Ja det gör det i den mån att svenskar sällan uttrycker öppet att de tycker illa om judar såvida det inte är renodlade nassar.
Nu är det här egentligen en annan tråd men hur vanligt är det bland svennebananer att ogilla judar?
Jag vet att det är vanligt i andra länder och följaktligen då bland många invandrargrupper men hur vanligt är antisemitism bland "vanliga" svenskar?
Orsaken till min fråga är att jag aldrig stött på antisemitism från någon i min närhet vare sig privat eller på jobbet.
(Nu pratar jag inte om befolkningen i allmänhet utan om ENBART de jag haft runt omkring mig)
Jag har hört rätt dryga kommentarer om svarta, om zigenare om muslimer och om skåningar och finnar men faktiskt aldrig hört någon som på allvar sagt något om judar. Å andra sidan umgås jag för närvarande inte med någon som är jude så därför har jag aldrig kunnat fråga var/när/hur han/hon stött på antisemitism.
Nej Bazooka, att kritisera Israels förehavanden är fortfarande inte att vara antisemit.
Min fråga är uppriktigt ställd. Var är antisemitismen som mest utbredd bland etniska svenskar? Är det en åldersfråga eller en geografisk företeelse? Är det vanligare bland äldre som har kvar forna tiders fördomar? Du skriver ju i var och vartannat inlägg att alla är antisemiter och därför undrar jag var/när/hur detta gestaltar sig och var man oftast stöter på antisemitism bland svenskar.