Palestina VS Israel for dummies

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ang "muren" så är det propaganda och en grov överdrift.

The Israeli West Bank barrier is a security barrier being constructed by the State of Israel. It consists of a network made mostly of fences with vehicle-barrier trenches surrounded by an on average 60 meter wide exclusion area (90%). In some areas the barrier is an 8 meter tall concrete wall. (10%).

Barriärens dragning är en femma, att det inte är en mur bara för att Aftonbladets antisemiter vill att vi ska tro det är en annan.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag trodde det var allmänt vedertaget vid det här laget att ifall det finns en muslim i området så är han med automatik skyldig?

Heja Israel!

/Dreggel på snabbvisit

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan man få lite mer information om saken

Såhär ungefär.

Judarna var uppenbarligen inte välkomna i Europa utan utrotades.

De behövde ett eget land helt enkelt. Och det snabbt. Eftersom de alltid strävat efter att immigrera till Israel föll valet där. Det har förövrigt bott judar hela tiden i Palestina(nu kallat Israel), längre än muslimer, men eftersom en arabisk kvinna i genomsnitt föder 18,9 ungar så var de nu förstås i majoritet och ansåg sig tydligen därför ha rätten till detta lilla landstycke.

Judisk inflyttning till Palestina började redan tidigare under 1900-talet bla pga av pogromer och mord i Ryssland. Men den största invandringen kom efter WW2 samt efter att arabländerna drivit ut sina judar.

Så, efter att en bråkdel av europas judar hade undgått förintelsen med nöd och näppe och riskerat livet igen för att ta sig till Palestina blir de genast attackerade av araber som vill mörda dem. Barn, kvinnor, män. Det spelade(och spelar) ingen roll. De är judar och måste dö. Att judar ska utrotas är något bla Hamas fortfarande håller fast vid.

I de små jordområden judar får köpa till överpriser av snikna araber börjar de odla jorden. Araberna gned händerna i förtjusning över hur de hade blåst judarna eftersom de bara sålde de sämsta jordplättarna. Stenöken och sankmark. Men judarna utbildade sig i att bruka jorden(eftersom inte många judar har kunnat odla jord pga av förbud mot att judar får göra det i sina tidigare länder) och dränerade träsken och byggde bevattningssystem till de snustorra områdena.

Då vill araberna ha tillbaks de numer gröna åkrarna och beslutar sig för att mörda judarna. Judarna(i många fall nästan bara kvinnor och barn) har knappt några vapen men lyckas ändå ofta kämpa ner araberna.

Snacket från övriga arabvärlden om att Israel har snott marken från araberna och förtrycker dem sätter igång tidigt. Hippiesverige och Aftonbladet hakar förstås på propagandan. Hade de velat hjälpa de som kallas palestinier hade de kunnat göra det för länge sen genom att låta dem bli medborgare i deras länder. Se Markus karta.

Allt grundar sig i ett enormt judehat. De vill helt enkelt utrota alla judar en gång för alla och ser inte sällan Hitler som en hjälte. Och araberna har försökt, gång på gång, med intentionen att döda judarna. Och då snackar vi råa mord/utrotning/våldtäkt inte att några skott som råkar träffa fel mål, som Israel har kritiserats hårt för, trots att motståndarna med flit ställt sig bakom civila. Barn anses förövrigt som extra bra att få död på eftersom det "biter" bättre.

Allt sedan självständighetskriget 1948 har araberna alltså försökt med sitt nobla mål att utplåna staten Israel och få judiskt blod att flyta i mindre och större omfattning. Dels genom urskiljningslös terror i form av bombdåd, vansinnesskjutningar och missiler men även genom regelrätta krig.

Bla 1967 i kriget mellan Israel och Jordanien, Egypten och Syrien (allt enligt den kända numerära hedersuppfattningen "många mot en"). Dessa hade dessutom back up från andra arabländer med trupper och vapen. Det gick ändå inte så bra för arabstaterna utan de blev överkörda som vanligt.

Ett annat känt krig var Yom Kippur-kriget 1973, då Egypten och Syrien hade laddat ett par år och åter kände för att utrota lite judar och faktiskt hade viss framgång till en början. Det var förövrigt ett fegt överraskningsanfall. Känner personligen ett par personer som var med i de här krigen och även folk med nära och kära som fick stryka med för judehatet. Men där gick de till sist på pumpen igen.

