer motorcyklarna ut på våra vägar.
Vad kommer polisen att göra i år när det gäller farten och ljudvolymen på dessa?
Varför skall hela stadsdelar vakna klockan tre på morgonen bara för att en förare tycker att det är roligt att gasa och accelerera vid varje raksträcka utan att ta hänsyn till omgivningen?
Har polisen fått sina nya decibelmätare så att de kan åtgärda problemen?
Det vore mycket trevligt om motorcykelförarna kunde visa hänsyn och respekt för omgivningen.

Leif Peterson

http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=2-AV_ID=307328,00.html

Tokan

Har blivit omvänd =)
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
HARLEY-DAVIDSON XL883N
stackars gamla gubbar som inte kan få sova... De får väl skaffa sig öronskydd då...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag förstår inte varför alla måste sätta på så högljuda system!
Är det inte bättre ni åker orginal så inte stör.
Sen behöver ni ju faktiskt inte gasa så mycket när det finns folk i närheten :kocko

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Deadmetal skrev:
Har skickat ett svar till UNT om "mc-bullret" får väl se om det kommer med i morrn eller nästa dag :D

Ska bli kul att läsa... Synd bara att den inte var med idag... :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
Sen behöver ni ju faktiskt inte gasa så mycket när det finns folk i närheten :kocko

Precis! :fakta Det hör man ju till och med på ordet "original" - det måste ju bara vara bättre och smyger vi fram ljudlöst så skrämmer vi ju ingen och så kan man hinna köra på fotgängare och cyklister som kastar sig handlöst ut i gatorna. Låter vi för mycket så hinner de ju flytta på sig... (samma sak gäller för älgar och andra godtyckliga kreatur på vägarna)

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
M:et skrev:
Håller med!
Ja samma sak är det ju med småkillarna som måste köra på ett av 2st möjliga hjul med.Alla vet ju hur dåligt framdäcket tar när det är 1.80m över marken. Framför allt när det är mycket folk i stan.För att inte tala om när det står :tuttar vid sidanav vägen och beundrar hur snygga och tysta vissa hojar é som dessutom går stadigt med 2st hjul i backen. Vilken impa faktor det måste vara att man kan visa hur bra kontroll dom har på cyckeln mot dom som far upp och ner hela tiden. Ser ju bra ryckigt ut med dessutom. Drar nog mycket bränsle med + en massa mer utsläpp av avgaser. För att inte tala om hur det blir gummi kvar fast hojen har lämnat platsen. Verkar ju som om dom inte har råd med däck som lämnar mindre rester efter sig. Fram för hårdare däck och höj miljöskatten på det snikna mjuka. Mc-folk borde ju :fatta! mer

:hihi

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Nu ska jag ut en sväng och ge alla gamla gubbar vatten på sina kvarnar.. :D

Det är ju ljudet man saknat hela vintern. Inget låter som en stor sporthoj med lite öppet system och flatslidefuggar! :Bugar :banana

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
TomK skrev:
Precis! :fakta Det hör man ju till och med på ordet "original" - det måste ju bara vara bättre och smyger vi fram ljudlöst så skrämmer vi ju ingen och så kan man hinna köra på fotgängare och cyklister som kastar sig handlöst ut i gatorna. Låter vi för mycket så hinner de ju flytta på sig... (samma sak gäller för älgar och andra godtyckliga kreatur på vägarna)

Precis! Jag har hört att man får 5 poäng om man får cyklisten att vingla till om man gasar till bredvid.
10 poäng om aset trillar av cykeln :yoparty

När man tränger sig fram i köer fungerar högljuda sytem lika bra som "Sesam öppna dig" gjorde på sin tid!
Gasa till lite (mycket) så kastar de sig åt sidan, alltid lika roligt!

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Attans synd att man har 4-2 orginal system, skrämmer inte ens katter..

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Personligen glider jag ner i ett parkeringsgarage när jag vill mullra extra mycket. Det är bra resonans därnere.

Ett underskattat nöje! :fakta

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...