Påbackad!

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Riktigt tråkigt!
Trafikförsäkringen täcker parkeringsskador på bilar, borde ju vara samma med mc. Nackdelen då är ju att du förlorar bonus.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Riktigt tråkigt!
Trafikförsäkringen täcker parkeringsskador på bilar, borde ju vara samma med mc. Nackdelen då är ju att du förlorar bonus.
Kan väl inte förlora bonus när jag inte gjort något fel??!! De so går in och täcker heter "Trafikskadeföreningen" en sammanslagning fr. alla förs.bolag, det är dit man betalar surt i eftrerhand 100 spänn om dagen om du köper fordon och inte försäkrat det..

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Kan väl inte förlora bonus när jag inte gjort något fel??!! De so går in och täcker heter "Trafikskadeföreningen" en sammanslagning fr. alla förs.bolag, det är dit man betalar surt i eftrerhand 100 spänn om dagen om du köper fordon och inte försäkrat det..

Eyy don't kill the messenger!:pannkyss Är svaret en polare fick av sitt försäkringsbolag, bil alltså.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Eyy don't kill the messenger!:pannkyss Är svaret en polare fick av sitt försäkringsbolag, bil alltså.
haha! lät det surt i svaret så var det inte alls meningen.. Mer än fråga än ett påstående, "man kan väl inte förlora bonusen ?...:rolleyes: " Jag tror inte man gör det om de går i och betalar. TACK FÖR SVARET!:tummenupp

hanseno

Tänk efter före
Gick med
17 Feb 2007
Hoj
*Såld*
Va surt sånt här är. Lider med dig. Utgår från att du gjorde en anmälan direkt om smitning.

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
För i h*vete.. hoppas verkligen att försäkringen täcker det där. Riktigt j*vla illa av f*nskapet som stack :censored

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Fan så surt!

Du borde väll kunna göra en polisanmälan? Det är väll ändå smitning det handlar om, borde väll inte vara så svårt att ta reda på vilken lastbil som varit där vid just den tidpunkten.

Hoppas att det fixar sig!

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
Lider med dig!:pannkyss

Man ska aldrig sluta förvånas över vad som kan hända i trafiken.:huvet
Det är förvånande att en lastbilschaffis gör en sådan blunder. De brukar ha koll på bilen. Men men blåbär finns överrallt.

Meddela hur det gick!

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Riktigt tråkigt.. :mad:

Min bil blev påbackad när den endast var 2 månader gammal!
Visserligen hade jag helförsäkring men jag tror att det gick på trafikförsäkringen eftersom det var en parkeringsskada.

Tyvärr får man ju betala självrisk om det är en smitningssituation men jag hoppas verkligen att du får ersättning.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Men fasen du har inget vidare flax du!
Du hade väl nyligen lackerat om den.
Hoppas det ordnar sig med allt.
Annars kan du ju klä den med kraschisar o ut o köra på GR som satan utan att du behöver bry dig om den värst.
För du skulle väl dit?

Som sagt innan gör en polis anmälan för smitning oavsett om han/hon vet om att de backat på din mc heller ej.

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Känns som om det är dags att byta hoj nu, 2 X otur inom kort tid, dags att skaffa en hoj som gillar dig...

Surt som fan, hoppas det ordnar sig med TFF, de vill ju ha fritt med pengar när man inte sköter sig, så varför skulle de inte kunna betala några kronor när man behöver? :va

// Wip

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Hur har det gått?
Håller tummarna för att jag var felinformerad:) Som sagt inte skoj att förlora bonus när man inte gjort något fel.

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Hur gick det med försäkringsfrågan? Kan vara bra att veta om man råkar ut för nått liknande själv..

Henka81

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Skönt att försäkringsbolagen e medgörliga ibland iaf :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...