Påställning av fordon?

pitte

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
CBR 1000 RR -07
Någon som vet vad denna kod står för? Polaren tecknade försäkring tidigare ikväll och sa den skulle börja gälla den 9 April. Lyckas ändå inte ställa på hojen via nätet nu. Fan, skulle ju skjutsa på den hojen och hämta min i Linköping om några timmar.

Fordonet kan inte ställas på: REGISTRERINGEN KAN INTE GENOMFÖRAS I DENNA TJÄNST. VID FRÅGOR KONTAKTA VÄGVERKETS KUNDTJÄNST, 0771-141516.(Felkod: 5642)

/s

Last edited:
Måste kanske vänta till en vardag innan försäkringen är registrerad hos vv.

pitte skrev:
Någon som vet vad denna kod står för? Polaren tecknade försäkring tidigare ikväll och sa den skulle börja gälla den 9 April. Lyckas ändå inte ställa på hojen via nätet nu. Fan, skulle ju skjutsa på den hojen och hämta min i Linköping om några timmar.
Fordonet kan inte ställas på: REGISTRERINGEN KAN INTE GENOMFÖRAS I DENNA TJÄNST. VID FRÅGOR KONTAKTA VÄGVERKETS KUNDTJÄNST, 0771-141516.(Felkod: 5642)
/s
Vägverkets internettjänster har öht varit väldigt skakiga den sista veckan.. Överbelastning pga vackert väder=många kunder?

Kahobe skrev:
Vägverkets internettjänster har öht varit väldigt skakiga den sista veckan.. Överbelastning pga vackert väder=många kunder?

Ring försäkringsbolaget igen, de brukar fucka till sig.
Jag fick ringa de 2 ggr innan de hade fixat mitt o det tog typ 5 sekunder för de att skicka iväg information till vv.

Pentix skrev:
Ring försäkringsbolaget igen, de brukar fucka till sig.
Jag fick ringa de 2 ggr innan de hade fixat mitt o det tog typ 5 sekunder för de att skicka iväg information till vv.

Det kan nog vara så. Försäkringsbolaget och vägverket har inte öppet på helger :( Har provat att ställa på nu igen både via telefon och nätet utan resultat. Ringde försäkringsbolagets akutnummer men de kunde inte hjälpa till. Det är kört helt enkelt.

pitte skrev:
Det kan nog vara så. Försäkringsbolaget och vägverket har inte öppet på helger :( Har provat att ställa på nu igen både via telefon och nätet utan resultat. Ringde försäkringsbolagets akutnummer men de kunde inte hjälpa till. Det är kört helt enkelt.

Inte mycket till tröst, men jag lyckades ställa på min hoj för 30 sekunder sen via VV sida utan problem.

Inga problem att ställa på ett fordon som är oförsäkrat men det blir dyrt.

Det är något annat fel i detta fallet.

Pejo skrev:
Inte mycket till tröst, men jag lyckades ställa på min hoj för 30 sekunder sen via VV sida utan problem.

Det var som f-n. Då finns det nog ingen försäkring på hojen. Hon jag snackade med på bolaget igår kväll har förmodligen inte gjort rätt.

zykl0n skrev:
Inga problem att ställa på ett fordon som är oförsäkrat men det blir dyrt.

Det är något annat fel i detta fallet.

Jo, det är ett jävla problem med att göra det - det går inte via VV webserver eller deras telefontjänst. Tro mig, jag försökte i påskas.

Däremot kan man köpa ett påställt fordon utan att ha försäkring vilket ger samma effekt som du beskriver.

Pejo skrev:
Jo, det är ett jävla problem med att göra det - det går inte via VV webserver eller deras telefontjänst. Tro mig, jag försökte i påskas.

Däremot kan man köpa ett påställt fordon utan att ha försäkring vilket ger samma effekt som du beskriver.

Hmm. När jag tänker efter lite så tror jag att polaren fyllde i påställning vid köpet, typ 15 April lr något. Det kanske är det som strular så att det nu inte går att ställa på tidigare via nätet.

Hade också problem, stod samma sak som du klippte in i första inlägget. Inte ens talsvaret funkade så jag ringde kundtjänst och då ställde dom på den. Så har det inte fixat sig än, be din polare att ringa kundtjänst.

