p-skiva/biljett?

trojlee

Ny medlem
Gick med
8 May 2005
Hoj
GSX-R 600
Kanske en knasig fråga, men från en som inte har åkt hoj mer än 2veckor så kanske den är befogad :rolleyes: .
Hur gör man när man parkerar....altså med p-skiva lr biljett?...fäster man den på tex styret så är det ju rätt lätt för ngn att gå o pilla bort den....
/
-T-

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Olika hur man gör vid mc parkering från komun till komun. Du får antingen ringa komunen du ska parkera i innan eller använda egen fantasi.

Speedie

Kör ni först så väntar jag vid mållinjen
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
Yamaha warrior 1700 -04, KTM 450 -05
ytterligare ett plus med att åka hoj att du slipper betala för att få göra av med pengar (tex shoppa)!!!
Blir svårt att fästa p-boten under torkaren :)

Har aldrig hört nån som fått p-bot med hoj!

Parkera å var glad! :hihi

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jag har varit med och blivit hotad av polisen .....böter på 500 kr om vi inte skulle flytta cyklarna omedelbart:D nära kanalen inne i söderköping:)

där vanliga cyklar står går ju:) cykelställ om du har klent framhjul :rofl

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Man kan betala och spara biljetten. Ifall man sedan får böter så skickar man in en kopia av biljetten tillsammans med boten.

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Tjet skrev:
Man kan betala och spara biljetten. Ifall man sedan får böter så skickar man in en kopia av biljetten tillsammans med boten.

Det är dock inte 100% säkert att man får riva P-boten efter detta förfarande, det är upp till parkeringsbevakningsfirmans godtycke i varje enskilt fall (enligt tanten jag pratade med efter att de lappat min hoj). Du är ju skyldig att placera din parkeringsbiljett väl synlig. Ska man hårddra det så kan du som motorcyklist endast parkera på MC-parkeringar eller avgiftsfria parkeringar för att slippa riskera p-avgift/bot.

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
trojlee skrev:
Kanske en knasig fråga, men från en som inte har åkt hoj mer än 2veckor så kanske den är befogad :rolleyes: .
Hur gör man när man parkerar....altså med p-skiva lr biljett?...fäster man den på tex styret så är det ju rätt lätt för ngn att gå o pilla bort den....
/
-T-

Vadå har Ni parkeringsvakter i Norrbotten nu förtiden, det kostar väl bara 1kr för en veckas parkering uppe hos Er.

Skämt åsido, Har under 20 års hojåkande bara fått 1 pbot, och den skrev polisen av.

Tror inte att Du får några böter om inte hojen står trafikfarligt och då blir den ju i allafall bortforslad.

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Jag fick en bot när jag parkerat på trottoaren. Men jag lyckades övertala parkeringsvakten att riva den eftersom jag väntade på att bilen som parkerat på mc-parkeringen skulle flytta på sig.

RonJeremy

Guest
Dom är ju skyldiga att placera p-boten under vindrutetorkarna..... :3freak Dom har heller ingen rätt att tejpa på fordonet.

Enligt kommunen i Göteborg får MC parkeras i direkt anslutning till cykelställ bara man inte hindrar övrig trafik. På parkeringsruta kan man lösa biljett och stoppa i fickan. Dock är risken liten att man får böter då boten ej kan fästas på föreskrivet sätt och överklagan är därmed enkel. Man kan ju också be om någon annans p-biljett att skicka in.

dolph

Äkta hjälmbarn
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
BMW F800S
Fick en P-bot häromveckan i Stockholm,stog parkerad på gatan utan biljett. Jag överklagade och skrev att jag köpt en biljett men att ngn snott den. No problemo pengarna tillbaka. Funkar iofs bara en eller två ggr per hoj. :banana

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
westis skrev:
ytterligare ett plus med att åka hoj att du slipper betala för att få göra av med pengar (tex shoppa)!!!
Blir svårt att fästa p-boten under torkaren :)

Har aldrig hört nån som fått p-bot med hoj!

Parkera å var glad! :hihi

kan tala om för dig att åk till västerås och parka utanför arbetsförmedlingen så lär du nog få p bot... dom jävla asen rullar ihop den och stoppar in den vid hastighetsmätar...bläää för lapplisor

kinesen

Medlem
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Triumph Trident 900 + M1800
hahahahha
Jag har alldrig betalt en p-biljett
Bara man inte parkarar på trottoaren eller handikapp plats

trojlee skrev:
/
-T-

Boorg

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia Rs125
Fick en P-bot för ett par dar sen när jag låste fast den bredvid en avgiftsparkering i sthlm =/, odm hade stoppat den i kåpan, lixom inne vid instrumentpanelen? Kan jag överklaga det här? Känns ju surt att behöva pröjsa 450:- för att jag inte vill bli av med den.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...