Nyteknik
Bannad
Om allt går precis som det ska blir jag Pappa den 14 juni. Köpet av min TZ250 var inte så lite ett känslomässigt impulsköp bottnat i rädsla att fastna i destruktiva kärnfamiljsaktiviteter. Ni vet: Åka till Coop och se slitna föräldrar i noppiga gympabrallor/snedtrampade gympadojor skrika "sluta med det där!" åt sina barn, göra utflykter med andra barnfamiljer, besöka svärföräldrarna och prata om barnens utveckling och framsteg, åka till leksaksaffärer och besöka museum som ha "barnutställningar". Lugn, jag inser samtidigt att många av de här aktiviteterna säkert blir meningsfulla tillsammans med ett eget barn. Men för att kunna ägna mig åt något jag verkligen gillar och för att kunna dra mig undan när det känns viktigt verkade det som en bra idé att köpa en TZ250. Och det innan barnet föds för att slippa besvärliga diskussioner.
Jag vill veta hur ni som redan har barn gör när ni ska mecka, träna och tävla. Har ni sambos, fästmöer och fruar som stannar hemma och tar hand om era barn? Eller hänger hela familjen med? Är det gnälligt hemma för att ni ägnar er åt racing? Har många slutat med racing pga familjen? Har ni avundsjuka kompisar som inte har mod/kraft att göra som ni?
Berätta!
Jag vill veta hur ni som redan har barn gör när ni ska mecka, träna och tävla. Har ni sambos, fästmöer och fruar som stannar hemma och tar hand om era barn? Eller hänger hela familjen med? Är det gnälligt hemma för att ni ägnar er åt racing? Har många slutat med racing pga familjen? Har ni avundsjuka kompisar som inte har mod/kraft att göra som ni?
Berätta!