Nyteknik skrev:vad sjutton betyder MOR på bakgrundsbilden?
Penguin skrev:Morsan hans är väl med och sponsrar!![]()
Swedie skrev:Va? smygreklam här va! oh du din!!! Du har samma sponsorer som mig
Nu till konstruktiv kritism:
* bredda vänster "frame" med cirka 20 pixlar.
* För övre "framen".. skriv: scolling=no samt öka på med cirka 30 pixlar
=)
Nyteknik skrev:Bra initiativ och mycket att välja på i menyn.
Jag gissar att siten är "hemmagjord". Det syns och ger inte ett proffsigt intryck. Loggorna ser blaffiga ut och vad sjutton betyder MOR på bakgrundsbilden? Loggorna till sponsorerna borde ta besökaren till respektive site.
Pålle skrev:Senaste inlägget bör vara överst i gästboken..
Jag blir inte direkt kär i färgerna i menyn heller. Skulle hellre haft en färgad text på svart bakrund som kanske bytar färg vid mouse_over eller då den sidan är vald...
Annars är det mycket bra innehåll
/Joakim
ZoulFly skrev:Vad gäller det tekniska finns det andra som kan mer om sånt än vad jag gör men vad gäller design, vilket jag inte heller är nån expert på, så jag kan ju i alla fall ge min uppfattningoch det är att gör det enkelt...SÅ ENKELT SOM MÖJLIGT. Man irriterar sig bara på massa onödiga scrollningslister och hej och hå... Håll sidan ren och snygg, blanda inte massa olika stilar och storlekar på typsnitt. Använd max 2-3 färger. Strunta i dom där blaffiga images för menyvalen i vänsterkanten...använd enkel text i stället.
Mycket gnäll kanske det låter som...men var glad...du har i alla fall satt ihop en hemsida. Det är mer än vad undertecknad har lyckats med![]()
McB skrev:Trots att jag är yrkesskadad webbdesigner så tycker jag inte att designen är ful. Den är ändamålsenlig helt enkelt. Informativ och enkel, vilket ofta är fullt tillräckligt. Dock är det några saker som stör, förutom det som Swedie nämnde, så jag ger dig lite konstruktiv kritik.
1. Svart bakgrund är aldrig bra. Ger ett lite deppigt och mörkt intryck. Även om din hoj är svart och du ser ut som Hin Håle själv på avataren så vore en ljusare nyans på bakgrunden att föredra.
2. Ta bort bordern mellan framesen. Detta gör du genom att lägga in frameborder="0" i varje <frameset>-tagg.
3. Ta bort räknaren. En publik räknare är inte så snyggt, och om man därtill inte har haft fler än ~200 besökare är den rentav pinsam.
McB skrev:1. Svart bakgrund är aldrig bra.
ZoulFly skrev:Vill bara i all välmening upplysa dig om att på fråga 1 har du fel, på fråga 2 har du nog rätt och fråga 3 har du nog oxå rätt. Men att säga att svart inte funkar...vad är det för inställning...fast du nämner ju å andra sidan att du har en viss yrkesskada...så vi kanske inte ska gräva vidare i det här![]()
Nyteknik skrev:
Packalén skrev:
Packalén skrev:
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |