Påhopp Från Swedie

Status
Ej öppen för fler svar.

jordan

tusenkonstnär
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
diverse
Tja Jordan heter jag! säkert har många sett mina annonser och kommentarer nu har man fått påhopp från Swedie att jag använder sh flitigt för att sälja mina prylar hojar mm har jag föstått det rätt är inte det här en sight för köp&sälj eller är det bara snack som gäller ok att man kanske använder den flitigt so what jag är fortfarande en privatperson ingen näringisidkare i mc branchen kör lite av Gula tidningen fasoner efter flitigt användande klassas man som icke privatperson och börjar kräva betalt för införandet vad gör ni med ngn som vill köpa mkt saker då eller gäller det bara dom som säljer?sen att jag har en hel del hojar som jag säljer stör det ngn man liksom tröttnar på dom och vill förnya sig whats the problem,ni får gärna komma med vad ni tycker.
mvh Jordan

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Swedie äger sidan. Han bestämmer.

Enkelt va?

Han kan tyckas ha underliga ideér ibland, men detta forum skulle inte vara som det är utan Swedie. Han har nog en välgrundad anledning till sitt "påhopp".

jordan

tusenkonstnär
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
diverse
hmmm

Efter mycket rövslick är risken att man får brun tunga! Kolla datumet på dina piller den har gått ut.
bad om objektivt tyckandet
mvh tack ändå
jordan

jordan

tusenkonstnär
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
diverse
tillägg

Glömde säga att jag har inget emot Swedie tvärtom har kommit med lite bra ideer
om sighten som han har tagit vara på(vi är inga fiender om ngn tror det vi förespråkar fri journalistik och demokrati vad gäller tänka och tycka)
god fortsättning på er alla vänner som ovänner.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
det JoS säger e ju sanningen!!

Bra eller inte, swedie äger sidan och bestämmer.
duger det inte så behöver man inte hänga här!

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är svårt att dra gränsen när man säljer "för många" prylar/hojar.
Är man näringsidkare/företag så skall man definitivt betala för annonsplatsen redan vid första prylen.

Personligen anser jag att privatpersoner som säljer "mycket" saker kanske också borde hamna under den kategorin.
Givetvis beroende litegrann på vad dom säljer.
1 ex av lite olika prylar är väl ok.
50 ex av en och samma pryl, nja..
15 hojar per år, nja..

Det är en svår gränsdragning.
Jag säger som dom flesta andra.
Det är Swedies Site. Han bestämmer.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
JoS skrev:
Swedie äger sidan. Han bestämmer.

Enkelt va?

Han kan tyckas ha underliga ideér ibland, men detta forum skulle inte vara som det är utan Swedie. Han har nog en välgrundad anledning till sitt "påhopp".

:fakta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
jordan skrev:
Efter mycket rövslick är risken att man får brun tunga! Kolla datumet på dina piller den har gått ut.
mvh tack ändå
jordan
Det e lugnt, jag äter inga piller.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Säljer du fler än 5-6 hojar eller bilar per år (är registrerad ägare för) så finns risken att du blir synad av skattemyndigheten, då vill dom gärna ha sin del av vinsten om det nu finns en sådan.

Sen finns det en övre gräns för hur stor omsättning man får ha och fortfarande kalla det för hobbyverksamhet.

Passar utrycket ''storebror ser dig''

Möjligt att jag har fel i nåt av ovanstående men då kan väl nån som vet exakt rätta då..............

Kanske detta kan klargöra när man går från ''privat'' till ''företagare''

Last edited:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
sporthoj.se

Sälj dina prylar på sporthoj.se :arsele
eller lägg in en annons som alla andra gör. :tummenupp
Det är väl inget att diskutera?! :kocko
/Z :yoparty
Ps. Säljes: Nybakade bullar, rymdlego och playmobil-gubbar. Ds.

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
zettan skrev:
Sälj dina prylar på sporthoj.se :arsele
eller lägg in en annons som alla andra gör. :tummenupp
Det är väl inget att diskutera?! :kocko
/Z :yoparty
Ps. Säljes: Nybakade bullar, rymdlego och playmobil-gubbar. Ds.

