påföljder för häftigt avgassystem?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fängelse med straff påsättning i röven varje fredag medans du tittar på repriser av så ska det låta...

Ombes med lite böter förmodligen.....

Dominator-Rocks

Guest
Fängelse med straff påsättning i röven varje fredag medans du tittar på repriser av så ska det låta...

:rolleyes: Åååh ständigt dessa lustigkurrar :dummer som skall göra sig roliga på andras beKostnad!

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
OM dom skulle mäta Db-nivå osv så får du säkert en 2a på ljudnivå vilket innebär ombes. Kan tänka mig att det inte blir värre än så ;) Bara mina idéer :)

Nix

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Monster -07
Vad menar du?
Beror det på straffskalan vilket helsystem du skall köpa?

Tror att polisens hemsida har en lista där det står vilka böter de olika helsystemen ger:D

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (

vilken humor shit asså....
är det inte trist när du kollar omkring dig o upptäcker att det bara är du själv som skrattar åt dina skämt.:??:huvet

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
fan är det ingen som åkt fast som kan berätta va han fick böta:? o vilka påföljder..?? kör alla orginal avgassystem här eller..??:D :confused:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
jag fick föreläggande och fick åka till SBP, dock inga böter.
Men kan dom inte göra en mätning så är det bara att neka, mitt fall var solklart då jag hade öppen megafon vid tillfället:tungan , jag var på väg att köra olagligt streetrace..
gå in och kolla vad det är för krav vid db-mätning, ska inte finnas något som ljudet kan studdsa tillbaka inom en radie på 100m... tror jag det var..

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
mitt fall var solklart då jag hade öppen megafon vid tillfället

Äsch, vaddå? "Snälla konstapeln, berätta då för mig hur många decibel jag spyr ut."
Det är ju bara att neka, i värsta fall hämtar de väl sin mätare..som jag för övrigt har för mig att de inte kan/får använda.

Fast när jag tänker efter igen så tror jag det finns en punkt i protokollet som heter "Ljuddämpare ej effektiv". Då åker man ju dit i vilket fall. :gnissla

EzzE

Ute på vägarna!
Gick med
10 Mar 2007
Hoj
FZR 600
men om man har protokollet med då, där det står att den ger 102 decibel (gräns 103) kan då polisen begära ombesiktning ändå?!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Om jag lånar tråden lite då.. Säg att man har ett helsystem som i mitt fall inte låter så mkt vid normalkörning, går det garanterat inte igenom bes. bara för att eller har det i regel bara att göra med hur/vilken lycklig/dagsform bes.mannen är/har? Avancerat va?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Äsch, vaddå? "Snälla konstapeln, berätta då för mig hur många decibel jag spyr ut."
Det är ju bara att neka, i värsta fall hämtar de väl sin mätare..som jag för övrigt har för mig att de inte kan/får använda.

Fast när jag tänker efter igen så tror jag det finns en punkt i protokollet som heter "Ljuddämpare ej effektiv". Då åker man ju dit i vilket fall. :gnissla

:dummer

Dom gånger jag blivit stoppad så har dom aldrig komenterat ljudnivån.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024