På Två Hjul-mässan i Sthlm 2011

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Efter ett kortare uppehåll är det nu klart att den populära mässan På två hjul för motorcyklar, mopeder, ATV och tillbehör kommer tillbaka. Branschorganisationen McRF har tecknat avtal med mässorna i Stockholm och Göteborg om ett 4-års avtal. Mässan kommer att hållas omväxlande i Stockholm och Göteborg med början i Stockholm 27-30 januari 2011.

Några som skall dit? :yoparty

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Om jag ska! Och om Henrik orkar fixa med en Sh-fest så hjälper jag gärna till. Annars får man får man fan fixa det själv. :fyllisar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Absolut inte...

Har varit på två och det är samma skit varje gång! Kommer väl endast vara en ny sh på mässan också (zx10r) som du säkerligen inte kommer få provsitta!

Jag har heller inte märkt av några "bra" erbjudanden förutom på t-shirts där det står "öl byggde denna vackra kropp" och jag har redan 5st av den...not

Jag kommer vänta på MC-live om det blir av igen då det är utan undantag det bästa evenemang jag besökt!

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Inte när det är i Stockholm, för mycket meck att ta sig dit för mig. Tycker faktiskt det vore Göteborgs tur detta år.

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Klart man kommer gå!
Mclive ..såklart tusen gånger roligare!! men var inte den "mässan" ett initiativ p g a att det just inte var någon mässa i älvsjö?

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Absolut inte...

Har varit på två och det är samma skit varje gång! Kommer väl endast vara en ny sh på mässan också (zx10r) som du säkerligen inte kommer få provsitta!

Jag har heller inte märkt av några "bra" erbjudanden förutom på t-shirts där det står "öl byggde denna vackra kropp" och jag har redan 5st av den...not

Jag kommer vänta på MC-live om det blir av igen då det är utan undantag det bästa evenemang jag besökt!

Mc-Live Var grymt bra, tyvärr så kommer inte Mcrf vara med och driva detta , det är upp till de lokala handlarna att styra upp det. Så om det kommer anordnas igen är väl teksamt, det är ju dock ett par handlare både i Göteborg och i Sthlm som ser fördelarna med detta , så vi får väl se. :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Tycker ärligt talat inte mc-mässorna eller bil-mässorna i det här landet är något att hurra för. Man ser ju motorcyklarna i handeln veckan efteråt. Med det sagt kommer jag nog att besöka någon mc-mässa även i framtiden men av andra orsaker än utbudet på dem. Göteborg ligger närmast tillhands.

Att ta sig till Stockholm är inte mer tidskrävande en att ta sig till Köln som precis är slut.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag kommer gå på mässan.
Om inte annat är det något min son på 2,5år kommer uppskatta. :)

Mc-Live Var grymt bra, tyvärr så kommer inte Mcrf vara med och driva detta , det är upp till de lokala handlarna att styra upp det. Så om det kommer anordnas igen är väl teksamt, det är ju dock ett par handlare både i Göteborg och i Sthlm som ser fördelarna med detta , så vi får väl se. :)

Finns också en del handlare som inte är så förtjusta i det evenemanget.. var väl t.ex. Honda City som fick sin CBR1000RR kraschad nu senast.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kommer nog gå,mest för att få klämma och titta på lite hoj och andra prylar mitt i vårlängtan.

Får bli en huvudstadsminisemester(långt ord det blev :) )kan väl lika bra va där som hemma.

Henrik

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Tråkigt då det faktiskt var precis som en mc-mässa ska vara! Att sitta och torrbryta i jeans och gympadojor ger absolut ingenting!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Eftersom att det ska vara i Stockholm så kommer jag nog att åka ner.

Kul att mässan är tillbaka. Den behövs i vintermörkret. :)

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Jag kommer gå på mässan.

Finns också en del handlare som inte är så förtjusta i det evenemanget.. var väl t.ex. Honda City som fick sin CBR1000RR kraschad nu senast.

Eller som en handlare sa " En kraschad hoj är en såld hoj "

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag kommer gå på mässan.

Har väl ingen som helst betydelse då de är försäkrade?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja missade MC-Live så kan inte jämföra men all vintermörker måste ju lysas upp med nått så då får man nog passa på och åka upp och kika/klämma/känna och sukta. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har väl ingen som helst betydelse då de är försäkrade?

Vet du vad det är för självrisk för handlarna?
Hört något om ett prisbasbelopp eller om det var ett halvt prisbasbelopp... och på papperet man skrev under så stog det något om en självrisk på upp emot 12.000:- eller nåt sånt. Så nog sved det till för dem allt.

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
R1 Race Edition..
Hört något om ett prisbasbelopp eller om det var ett halvt prisbasbelopp... och på papperet man skrev under så stog det något om en självrisk på upp emot 12.000:- eller nåt sånt. Så nog sved det till för dem allt.

Självrisken på de olika hojarna varierar beroende på vad handlaren skulle få pröjsa. De ÅF som ställde ut på Mc-live hade nog koll så att de inte skulle behöva stå för något själva vid ev olycka..
De fanns ett par :clown i både göteborg och sthlm så det hade blivit dyrt för dem annars..

Aryey

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Fortfarande inte handlarna som stod för den kostnaden utan stackaren som körde! Tycker det är helt ok och förståeligt med den självrisken för annars skulle alla bomba järnet!

För handlarna får nog samtliga vurpa med sina hojar för då får dom försäkringsjobbet till sin verkstad!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Fortfarande inte handlarna som stod för den kostnaden utan stackaren som körde! Tycker det är helt ok och förståeligt med den självrisken för annars skulle alla bomba järnet!

För handlarna får nog samtliga vurpa med sina hojar för då får dom försäkringsjobbet till sin verkstad!

Fast om det jag hört om att det är ett prisbasbelopp så täcker inte det jag såg på papperet i alla fall.

Men men, oavsett vad så kanske det inte är så lockande att ha event där det kraschas hojar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC