Jag sitter här med min polare som har en aprilia rs 125 -01a.
Nyss var vi ute och vi ställde upp nålen ett snäpp så att den skulle få mer bensin eftersom tidigare har den varit så att när man står på tomgång o gasar fullt så håller den på att stanna lr så stannar den. Den var även väldigt svag på låga varv så att starta i uppförsbacka var väldigt svårt. även fast man höll runt 5000 varv och började slira lite lätt på kopplingen så sjönk varvet direkt och den höll på att dö.
Efter att vi ställt om nålen och höjt tomgången en aning så har det blivit ganska mycket bättre men inte perfekt. Den är relativt stark över 3000 varv men blir ganska svårkörd i starten. men om man kommer under 3000 varv blir den direkt lite klenare. men det ja har att gämföra med är bara min cagiva, för jag kommer inte ihåg hur min andra polares aprilia var.
Men det ja undrar är om de är något mer att göra och om ni andra aprilia ägare med ostrypta hojjar hur ni har ställt nålen? för vi satte den i det högsta läget så att den öppnar tidigare.'
//AlpinA F1skeN
Nyss var vi ute och vi ställde upp nålen ett snäpp så att den skulle få mer bensin eftersom tidigare har den varit så att när man står på tomgång o gasar fullt så håller den på att stanna lr så stannar den. Den var även väldigt svag på låga varv så att starta i uppförsbacka var väldigt svårt. även fast man höll runt 5000 varv och började slira lite lätt på kopplingen så sjönk varvet direkt och den höll på att dö.
Efter att vi ställt om nålen och höjt tomgången en aning så har det blivit ganska mycket bättre men inte perfekt. Den är relativt stark över 3000 varv men blir ganska svårkörd i starten. men om man kommer under 3000 varv blir den direkt lite klenare. men det ja har att gämföra med är bara min cagiva, för jag kommer inte ihåg hur min andra polares aprilia var.
Men det ja undrar är om de är något mer att göra och om ni andra aprilia ägare med ostrypta hojjar hur ni har ställt nålen? för vi satte den i det högsta läget så att den öppnar tidigare.'
//AlpinA F1skeN