:Bugar

Jag säger som Tyskarna! Ordnung muss sein!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Omöjligt att säga om du säljer för mycket utan att först veta exakt hur mycket det igenkligen handlar om :va Och den som har mest koll på detta lär väll vara Swedie, eller :confused: Om du skall försvara dig så måste du ha någonting att komma med, berätta hur mycket det är det handlar om. Så som det låter nu så skriver du ju bara och gnäller :fakta

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
jordan skrev:
mvh tack ändå
jordan

När jag läste ditt första inlägg tyckte jag nästan lite synd om dig och fattade inte riktigt swedies handlande men sen kommer det här svaret på nästa inlägg och då klarnar allt. :kocko Spammare, svin och folk med dålig attityd är vad som förstör sådanahär forum och där jobbar swedie och ett par till hårt för att begränsa det. :tummenupp
Du visar direkt vilken typ du är och det verkar inte vara den trevliga kompistypen som respekterar andra och deras åsikter fastän du ställer en fråga till alla.
Gå och lägg dig igen grabben, du kommer inte få många vänner här om du behåller den där inställningen. :va

/HW

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
HW skrev:
När jag läste ditt första inlägg tyckte jag nästan lite synd om dig och fattade inte riktigt swedies handlande men sen kommer det här svaret på nästa inlägg och då klarnar allt. :kocko Spammare, svin och folk med dålig attityd är vad som förstör sådanahär forum och där jobbar swedie och ett par till hårt för att begränsa det. :tummenupp
Du visar direkt vilken typ du är och det verkar inte vara den trevliga kompistypen som respekterar andra och deras åsikter fastän du ställer en fråga till alla.
Gå och lägg dig igen grabben, du kommer inte få många vänner här om du behåller den där inställningen. :va

/HW
Ojojoj... nu snackas det som om du är den trevliga kompistypen men kolal dig själv lite innan du kommer med sån dynga.

Jag har aldrig sett en enda annons av jordan och jag känner inte honom ett dugg. Du gillar att döma ut folk du inte verkar känna dock. Mig känner du inte men kan hacka på utan att du har fattat ett dugg av ett inlägg du tyckte var onödigt.
Folk med dålig attityd är just en sån som du - tycker jag. Du fattar inte ett smäck men gillar att komma med påhopp, då har man dålig attityd.

Med motorcyklar vet jag inte, men säljer man över 8 bilar inom ett år räknas man som bilhandlare tydligen.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Jordan ställden en enkel fråga rakt ut i luften, Jos svarade varpå Jordan börjar snacka bajsslick och knark...
Taskigt mot Jos, som svarade likadant som många fler och om Jordan är lika artig mot Swedie så är jag inte förvånad. Det faktum att denna tråden existerar tyder på samma sak även om det inte MÅSTE vara så.
Swedie kan vara dum i huvet, men i så fall har han dolt det djävligt bra hittils!

/HW

Edit: synd att vi förstör din tråd Jordan. Det bara bidde så.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
JORDAN; HAR DU INTE SAGT ATT DU JOBBAR I HOJAFFÄR? Eller har jag fel?
Dessutom NäR Jag LÄSte ditt inlägg så bad du inte om "objektivt" tyckande utan "subjektivt".
Det gav JoS dig och du SNCKar Skit om hoNOm direkt, TriST stiL.

Och visst är det jobbigt med VERSALER?

MIDA

Hey ho Let's go!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Från 1200cc till 125cc i ett kick!
Jag tycker att man ska vara noga med att använda tecken så som: punkt (.) och komma (,) när man skriver längre inlägg.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Påhopp? Jag ska nu citera EXAKT vad jag skrev i ett PM, så vi får det klart:

Hej

Jag har börjat se en allt mer utbredd använding av SH i syfte att sälja dina hojar/prylar. Jag har just nu betalande sponsorer som vill sälja hojar/delar via SH.

Mvh
Johnny

Jag sa varken bu eller bä om att han ska sluta lägga in annonser, mer av att jag förväntande mig en kommentar tillbaka angående situation.

Det är klart att privat personer får sälja alla sina saker, måhända vara 50 saker. Men när man ser flertalet MCs som läggs upp via Galleriet, med lite av en smyg titel och det läggs en kommentar "Säljes för endast 13x.xxx kr". Korten är tagna i lokaler som ser ut som en mc firmas lokal.

Jag kanske tagit fel, och det ÄR alla DINA hojar, men om jag ska ta och radda upp hojarna, 02 R1, YZF R7, ZX-9, CBR600, APRILIA RSVR 03, så känns det svårt att se det hela som att det är en privatperson som säljer sina privata hojar. Det är nog inga människor på denna jord som har så många hojar, iaf inte av den kalibern. Sen alla dessa bilder på delar aldrig öppnade, delar i mängder.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Swedie skrev:
Jag kanske tagit fel, och det ÄR alla DINA hojar, men om jag ska ta och radda upp hojarna, 02 R1, YZF R7, ZX-9, CBR600, APRILIA RSVR 03, så känns det svårt att se det hela som att det är en privatperson som säljer sina privata hojar. Det är nog inga människor på denna jord som har så många hojar, iaf inte av den kalibern. Sen alla dessa bilder på delar aldrig öppnade, delar i mängder.

Joho Fabio har så många hojjar av den kalibern :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife