Packväskor till R1:an behövs till helgen .

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Har ett par sidoväskor, men de funkar ju inte på rettan då de kommer att brinna i dom innan jag e framme....tooo large for the bike.

Ska ha dottern bakpå i 20 mil & behöver sidoväskor inför helgen. Finns det någon vänlig själ som äger & vill låna ut sina från den 4-8/5???

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
SÅLD....:(
Ullis skrev:
Har ett par sidoväskor, men de funkar ju inte på rettan då de kommer att brinna i dom innan jag e framme....tooo large for the bike.

Ska ha dottern bakpå i 20 mil & behöver sidoväskor inför helgen. Finns det någon vänlig själ som äger & vill låna ut sina från den 4-8/5???

måste det vara sidoväskor?
jag har en ganska stor tankväska som räcker långt... :)

tror nog att i minsta läget så rymmer den lika mycket som ett par sidoväskor som går att använda på R1 :rolleyes:

MVH. Roger..

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
MoosE skrev:
måste det vara sidoväskor?
jag har en ganska stor tankväska som räcker långt... :)

tror nog att i minsta läget så rymmer den lika mycket som ett par sidoväskor som går att använda på R1 :rolleyes:

MVH. Roger..

*garvar* :rofl

Roger har helt rätt, låna en tankväska och sätt på dottern en rejäl ryggsäck. Räcker inte det så får du byta hoj eller åka bil :7peta

Lycka till! :)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
KUL KILLAR :mad:

Vet att sidoväskorna inte rymmer mycket, men tillsammans med tankväskan är det tillräckligt.

Jag äger en tankväska, men kan inte ha så mycket i den då det finns något som heter :tuttar som tar i när man "ligger" över/mot den. Vilket i sej resulterar att armarna INTE räcker fram till styret.
Fast, hur ska ni kunna förstå det, ni som inga tuttar har.

Sen att det skulle va Ok att sätta på dottern en rygga i 20 mil?? Alla vet att det är nog jobbigt att bara sitta bak på en sporhoj med den lutningen & att hon sedan skulle ha packning för två, det e riktigt jävla korkat.

Jag ställde en seriös fråga & har inte tid med lall. Det e snart torsdag, & hittar jag inga....då får jag boka tågbiljett till lillan
Thats it!

Last edited:

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
Ullis skrev:
KUL KILLAR :mad:

Jag äger en tankväska, men kan inte ha så mycket i den då det finns något som heter :tuttar som tar i när man "ligger" över/mot den. Vilket i sej resulterar att armarna INTE räcker fram till styret.
Fast, hur ska ni kunna förstå det, ni som inga tuttar har.

Sen att det skulle va Ok att sätta på dottern en rygga i 20 mil?? Alla vet att det är nog jobbigt att bara sitta bak på en sporhoj med den lutningen & att hon sedan skulle ha packning för två, det e riktigt jävla korkat.

Jag ställde en seriös fråga & har inte tid med lall.

jaja....
ätit något surt?
det var inte så att jag ville vara dum eller oseriös...
jag visste inte att du hade en tankväska så jag erbjöd dej att låna min...

sätter du på din dotter en tillräkligt "djup" rygga så den vilar på bakkutsen så blir det inte ett dugg jobbigt...

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
MoosE skrev:
jaja....
ätit något surt?
det var inte så att jag ville vara dum eller oseriös...
jag visste inte att du hade en tankväska så jag erbjöd dej att låna min...

sätter du på din dotter en tillräkligt "djup" rygga så den vilar på bakkutsen så blir det inte ett dugg jobbigt...

Jag vet att Du inte vill vara dum heller, men jag blir bara less då jag (som jag uppfattar det), får oseriösa svar då det för mej e viktigt att fixa det här NU.

Ryggan funkar OM man har en JÄTTEstor kanske, men tror iaf att det kan bli jobbigt för ett barn som är ovan.

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Ett P.S till er båda.
Det var inte meningen att låta såååå arg, utan jag var väl mest lite irriterad för att saker å ting ska krångla under tidspress.

Hur som helst e saken historia, jag bokar en tågbiljett så slipper jag tänka på saken mer.

MoosE

Uppsala RoadRunners
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
Ullis skrev:
Ett P.S till er båda.
Det var inte meningen att låta såååå arg, utan jag var väl mest lite irriterad för att saker å ting ska krångla under tidspress.

Hur som helst e saken historia, jag bokar en tågbiljett så slipper jag tänka på saken mer.

okejdå! :pannkyss

det ÄR svårt att toura på en retta...

det kanske går om du får på en sidoväska till vänstersidan och skippar höger...
det och en mindre rygga och en inte alltför fullpackad tankväska kanske fixar all packning som ni ska ha med er? :tummenupp

MVH. Roger.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Ullis skrev:
Ett P.S till er båda.

Naäe.... inte ska du väl behöva åka tåg... jag tror mig ha ett par väskor som du eventuellt kan nyttja... du kan väl testa iallafall. De finns på min gamla Uppsalaadress. Åk förbi där och kolla. Kontakta Bluegreengrey, hon har koll på vart de ligger. Det är ett par mjuka blå Oxford, expanderbara väskor som funkar alldeles jättebra i de flesta farter.

//D

:)

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Taz skrev:
Naäe.... inte ska du väl behöva åka tåg... jag tror mig ha ett par väskor som du eventuellt kan nyttja... du kan väl testa iallafall. De finns på min gamla Uppsalaadress. Åk förbi där och kolla. Kontakta Bluegreengrey, hon har koll på vart de ligger. Det är ett par mjuka blå Oxford, expanderbara väskor som funkar alldeles jättebra i de flesta farter.

//D

:)

Tack!!
Har precis pratat med henne & ska dit i morrn & prova dem på lunchen. Skulle boka tågbiljett tidigare idag & då var 2 klass slut, så en ENKEL (20 mil) för dottern skulle gått på nästan 500:-!!

Hoppas hoppas att de passar, annars blir det bara kattskit av hela resan.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Ullis skrev:
Tack!!
Har precis pratat med henne & ska dit i morrn & prova dem på lunchen. Skulle boka tågbiljett tidigare idag & då var 2 klass slut, så en ENKEL (20 mil) för dottern skulle gått på nästan 500:-!!

Hoppas hoppas att de passar, annars blir det bara kattskit av hela resan.

Håller tummen för en perfekt passform... :tummenupp

//D

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Taz skrev:
Håller tummen för en perfekt passform... :tummenupp

//D

Å det var en mycket passande passform :) Vi håller på att fylla dem just i detta nu. Tack igen, det var kanon schyst. Ska jag lämna dem till BGG igen eller?

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Ullis skrev:
Å det var en mycket passande passform :) Vi håller på att fylla dem just i detta nu. Tack igen, det var kanon schyst. Ska jag lämna dem till BGG igen eller?

Kanon!!

Skeppa in dem hos BGG när du får tid, såvida inte du känner för att ta en tur förbi Kungsholmen... :tungan alternativt så kommer du upp till Rörken ikväll.

//D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...