Påkörning runt Härryda!?

Status
Ej öppen för fler svar.

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Jag fick just reda på att en bil blev påkörd av en mc tidigare idag. Bilen kom i en vänster kurva när han/hon mötte en massa mc åkare. En av förarna kom för långt ut i vägen och snuddade vid bilen. Navkapseln bak på bilen var helt förstörd, men hur gick det med mc-föraren???? :confused: Bilföraren hann inte uppfatta vad som hände men stannade och försökte ta reda på vad som hänt? Men resten av gänget som körde med honom/henne stannade inte för än siste man/kvinna som stannade och meddelade att inget allvarligt kan ha hänt? Dom hittade ju ingen i diket i alla fall så han/hon måste ha rätt upp situationen...

Någon som känner till en incident runt Härryda som skall ha ägt runt tidigare idag, meddela gärna om vad som hänt och om någon vet hur det gått med han som körde?

// Orolig mc-förare

phaeton

W12
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
r1 05
Lillen skrev:
Jag fick just reda på att en bil blev påkörd av en mc tidigare idag. Bilen kom i en vänster kurva när han/hon mötte en massa mc åkare. En av förarna kom för långt ut i vägen och snuddade vid bilen. Navkapseln bak på bilen var helt förstörd, men hur gick det med mc-föraren???? :confused: Bilföraren hann inte uppfatta vad som hände men stannade och försökte ta reda på vad som hänt? Men resten av gänget som körde med honom/henne stannade inte för än siste man/kvinna som stannade och meddelade att inget allvarligt kan ha hänt? Dom hittade ju ingen i diket i alla fall så han/hon måste ha rätt upp situationen...

Någon som känner till en incident runt Härryda som skall ha ägt runt tidigare idag, meddela gärna om vad som hänt och om någon vet hur det gått med han som körde?

// Orolig mc-förare

Allt e lugnt... han fick lite ont i foten men inget allvarligt

:crash

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Det verkar vara en rätt vanlig företeelse att folk klotar eller som ovan vara toknära en olycka i samband med gruppkörning.
Problemet är alltså att vissa kör en smula över sin förmåga för att hänga med de snabbare i gruppen.

För egen del tycker jag bättre om att köra ensam i mitt eget tempo.

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Problemet är bara det att den person som körde bilen inte vet något om vad som hänt med mc föraren och är mycket orolig. Skulle vilja komma i kontakt med föraren för att kunna göra upp i godo. Om bilisten istället anmäler incidenten så kan det ju bli mycket värre (Smitning mm) än om dom gör upp något tillsammans.

Så snälla den som läser detta och känner igen sig eller känner den som körde på, kontakta mig så skall vi se till så att det blir löst utan några komplikationer....

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Det är mer en fråga om försäkrings åtgärder. Imorgon görs en anmälan hos polisen för att sedan kunna gå vidare till försäkringsbolaget.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
Lillen skrev:
Det är mer en fråga om försäkrings åtgärder. Imorgon görs en anmälan hos polisen för att sedan kunna gå vidare till försäkringsbolaget.

Till försäkringsbolaget?
För att få pengar för en navkapsel då eller vad menar du?

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Lillen skrev:

förklara igen tack... vare en mc som snuddade vid bilen utan att fatta att han gjort det eller vare en bil som snuddat vid en mc utan att mcföraren uppfattat det??? Låter som en riktig olycka det här :va :rofl

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
om jag har förstått det hela rätt så vill bil förare anmäla händelsen för att senare inte kunna bli anmäld för smitning av MC föraren om det skulle visa sig vara något allvarligt med foten??

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
wdac skrev:
om jag har förstått det hela rätt så vill bil förare anmäla händelsen för att senare inte kunna bli anmäld för smitning av MC föraren om det skulle visa sig vara något allvarligt med foten??

Så det va bilföraren som kom över på "fel" sida???? Om inte annat så får man ju hoppas att bilföraren lärt sig ngt av detta,,, HÅLL DIG PÅ DIN SIDA :fatta! :fatta!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
toca1 skrev:
Så det va bilföraren som kom över på "fel" sida???? Om inte annat så får man ju hoppas att bilföraren lärt sig ngt av detta,,, HÅLL DIG PÅ DIN SIDA :fatta! :fatta!

hmm nu när du säger det så vette fan om ja fattade situationen rätt :va

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Enligt mina uppgifter så höll bilisten så långt till höger som det gick och att mc föraren kom lite för långt ut och då körde i bilen med foten. Varpå den billiga navkapseln i plast gick i flisor och det blev en repa i lacken... Hur som helst har jag fått reda på att mc föraren klarade sig utan större skador :tummenupp , och tur e väl det för det kunde gått värre än så.....

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Lillen skrev:
Enligt mina uppgifter så höll bilisten så långt till höger som det gick och att mc föraren kom lite för långt ut och då körde i bilen med foten. Varpå den billiga navkapseln i plast gick i flisor och det blev en repa i lacken... Hur som helst har jag fått reda på att mc föraren klarade sig utan större skador :tummenupp , och tur e väl det för det kunde gått värre än så.....
Som jag hörde var att bilen genade en liten bit in i kurvan, samt att hela sidan är repad som du inte berättat, och att det är din mammas bil.
Vad du gör är o luskar på ett fult sätt utan att berätta alla omständigheter runt detta.
Det finns vittne som körde bakom som såg hela händelseförloppet och där sägs det att bilens hjul var över mittlinjen.l

Lillen

Jocke
Gick med
30 May 2003
Hoj
CB1000RA -2011
Då det inte är jag som kört bilen eller sett skadorna själv kan jag bara förmedla vad jag hört... Alltså en navkapsel och en liten repa i sidan (Inte hela sidan på bilen).

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillen skrev:

// Orolig mc-förare
en liten översättning på ditt inlägg:
Jag fick just reda på att min Mammas bil blev påkörd av en mc tidigare idag.
Bilen kom för långt(gena i kurvan) ut, men det säger inte jag, vi skyller på mc:n istället, han kom för långt ut. Navkapseln på bilen var helt förstörd, men jag skiter i o berätta om resterande skada som går längs hela bilen där allt lack är upprepad och har plåtskador. Jag vill ha fast denna mcförare så mamma slipper betala självrisk själv.
Frågan om hur det gick med föraren är endast till för att försöka få mcföraren att ge sig till känna.

Sluta hota med smitning, dessutom så kan jag fixa ett sett med nya skinande navkapslar till din mamma.

Ditt sätt att luska är fult istället för att vara rak och ärlig så beter du dig som ett svin. Hoppas ingen här kommer berätta vem mcföraren är!!!!

//Orolig mcförare? Tror inte att du är orolig, eller hur, du vill bara veta vem som körde.

Till resten, I sverige har vi ingen angiverilag, så man behöver inte vittna om nåt man inte sett om man inte vill.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillen skrev:
Då det inte är jag som kört bilen eller sett skadorna själv kan jag bara förmedla vad jag hört... Alltså en navkapsel och en liten repa i sidan (Inte hela sidan på bilen).
varför säger du inte som det är från början då, istället för att försöka locka fram den som körde???

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
This could be interesting! :corn

Fult sätt att luska om det är så det ligger till! Men föraren borde ge sig till känna ändå och låta f-bolag/polis avgöra saken, men det är ju bara min personliga åsikt! Om inte annat för att kunna få något i framtiden om hans fot har skadats mer än väntat...

Ärlighet vara längst, till båda parterna!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping