Paintball!!!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Imorn bär det av in i skogen för Paintball!! :crash Första gången jag ska lira o det ska bli SATANS kul!!!!! :rock Har ni några tips om hur man kan plocka ett gäng? :D Skulle vara bra o veta. sitter här o laddar inför imorgon, upphopp,armhävningar käkar havre o grejer :crash lägg gärna till nå kul minne alltid kul o läsa!Kommer med resultat imorn!så om ni ser en snubbe med MASSA blåtiror o färg här o där på Bikeweekend, ungefär så här --> :3freak så kan ni vinka glatt för då e det jag som är på ingående :fakta

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Lite saker du skall tänka på:

Det gör inte så ont som alla säger om du inte blir träffad på knogarna eller andra känsliga ställen OM du har pösiga (=ej tighta) kläder på dig. Arméns gamla kläder funkar ypperligt!
Ta även på dig en tun handske på vänster hand (även höger om du klarar att spela med den på), det hjälper otroligt mycket om du skulle bli träffad på handen.
Att bli träffad mitt uppe på huvudet gör rätt ont (jag fick huvudvärk en liten stund och en massa gult klet i håret senaste gången jag spelade). Tyvärr blir det för varmt att spela med mössa/rånarluva på sommaren.
Ta med dig vatten att dricka. MYCKET vatten!
Samarbete i laget är A och O. Att göra ensamma macho attacker leder bara till att man blir träffad och att det andra laget vinner. Dela in laget i grupper med 2-3personer som hjälps åt i eran ”attack”. Om ni spelar CTF (capture the flag) på en stor plan så lämna en/två grupper att vakta den egna basen.

Lycka till o ha det så skoj det är skit kul att skjuta polarna =)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
ta de lugnt me skotten de e lätt att skjuta slutpå ett mag på några minuter om man inte tänker sig för.....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ett enda tips har jag, tag med MYCKET pengar! Jag hade med mig 400kr första gången och visst det räcker till en herrans massa kulor men när man väl har börjat vill man aldrig sluta så jag gick därifrån med 500kr i skulder...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har aldrig spelat paintball men vill väldigt gärna.
Berätta sen hur det gick. :)

Ta med dig pungskydd.

Det tipset fick jag när vår taekwondo-grupp skulle möta kickboxarna i laser-dome :)
Fy fan, vi slogs mer än vi skjöt på varandra. Sällan jag varit så blåslagen som den gången. Hade ont i en vecka - bästa veckan i mitt liv :)

750RR

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Åååååååå de e sååå jäkla kul å lira! Ja vill åxå... :p

Några tips...

* Om du är rädd för smärta: Använd "pösiga" grova kläder á la militärkläder...annars, på med joggingoverallen bara! :cool:
* Spara på skotten! 200 skott försvinner fortare än du tror...
* Glöm långdistansskotten. Iaf. om ni har liknande bössor som jag hade....precisionen är inte precis på topp
* Arbeta tillsammans med lagmedlemmarna
* När du har ett bra mål; skjut så många skott som möjligt för att orsaka så mycket smärta som möjligt innan han hinner sträcka upp vapnet i luften! :crash

Kör hårt! :tummenupp

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Spara på skotten - inte kul att ligga kvar ensam i sitt lag och vänta på "döden"!

Långskott är bara slöseri med skott (ok, man kan hålla nere nån...) för kulorna går inte sönder

När du har läge, dra iväg ett gäng skott för man skjuter lite sämre än man tror

Bak-och-fram-kepa under masken så slipper man klägg i håret

Det gör inte så jävla ont att bli träffad

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det är skönt att bli muggad! (Träffad på nära håll) :fakta

En graj som är rätt smart är att dela upp laget i tvåmannateam, en front och en back. Då kan backen ligga ett gäng med meter bakom fronten och berätta vad som finns framför och runtom med mindre risk att bli träffad. På så sätt så kan fronten gå in närmare motståndaren och få lite större chans att träffa samt att han vet när han kan sticka fram skallen eller bör ducka.

Det är VÄLDIGT viktigt att hela laget pratar med varandra hela tiden! Där ligger hemligheten till ett bra spel. Prata ,prata, prata.

