Paintball//Problem med imma

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag vet att det finns nån här som håller på med ganska mycket paintball och till dig har jag en fråga....

Vad ska man göra för att slippa imma på glasögonen???
Vi kör utomhus på ett "hyrställe" så köpa några egna grejer blir det inte av, men finns det inget bra knep mot imman???
Lite trist när man inte kan ligga stilla i mer än tio sekunder innan det bäckar igen...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
juha01 skrev:
Jag vet att det finns nån här som håller på med ganska mycket paintball och till dig har jag en fråga....

Vad ska man göra för att slippa imma på glasögonen???
Vi kör utomhus på ett "hyrställe" så köpa några egna grejer blir det inte av, men finns det inget bra knep mot imman???
Lite trist när man inte kan ligga stilla i mer än tio sekunder innan det bäckar igen...

'Diskmedel' på insidan funkar alltid men det kanske inte är nåt man gör på hyrutrustning. :)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jopp som Goines sa. En liten droppe diskmedel som du gnuggar ut med en trasa lr nått sånt på insidan hjälper, stannar man så immar det igen DIREKT!!Så bara till att leka Rambo!!! :kulspruta :D Rör på dig mycket och VÅGA skrik till lagkamraterna om motsåndarnas position! :tummenupp

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Eller så köper du en egen mask med riktigt dubbelglas :fakta

Ps är du seriöst intresserad så har jag en nästan ny ice mask hemma med både tonat och klar lins billigt.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Jag har en JT Spectra (har för mig den heter så) som funkade fint...har iofs inte spelat på rätt länge. När jag spelade som mest så var Sterling STP Turbo en grym bössa..länge sen? Ganska... :rolleyes:

Om du är intresserad av att köpa en mask iallafall så kan jag släppa JT´n billigt tror jag..om jag hittar den.

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Rodentboy skrev:
Jag har en JT Spectra (har för mig den heter så) som funkade fint...har iofs inte spelat på rätt länge. När jag spelade som mest så var Sterling STP Turbo en grym bössa..länge sen? Ganska... :rolleyes:

Om du är intresserad av att köpa en mask iallafall så kan jag släppa JT´n billigt tror jag..om jag hittar den.

Hmm måste vara ca 10 år sen du spelade va?

Men sterling var grymma när de kom , själv så började man med en klassisk phantom :D

och slutade på topp med lcd angel colured and carved :tummenupp

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
out4speed skrev:
Hmm måste vara ca 10 år sen du spelade va?

Men sterling var grymma när de kom , själv så började man med en klassisk phantom :D

och slutade på topp med lcd angel colured and carved :tummenupp

Riktigt tio år sen är det nog inte..men uppåt 7-8 år är det nog...kommer ihåg när en polare skaffade en Autococker med autorespons, luftsystem o massa annat godis..det var ju inte av denna värld. Nu har väl alla såna grejer verkar det som.

Phantom hade jag en också...började med en Hamer 2 dock ..har för mig den hette så... :)

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
nån som vill köpa lite grejer, har ca 4-5 bössor i varierande priser från 1000-15000kr.........

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Rodentboy skrev:
Riktigt tio år sen är det nog inte..men uppåt 7-8 år är det nog...kommer ihåg när en polare skaffade en Autococker med autorespons, luftsystem o massa annat godis..det var ju inte av denna värld. Nu har väl alla såna grejer verkar det som.

Phantom hade jag en också...började med en Hamer 2 dock ..har för mig den hette så... :)

Cockrar är det inte många som spelar med längre , de flesta har el markörer typ ängelshocker , sonic eller a.k.a.

Hade själv en predator evo cocker ett tag , underbar markör men lite tung och klumpig.

Autorespons var ju kul sålänge det var tillåtet att tävla med , men det var svårt att få nått flyt i skjutandet med det, men mej veterligt fanns det vara till automag och original på en del minimag .

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
hjälper även att andas lugnt.. o om du e stilla så blås ut luften mot hålen..

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
out4speed skrev:
Cockrar är det inte många som spelar med längre , de flesta har el markörer typ ängelshocker , sonic eller a.k.a.

Hade själv en predator evo cocker ett tag , underbar markör men lite tung och klumpig.

Autorespons var ju kul sålänge det var tillåtet att tävla med , men det var svårt att få nått flyt i skjutandet med det, men mej veterligt fanns det vara till automag och original på en del minimag .

hmm..så jag kanske cycklar lite när jag säger autorespons på cocker då?? jaja...jag har ingen vidare knas på det längre som sagt..:)

Skulle vara kul att testa en ny markör nån gång faktiskt..antar att det inte finns nåt gemensamt med de gamla blyklumparna jag hade..

Annat jag haft är: Armson, Apex Elite, Sniper II, Sterling STP, Sterling STP Turbo, Phantom och ett gäng till..märks det att det var länge sen?? :rolleyes:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tac för svaren!

När jag höll på med motocross så körde man med dubbelglas och det funkade ju rätt bra.. Det tråkiga med att om en har värstingprylar och alla andra harvar omkrig i skogen med imma på glasögonen!! Blir lätt orättvist...

Ska prova med diskmedel. Vi känner uthyraren bra så det är inga problem.

