packalenracing.com

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va? smygreklam här va! oh du din!!! Du har samma sponsorer som mig :D

Nu till konstruktiv kritism:

* bredda vänster "frame" med cirka 20 pixlar.
* För övre "framen".. skriv: scolling=no samt öka på med cirka 30 pixlar

=)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bra initiativ och mycket att välja på i menyn.

Jag gissar att siten är "hemmagjord". Det syns och ger inte ett proffsigt intryck. Loggorna ser blaffiga ut och vad sjutton betyder MOR på bakgrundsbilden? Loggorna till sponsorerna borde ta besökaren till respektive site.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vill inte säga nått igentligen... men titta på min sida:
http://www.sporthoj.com/jcrr/ (gå inte dit om du tror jag lägger in denna för att försöka så besökare dit)...
kanske finns nått du kan ta därifrån vad gäller tips om design eller nått.. va vet jag :)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
en bra start, va nöjd ett tag och uppdatera senare, det brukar komma ett infall efter ett tag.
min är version 5 eller 6 tror jag: www.reuterholt.com

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Senaste inlägget bör vara överst i gästboken..
Jag blir inte direkt kär i färgerna i menyn heller. Skulle hellre haft en färgad text på svart bakrund som kanske bytar färg vid mouse_over eller då den sidan är vald...

Annars är det mycket bra innehåll

/Joakim

Last edited:

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Swedie skrev:
Va? smygreklam här va! oh du din!!! Du har samma sponsorer som mig :D

Nu till konstruktiv kritism:

* bredda vänster "frame" med cirka 20 pixlar.
* För övre "framen".. skriv: scolling=no samt öka på med cirka 30 pixlar

=)

Meningen var väl inte att göra smygreklam. Tänkte mest att visa sidan för massa hojdårar som vågar säga vad dom tycker.

Tack för tipset, jag skall kolla på det

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillebrors räser
Nyteknik skrev:
Bra initiativ och mycket att välja på i menyn.

Jag gissar att siten är "hemmagjord". Det syns och ger inte ett proffsigt intryck. Loggorna ser blaffiga ut och vad sjutton betyder MOR på bakgrundsbilden? Loggorna till sponsorerna borde ta besökaren till respektive site.

Ja den är väldigt hemmagjord. Det där med MOR kanske inte är en så bra idé. Varenda jävel som ser det frågar vad det är.

Loggorna håller jag med om, dom ser lite malplacerade och blaffiga ut som du säger. Jag saknar den där design genen så jag behöver lite hjälp med det.

Revisioner kommer....

Last edited:

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillebrors räser
Pålle skrev:
Senaste inlägget bör vara överst i gästboken..
Jag blir inte direkt kär i färgerna i menyn heller. Skulle hellre haft en färgad text på svart bakrund som kanske bytar färg vid mouse_over eller då den sidan är vald...

Annars är det mycket bra innehåll

/Joakim

Senaste inlägget först! Säg bara hur fan jag skall göra så skall jag fixa det. Försökte men fick inte till det så det fick vara så tills vidare.

/Patrick

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Vad gäller det tekniska finns det andra som kan mer om sånt än vad jag gör men vad gäller design, vilket jag inte heller är nån expert på, så jag kan ju i alla fall ge min uppfattning :D och det är att gör det enkelt...SÅ ENKELT SOM MÖJLIGT. Man irriterar sig bara på massa onödiga scrollningslister och hej och hå... Håll sidan ren och snygg, blanda inte massa olika stilar och storlekar på typsnitt. Använd max 2-3 färger. Strunta i dom där blaffiga images för menyvalen i vänsterkanten...använd enkel text i stället.

Mycket gnäll kanske det låter som...men var glad...du har i alla fall satt ihop en hemsida. Det är mer än vad undertecknad har lyckats med :huvet

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Trots att jag är yrkesskadad webbdesigner så tycker jag inte att designen är ful. Den är ändamålsenlig helt enkelt. Informativ och enkel, vilket ofta är fullt tillräckligt. Dock är det några saker som stör, förutom det som Swedie nämnde, så jag ger dig lite konstruktiv kritik.

