Packboxar styrdämpare

Ulsvunda

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Suzuki TL1000s -97
Hej!

Var kan man köpa packboxar till en styrdämpare?
Suzuki TL1000 -97, säljs ej av Suzuki som reservdel.

/ DavidTL1000s DDE536 steeringdamper (2).jpg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Samma fråga ställd 2005.
Orkar man inte flänga runt efter en packbox finns det beggade att köpa från t.ex.

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
TS: Har du kört hojen utan styrdämpare?

Ulsvunda

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Suzuki TL1000s -97
Min styrdämpare började tappa effekt för många år sen men jag gav upp då för jag fick inte upp den. Nu tog jag tag i detta igen och fick upp styrdämparen efter att jag gjort ett verktyg genom att vinkelslipa till en 18mm hylsa så jag kunde öppna den. Har kört med dålig styrdämpare i många år, lite nervöst ibland när man ger ordentligt med gas, har blivit en och annan tank-slapper.

Har sökt som en tok (sverige och globalt) men hittills inte hittat nått företag som har en sån här packbox att sälja. Hoppas på Rotera, väntar på svar där.

Märkningen är 12.5-24.5-7, Även märkning "24S" samt "40" finns.
Orginal-tillverkaren är KYB (från Japan... jag har varit i kontakt med KYB i USA men de kunde inte hjälpa)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Är det måtten eller bara ett nummer? Har du ett skjutmått? Är kolvstången 12.5mm? Låter väldigt udda om det inte är 1/2"? Är hålet för tätningen 24.5? Eller är den kanske 31/32"?

Och läcker tätningen? Om inte så rengör bara och byt olja så fungerar den säkert ytterligare många år.

Raderad medlem 61114

Guest
Man köper en ny universal på EBay från kina för typ 300 spänn. Många ggr bättre än originalmöget som sitter på en gammal hoj :)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Är det måtten eller bara ett nummer? Har du ett skjutmått? Är kolvstången 12.5mm? Låter väldigt udda om det inte är 1/2"? Är hålet för tätningen 24.5? Eller är den kanske 31/32"?

Och läcker tätningen? Om inte så rengör bara och byt olja så fungerar den säkert ytterligare många år.
E jhu så att på gammalt mög så är det ibland special dimensioner.

Som en kawa jag inte fick tag på pbox till då gjorde jag en stålbustning o pressade in i huset och sedan en standard pbox från momentum för en 50 lapp.

Ulsvunda

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Suzuki TL1000s -97
Enl uppgift är ytterdiametern 24.5 mm, stången är 12.5mm och packboxen är 7mm djup.
Ska mäta och dubbelkolla i garaget ikväll.

Ulsvunda

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Suzuki TL1000s -97
Dubbelkollade måtten och de stämmer precis som jag skrev ovanför.
Vet inte om de kan översättas till tum eller liknande och hamna på nån standard utanför the metric system...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ganska säker på att det är special.

Momentum kan söka på original pbox beteckning, bara att lyfta tel o ringa och prata med din lokala momentum butik,

Finns det ej så kan momentum svarva nya pboxar i exakt rätt storlek och det kostar inte många slantar mera än standard.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...