Gör upp koder om vad ni kallar olika positioner på banan och motståndarna.

En back kan t.ex skrika något liknande det här;

4 Pirater (motståndare), högerback, vänsterback, vänster tekopp Litet lågt skydd), höger stående(stående cylindriskt skydd).
Tekoppen går frammåt till mitten/mitten (skydd precis mitt i banan)
1:an ute ( första motsåndare utskjuten), höger stående ute. 3 pirater, högerback, vänsterback, mitten/mitten.

Och så fortsätter det. Om inte backarna är hesa när dagen är slut så har dom inte skrikigt tillräckligt. :fakta

Som föregående talare redan har nämnt; ta med pengar och mycket av den varan! Det går en himla massa boll under en dag.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
McFille skrev:
Åååååååå de e sååå jäkla kul å lira! Ja vill åxå... :p

Några tips...

* Om du är rädd för smärta: Använd "pösiga" grova kläder á la militärkläder...annars, på med joggingoverallen bara! :cool:
* Spara på skotten! 200 skott försvinner fortare än du tror...
* Glöm långdistansskotten. Iaf. om ni har liknande bössor som jag hade....precisionen är inte precis på topp
* Arbeta tillsammans med lagmedlemmarna
* När du har ett bra mål; skjut så många skott som möjligt för att orsaka så mycket smärta som möjligt innan han hinner sträcka upp vapnet i luften! :crash

Kör hårt! :tummenupp

fins inget värre än när folk skjuter på en fast de sett att de redan träffat, då skjuter jag fan tillbaka fast jag är träffad.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Så nu är jag tillbaka!!!FY FAN VAD KUL DET VAR!!!!! :crash

2 tabbar jag gjorde..1: glömde vatten!!!! :rolleyes: var ju törstig heeeela tiden!Damma om mig när jag prata :crash
2: Campa lite för mycket i början.. :p
men SÄTAN vilka strider det var ibland!Tok löpa mellan skydd fast polarn fick nys på mig när jag kom smygande mot deras bas..o vad hade jag för skydd?Jooo självklart ett ynkligt pojkträd, *SplAt SPLAT Splat*!!!Ven kulor runt huvet på mig och färga skogen grön, likt rambo så reste jag mig upp och safta iväg salvor mot hans rikting. Med ett smärre misslyckat warcry och ströppel på grenar kom jag löpande mot ett uppbyggt hinder o floppa över skiten :tummenupp ..upptäckte i min underbara "Poser" luftfärd att landningen skulle bli brutal och skoningslös för där låg tjocka grenar och rötter :crash ...som ni vet *ni som lirat PB förut* att imman på visiret förvirrar en rejält o man KAN ta fel hinder. jag trodde nämligen jag tog det med granris..aja kan ju inte lyckas med allt :rodnar ...men som plåster på såren så klarade jag mig den ronden :öl

Sen blev man matchens lirare när man gav sig in på ett Recon Misson :tummenupp smög runt halva banan,hitta ett GIGANTISK träsk...JA jag klampa i klaveret OCH!?..aja nu till saken..sitter o spanar genom imman..o vad skådar mitt norra öga!!AHA!!!EN GRÅ GUBBE!!!upp med bössan o tar sikte vad gör äcklet!!? springer iväg!!Usch...fy han!så jag smög vidare o utan förvarning kommer han tillbaka o mejar skott, hoppar undan in i ett litet bås o det smattrar i plankerna..*SPLATT SPLATT SPLATT...Choff Choff*..HAN FICK SLUT PÅ SKOTT!!!!! :fakta jag upp som ett skott o nu JÄVLAR!!! :whip visslar iväg brutalt med skott som endast SNUDDAR HAN!!...varför :confused: aja jag tar flaggan o löper som ALDRIG förr efter kommer motståndarlaget hack i häl men trogna AG har placerat sig vid sin älskade stubbe, vilket troligen räddade mig..jaha vart fan ska jag med flaggan nu då!!?virrar runt mitt på slagfältet med en illröd flagga o AG skriker sig hes...-RUNDA STUBBEN FFS!!!!..-Vilken jävla stubbe!!?*löper runt med immigt visir*...springer på stubbfan vilket gör att jag hitta den :crash sen var med full fräs mot basen o räddar ronden!! :rock Sen var det ju mycket tok på banan också!Danne löpte iväg med vår flagga o i mitten vad ser man...han gör nästan en frivolt pga en gren han snubblar på!!AAAAHAHAHAHA :rofl