De här länderna har nu lugnat sig något utåt efter att slutligen bittert fått inse att de är klåpare och att de inte bör fucka med Israel, men deras judehat är förmodligen lika stort nu som då. Om inte större. Vägen man väljer nu är istället att få omvärldens sympati genom att gråta krokodiltårar över de som kallas palestinier. Tyvärr verkar de lyckas alldeles för bra med det.

Hela palestinakonflikten grundar sig alltså i antisemitism, avundsjuka, och sårad stolthet (för att man åker på pisk varenda gång man muckar gräl).

Så enkelt var det.

Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hela palestinakonflikten grundar sig alltså i antisemitism, avundsjuka, och sårad stolthet (för att man åker på pisk varenda gång man muckar gräl).

Så enkelt var det.

Intressant slutsats. Jag har inte samma koll som du men jag har uppfattningen att konflikten grundar sig i att judarna fick ett land som några andra redan bodde i. För inte har araberna bedrivit någon jakt på judar innan judarna fick landet?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det står skrivet i bibeln att judarnas land är Israel och därmed basta.
Att det bodde människor där som brukar kallas för palestinier spelar ju ingen roll.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Det står skrivet i bibeln att judarnas land är Israel och därmed basta.
Att det bodde människor där som brukar kallas för palestinier spelar ju ingen roll.

Gud lovade mig kanarieöarna, hela karibien och Landområden i kina till mig i en dröm.
Ska till polisen senare idag o göra en anmälan för olaga intrång

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
pw_sign_22.gif

Du är väl inte jude? Snälla säg att du inte är det? :rofl

Fy fan vad kul om vi hade en egen jude-expert på forumet.

Haha, jude. :blah

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du är väl inte jude? Snälla säg att du inte är det? :rofl

Fy fan vad kul om vi hade en egen jude-expert på forumet.

Haha, jude. :blah

Måste bara quota innan det tas bort fast jag knyter även näven rätt hårt i fickan nu. :D

Nemesis>> Är du sk "helsvensk"?

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Måste bara quota innan det tas bort fast jag knyter även näven rätt hårt i fickan nu. :D

Nemesis>> Är du sk "helsvensk"?

Varför kommer mitt inlägg att tas bort??:va
Det är inte rasistiskt!

Det är en kopia av Markus inlägg här

Så du kan knyta näven i fickan så hårt du vill :D
Tydligen har inte alla rätt att skämta på SH.com

och nej, jag har inte en droppe svenskt blod i mig.
Gör det någon skillnad?!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Intressant slutsats. Jag har inte samma koll som du men jag har uppfattningen att konflikten grundar sig i att judarna fick ett land som några andra redan bodde i. För inte har araberna bedrivit någon jakt på judar innan judarna fick landet?

Vem kom först, hönan eller ägget?
Det har bott muslimer och judar i samma område, till och från, kring Jerusalem i tusentals år. Kristna var ju där och petade lite oxå, även kallat korstågen, men de backade väl ut så småningom pga rekorderligt med smisk från mussarna.
Jag är personligen inte helt hundra överens med judarna i allt om jag ska vara ärlig, men de är helt klart "the lesser evil" i den här konflikten.
Sen får Aftonäcklet, Metro och resten av vänsterpatraskmedia skrika hur mycket de vill, det förändrar inte att Islam är ett jävla otyg som skall bekämpas.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Varför kommer mitt inlägg att tas bort??:va
Det är inte rasistiskt!

Det är en kopia av Markus inlägg här

Så du kan knyta näven i fickan så hårt du vill :D
Tydligen har inte alla rätt att skämta på SH.com

Åh, du har bara väntat på att få ge tillbaks med samma mynt. Kan du inte komma på något eget? Förövrigt så är han ju inte jude vad jag vet så du är ju snett ute där också.

och nej, jag har inte en droppe svenskt blod i mig.
Gör det någon skillnad?!

Ja det gör det i den mån att svenskar sällan uttrycker öppet att de tycker illa om judar såvida det inte är renodlade nassar. Det är betydligt vanligare bland andra nationaliteter och religioner. Men nu fick det ju en annan förklaring också.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
Åh, du har bara väntat på att få ge tillbaks med samma mynt. Kan du inte komma på något eget? Förövrigt så är han ju inte jude vad jag vet så du är ju snett ute där också.

Ja det gör det i den mån att svenskar sällan uttrycker öppet att de tycker illa om judar såvida det inte är renodlade nassar. Det är betydligt vanligare bland andra nationaliteter och religioner. Men nu fick det ju en annan förklaring också.

Om jag va "helsvensk" skulle jag skämmas att läsa din kommentar.

"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år