Pappaledig..nån som?:)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Nån som har ett bra upplägg för att få ut maximalt med tid nu i sommar..Vill vara ledig hela sommaren (juni till aug):yoparty Vet inte så mycket om dagar osv..nån kanske har lite erfarenhet:)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hur menar du?
Antar att du har semester att ta ut också, ta ut den, så förlorar du inte så mycket stash.
Sen får ju bara en av er ta ut föräldraledighet "samtidigt" om man säger så, ni får inte ta ut båda två samtidigt alltså.
Det betyder ju isåfall att din tjej får jobba hela den tid som du inte tar semester eller hon tar semester.
Lite surt det där.
Annars är det väl 160 dagar eller nått som du har rätt till, sen kan du ju skriva över en del på tjejen, beroende på hur ni vill ha det.
Hmm, våran bebbe kommer i slutet av månaden, får se hur vi kommer göra, tjejen har ju blivit arbetslös alldeles lagom... Vilket innebär att det blir svårt för mig att vara pappaledig.

//A.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
UnderDOG skrev:
Hur menar du?
Antar att du har semester att ta ut också, ta ut den, så förlorar du inte så mycket stash.
Sen får ju bara en av er ta ut föräldraledighet "samtidigt" om man säger så, ni får inte ta ut båda två samtidigt alltså.
Det betyder ju isåfall att din tjej får jobba hela den tid som du inte tar semester eller hon tar semester.
Lite surt det där.
Annars är det väl 160 dagar eller nått som du har rätt till, sen kan du ju skriva över en del på tjejen, beroende på hur ni vill ha det.
Hmm, våran bebbe kommer i slutet av månaden, får se hur vi kommer göra, tjejen har ju blivit arbetslös alldeles lagom... Vilket innebär att det blir svårt för mig att vara pappaledig.

//A.

Då är det ju inga problem, din flickvän fortsätter gå arbetslös o du tar ut pappaledighet ni kan ju gå så hela perioden om ni önskar.....
Så gick vi när vi fick vår son fast detvar jag som var abetslös men det kvittar ju
Grattis till fadersakpet, det är svinroligt :tungan

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
o min sambo ska jobba och jag kommer ju utnyttja min semester men,vet inte riktigt hur det funkar..Hmm får väl luska lite mer.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
twinner skrev:
o min sambo ska jobba och jag kommer ju utnyttja min semester men,vet inte riktigt hur det funkar..Hmm får väl luska lite mer.

Kan du inte ta pappaledigt när du inte har semester? Eller spara dina semesterdagar o bara gå pappaledig, om nu din sambo skall jobba hela sommaren
Grattis till dig med ...föräldraskap-jobbigt på ett väldigt roligt o lättsamt sätt

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gå in på www.forsakringskassan.se och kolla. Alla regler och annat finns där. Dessutom har de en beräkningsfunktion där du kan beräkna hur mycket du kommer att få om du tar ut ett visst antal dagar i månaden etc etc.
Du kan även logga in dig och göra alla ändringar, se hur många dagar ni har kvar gemensamt etc.

Mitt råd är att ta ut så få dagar per månad som ni har råd med så räcker dagarna längre. Du får ta ut föräldraledighet till det att barnet fyller sju år.

Sedan är det för att du ska umgås med din son och inte för bankörning, posande vid grillen och annat. :7peta

Är själv pappaledig nu och det är helt grymt!

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
svar

Kolla med kommunen,man får inte ha barnet på dagis samtidigt som man e pappaledig iaf.Själv har jag två mån att ta ut,men jag vet inte riktigt hur,eftersom jag har henne på dagis 15 tim i veckan. mvh//jacke

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Vad du än gör så se till att alltid skriva ner namnet på de personer på försäkringskassan du pratar med. F-kassan kommer ändå att sätta på dig så du kvider, och hånskratta under tiden. Någon borde jämna deras byggnader med marken.

Förresten, räkna med att vara utan inkomst lääänge om du förlitar dig på att ditt ärende handläggs professionellt utan att ha någon du kan hålla ansvarig.

Enda sättet att få dom att släppa ifrån sig några pengar är att telefonterrorisera samma handläggare och alltid ha stenkoll på vad som sagts tidigare.
.
.
.
.
.
:huvet

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...