1. Svart bakgrund är aldrig bra. Ger ett lite deppigt och mörkt intryck. Även om din hoj är svart och du ser ut som Hin Håle själv på avataren så vore en ljusare nyans på bakgrunden att föredra.
2. Ta bort bordern mellan framesen. Detta gör du genom att lägga in frameborder="0" i varje <frameset>-tagg.
3. Ta bort räknaren. En publik räknare är inte så snyggt, och om man därtill inte har haft fler än ~200 besökare är den rentav pinsam.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
ZoulFly skrev:
Vad gäller det tekniska finns det andra som kan mer om sånt än vad jag gör men vad gäller design, vilket jag inte heller är nån expert på, så jag kan ju i alla fall ge min uppfattning :D och det är att gör det enkelt...SÅ ENKELT SOM MÖJLIGT. Man irriterar sig bara på massa onödiga scrollningslister och hej och hå... Håll sidan ren och snygg, blanda inte massa olika stilar och storlekar på typsnitt. Använd max 2-3 färger. Strunta i dom där blaffiga images för menyvalen i vänsterkanten...använd enkel text i stället.

Mycket gnäll kanske det låter som...men var glad...du har i alla fall satt ihop en hemsida. Det är mer än vad undertecknad har lyckats med :huvet

Håller med. Less is more som de säger.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
McB skrev:
Trots att jag är yrkesskadad webbdesigner så tycker jag inte att designen är ful. Den är ändamålsenlig helt enkelt. Informativ och enkel, vilket ofta är fullt tillräckligt. Dock är det några saker som stör, förutom det som Swedie nämnde, så jag ger dig lite konstruktiv kritik.

1. Svart bakgrund är aldrig bra. Ger ett lite deppigt och mörkt intryck. Även om din hoj är svart och du ser ut som Hin Håle själv på avataren så vore en ljusare nyans på bakgrunden att föredra.
2. Ta bort bordern mellan framesen. Detta gör du genom att lägga in frameborder="0" i varje <frameset>-tagg.
3. Ta bort räknaren. En publik räknare är inte så snyggt, och om man därtill inte har haft fler än ~200 besökare är den rentav pinsam.

Vill bara i all välmening upplysa dig om att på fråga 1 har du fel, på fråga 2 har du nog rätt och fråga 3 har du nog oxå rätt. Men att säga att svart inte funkar...vad är det för inställning...fast du nämner ju å andra sidan att du har en viss yrkesskada...så vi kanske inte ska gräva vidare i det här :D

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
ZoulFly skrev:
Vill bara i all välmening upplysa dig om att på fråga 1 har du fel, på fråga 2 har du nog rätt och fråga 3 har du nog oxå rätt. Men att säga att svart inte funkar...vad är det för inställning...fast du nämner ju å andra sidan att du har en viss yrkesskada...så vi kanske inte ska gräva vidare i det här :D

Nyteknik skrev:

Ok, att säga att det aldrig är bra var väl att ta i, det finns ju trots allt undantag som bekräftar reglen. Men, de två siter som Nyteknik länkar till är faktiskt mycket väldesignade, i synnerhet MV Augusta-siten. Dock är det svårt att göra något bra med svart som bakgrund, i alla fall för någon som inte har läst något om färgharmoni och -filosofi.

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Packalén skrev:
Nu är den här

www.packalenracing.com

Ta gärna en titt, konstruktiv kritik är välkommen

I det stora hela tycker jag den ser helt ok ut. :tummenupp
Håller dock med en del tidigare tyckare om loggorna på startsidan, det ser inte snyggt ut. :tummenner
Framför allt får man väl gratulera till att du gjort en hemsida. Min finns för närvarande bara i mitt huvud.:mad: Hoppas dock ha den klar till senare i vår.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...