Pejo skrev:

Ok. det är något de ordnat på senare tid då.
Var ett tag sedan jag ställde på ett fordon så.

Året runt försäkring har sina fördelar också. :tummenupp

pitte skrev:
Hmm. När jag tänker efter lite så tror jag att polaren fyllde i påställning vid köpet, typ 15 April lr något. Det kanske är det som strular så att det nu inte går att ställa på tidigare via nätet.

Vilket bolag har du/ni? För är det folksam så finns det jour ombud.. Om du frågar dom som svarar vid akuten så kan dom hjälpa dig om dom vill...

pitte skrev:

Nu har vi fått upplösningen på denna tråd. Vad har vi lärt oss av den? Jo, att inte fylla i påställningdatum vid köp av en hoj och sedan vilja gasa tidigare. Fick besked att det är den femtonde som gäller och det kan inte ändras.

pitte skrev:
Nu har vi fått upplösningen på denna tråd. Vad har vi lärt oss av den? Jo, att inte fylla i påställningdatum vid köp av en hoj och sedan vilja gasa tidigare. Fick besked att det är den femtonde som gäller och det kan inte ändras.

Det där med att datumet spelar in har jag aldrig hört talas om.
Har ställt på hojar i nästan månadens alla dagar.

Däremot om du köper en hoj som är avställd så måste ditt försäkringsbolag "lägga" ett trafikförsäkringsbevis hos vv för att du skall kunna ställa på via internet.

Likaså om du själv äger hojen, har ställt av den och bytt bolag.
Ställer du på då så kommer det gamla bolagets försäkring att gå in även att du har ett nytt OM du inte har bett det nya bolaget att fixa trafikförsäkringsbeviset hos vv, helst skall du även meddela det gamla bolaget att du bytt bolag och dom tar ut det nya beviset.

Har själv åkt på den grejen, man blev minst sagt konfunderad när man fick försäkringen hos det gamla bolaget istället för det nya.
Dyrköpt erfarenhet, javisst, men nu vet jag hur det funkar. :tummenupp

Deadmetal skrev:
Det där med att datumet spelar in har jag aldrig hört talas om.
Har ställt på hojar i nästan månadens alla dagar.

Däremot om du köper en hoj som är avställd så måste ditt försäkringsbolag "lägga" ett trafikförsäkringsbevis hos vv för att du skall kunna ställa på via internet.

Likaså om du själv äger hojen, har ställt av den och bytt bolag.
Ställer du på då så kommer det gamla bolagets försäkring att gå in även att du har ett nytt OM du inte har bett det nya bolaget att fixa trafikförsäkringsbeviset hos vv, helst skall du även meddela det gamla bolaget att du bytt bolag och dom tar ut det nya beviset.

Har själv åkt på den grejen, man blev minst sagt konfunderad när man fick försäkringen hos det gamla bolaget istället för det nya.
Dyrköpt erfarenhet, javisst, men nu vet jag hur det funkar. :tummenupp

Jo visst kunde man ha valt vilket datum som helst. Det är inte det som är problemet. Grejen är att när man fyller i ett datum så är det det som gäller och det kan inte ändras. Jag frågade VV vad som händer om man skulle råka skriva fel flera månader fram i tiden. Då sa hon att de kunde fixa det men inte i min polares fall eftersom det var så nära det angivna datumet. Vart den gränsen går för att kunna ändra sig vet i f-n.

Vill bara poängtera hur viktigt det är att trafikförsäkringen är igång från samma dag som Ni ställer på hojarna. Kostar 178,14 kr per dag om Ni är oförsäkrade...

pitte skrev:
Jo visst kunde man ha valt vilket datum som helst. Det är inte det som är problemet. Grejen är att när man fyller i ett datum så är det det som gäller och det kan inte ändras. Jag frågade VV vad som händer om man skulle råka skriva fel flera månader fram i tiden. Då sa hon att de kunde fixa det men inte i min polares fall eftersom det var så nära det angivna datumet. Vart den gränsen går för att kunna ändra sig vet i f-n.

Okey, då fattar jag vad du menade :tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back