Vad brukar det kosta förresten?? Vi kör 200skott/pers och "fri tid" för 300:-
Och för det andra, hur kan ni se skillnad på motståndarlaget och ert eget lag?? Armbindel, färg på kläder???

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
juha01 skrev:
Tac för svaren!

När jag höll på med motocross så körde man med dubbelglas och det funkade ju rätt bra.. Det tråkiga med att om en har värstingprylar och alla andra harvar omkrig i skogen med imma på glasögonen!! Blir lätt orättvist...

Och för det andra, hur kan ni se skillnad på motståndarlaget och ert eget lag?? Armbindel, färg på kläder???
300kr för 200 bollar och fri tid låter som ett bra pris.

För att enklast se skillnad på lagen är det kläder som gäller. Allra smidigast är väl overaller i olika färger. Lätt att tvätta blir det också. Annars kan man väl köra på magasinfärg eller maskfärg, men det är lite svårare eftersom man inte alltid ser magasinet eller masken.

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
Rodentboy skrev:
hmm..så jag kanske cycklar lite när jag säger autorespons på cocker då?? jaja...jag har ingen vidare knas på det längre som sagt..:)

Skulle vara kul att testa en ny markör nån gång faktiskt..antar att det inte finns nåt gemensamt med de gamla blyklumparna jag hade..

Annat jag haft är: Armson, Apex Elite, Sniper II, Sterling STP, Sterling STP Turbo, Phantom och ett gäng till..märks det att det var länge sen?? :rolleyes:

Ser ut som idel pumpmarkörer ;)

Är väldigt stor skillnad på de nya t.e.x Änglarna som enligt mitt tycke underbara att skjuta med , men kanske inte så exakta som shockern.

Får du chansen så testa gärna en nyare markör , hade du bott i växjö trakten hade de lätt gått att ordna :)

Skillanden mot nu och för säg 5 år sen är att du skjuter grymmt mycket snabbare, knappt inga pipsprängningar + att markören är mycket tystare och lättare.

och inte att förglömma fruktansvärt mycket dyrare :skrämd

out4speed

Tabernakel
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Ducati 1000ss
juha01 skrev:
Tac för svaren!

Låter som ett normalt pris , när vi hyr ut tar vi 150:- för markör med utr och 50 öre bollen.

När jag tävlade hade vi endast ett armband med en viss färg + att vi hade teamtröjor så man kände igen varandra.

på uthyrningen har vi olika färg på magasinen på markörerna.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Om du har dubbelglas och tar diskmedel så var försiktig så att det inte kommer vatten mellan glasen( många dräller på dickmedel/vatten och sen blir det värre) , det är skumgummi mellan glasen och det ska inte bli fuktigt för då kan även dubbelglas bli immigt. Annars så är det värt att investera i en ny mask ( om du går och hyr ofta vill säga), eller köp en begagnad och sätt i ett nytt glas för 250 kr så har du alltid en bra mask , en dålig mask sabbar allt .Eller säg till ordentligt för du pröjsar ju för att kunna spela fullt ut och inte spela på känn så att säga

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
out4speed skrev:
Ser ut som idel pumpmarkörer ;)

Är väldigt stor skillnad på de nya t.e.x Änglarna som enligt mitt tycke underbara att skjuta med , men kanske inte så exakta som shockern.

Får du chansen så testa gärna en nyare markör , hade du bott i växjö trakten hade de lätt gått att ordna :)

Skillanden mot nu och för säg 5 år sen är att du skjuter grymmt mycket snabbare, knappt inga pipsprängningar + att markören är mycket tystare och lättare.

och inte att förglömma fruktansvärt mycket dyrare :skrämd

Jajjemen!

Bara pumpmarkörer på den tiden. Skulle man ha råd med en Cocker eller en Automag (var väl i princip det enda i semiväg som fanns då) så fick man väl sälja morsan..:)

Jo, växjö är en liten bit för att testa en markör enbart, men det hade varit riktigt kul att se hur de funkar. Jag kommer ihåg min Apex Elite. Fruktansvärt tryck vilket iofs resulterade i pipsprängningar var tionde kula ungefär, men fort gick det och aldrig rakt. Min sniper II kunde man ju inte ens hålla inne avtryckaren och bara pumpa, men med 18" pipa på så hade man precision iaf..:) den vägde sina modiga kilon förvisso.. :rolleyes:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Första och sista gången jag spela paintball blev jag skjuten av en lagkamrat efter bara några minuter. Jahapp tänkte jag, det är väl inte så noga. Men visst fan var jag död sa domarn. :(

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Out_Spinner skrev:
Första och sista gången jag spela paintball blev jag skjuten av en lagkamrat efter bara några minuter. Jahapp tänkte jag, det är väl inte så noga. Men visst fan var jag död sa domarn. :(

Det tänkte jag också efter förra Söndagen efter att jag ramlade och fick masken på sniskan och blev sjuten mellan tinningen och ögonbrynet från två meters håll så att jag har ont i tänderna (!) än idag... :6surkart Men på söndag kör vi igen ändå!! (med mindre imma den här gången hoppas jag :4skrika )

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
vi tar 200 för hyra av bana + markör (inferno).sedan 50 öre bollen och i hyrpriset ingår 75 boll btw.
gå till en glasögonaffär och köp imspray,funkar kanon på mina masker.

automatängel med el och kolfiber tank är det som gäller ....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...