Men som sagt..jag trodde det skulle göra ondare. Fick en klockren rak ti huvet av Nicklas... :( ..Som sagt Paintball är nått ni MÅSTE prova ni som inte lirat det. Jag ska lira det FLER gånger!Vi lirade på banan i V:ås. Skulle vara kul o dra ihop nått gäng o dra o lira, JAG ÄR PÅ!!! :fakta

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag spelade i 5 år, anledningen till att det inte gör ont är att man inte är beredd att bli träffad. Prova att ställa upp dig framför nån som ska skjuta på dig och du vet det:)
Man hade iaf blåmärken jämt, de bollar som inte går sönder på en gör ondast.
Det blev dock lite för dyrt och för lite med tid för att fortsätta så det hela rann ut i sanden.
Det blir lätt en masa campande först omgången eftersom ingen vill bli utskjuten då:)

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jaha oki så du har vart en riktig grov lirare du! :tummenupp Nje förstår vad du menar..när man vl står där så är man INTE sugen på att få ett skott på sig. Tävlingsbollar är väl hårdare?tävlade du när du körde då förut?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jo dels tävling men givetvis på skoj med.
tävlingsbollarna var inte hårdare som jag upplevde det, men de fick inte säljas till annt än just tävling.
En sak som däremot skiljde en del var ju att på tävling var det jäkligt noga att man chronade vapnen till en relativt mild hastighet. När man körde på kul var det ju en del som hade bössor som gick utav bara helsike. Som tur är försämras precisionen en hel del om man har hög utgångshastighet (bollarna vill gärna svänga i bågar).
Det kan göra rejält ont om en sån där 320+ fps boll träffare en på nära håll.
Sen har vi ju alla de här som alltid ska fuska och torkar bort träffarna.
Men visst är det kul iaf med rätt grejor och mycket boll.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Silwer skrev:
fins inget värre än när folk skjuter på en fast de sett att de redan träffat, då skjuter jag fan tillbaka fast jag är träffad.

Jo det är därför man skall skjuta så många man hinner....så man är SÄKER på att man träffar...see... :fakta

edit. Är det bara jag som får upp Rosa Pantern bakgrundsmusik när jag läser det här inlägget?? Weeeeeeird.... :eek:

Last edited:

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
McFille skrev:
edit. Är det bara jag som får upp Rosa Pantern bakgrundsmusik när jag läser det här inlägget?? Weeeeeeird.... :eek:

Nej, du är inte ensam, alla får det, eftersom forumadmin tillåter HTML-kod i signaturerna så har kaZmur lagt in en midifil som automatiskt spelas upp varje gång man besöker en tråd som han postat i, otroligt irriterande.

:kulspruta kaZmur

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Airsoft är roligare :fakta :D Då menar jag inte att hoppa runt i trädgården med fjäderdrivna billighetsvapen alltså, utan att köra det på t.ex Combatzones bana,(eller på ett arrangerat skogsspel) med "riktiga" grejor, uppgraderade AEG's och GBB's o.s.v. :)

Impulse

Trickmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer i delar
Grymt roligt med paintball, slutade spela för ett tag sen, funkar inte att både köra hoj och spela, särskilt inte när bössan jag hade sprutade ut cirka 12 boll i sek, blir så DYYYRT!!!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
TheDude skrev:
Airsoft är roligare :fakta :D Då menar jag inte att hoppa runt i trädgården med fjäderdrivna billighetsvapen alltså, utan att köra det på t.ex Combatzones bana,(eller på ett arrangerat skogsspel) med "riktiga" grejor, uppgraderade AEG's och GBB's o.s.v. :)

glöm det, skittrist:)
mest för soldatwannabes

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...