Papunen + Supermoto?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kul som faen. Om det går att få till.
Freddy kör BMW(!?), BMW äger HVA, HVA gör bra supermotos = rock on!
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Det skulle vara grymt kul att se honom köra Supermoto! :)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det var riktigt skoj att se Freddy på Rörken. Hans första flygande varv var ett av de snabbaste klockade varven då. Tyvärr hade SMC redan då satt tänderna i Rörken så han blev avplockad pga ljudet och fick inte köra mer...
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Kanske någon i sektionen skulle skriva ihop ett par rader och skicka honom ett mail?

Föreslå att prova på, får ju garanterat låna en riktig S-moto cykel av nån av oss för att prova.

Tror nästan det känns mer seriöst om "inbjudan" kommer från en sektions medlem än bara från nån av oss?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Om han lovar att inte skrota min hoj i nått av platåhoppen är han varmt välkommen till Gröndal ;)
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Vem är Pappunen? Ska jag skriva till honom? Hur får man tag på honom? Läste artikeln, intressant kille.
 
Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Lasse!

Prova att knåpa ihop ett seriöst mail och gör en förfrågan. Bjud in honom till Sala 26 Maj exempelvis.

Här är hemsidan: http://www.freddyracing.com/
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Freddy är ju medlem här ju. Han har alldeles säkert redan läst tråden. Kanske mest för att jag skickade en länk.
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det är fler RR-kändisar som provat motard genom åren med blandade resultat:

*Jimmy Lindström: dök upp som gubben i lådan på highland-cupen i Linköping 2007 eller nåt, han presterade inget vidare och åkte hem igen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Robban Gull: (eller var det inte han?) ställde upp när det kördes ihop med RR-SM på anderstorp. Vurpade och bröt tassen någonstans ute i mossen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Freddy Papunen: ____________plats för din egen story_______________

/HW
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ha ha ha bjuda in Valentino eller Garry McCoy då! :)

haha på dig själv:tungan:tungan. I Mettet körs varje år en klass som heter "Starbiker", där brukar det dyka upp alla möjliga världsstjärnor.. någonstans har jag en bild på Jeremy McWilliams när han står på näsan...
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Synd att man inte hade mer ledighet efter Lag-VM då hade man åkt vidare till Mettet förra året! :/
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det är fler RR-kändisar som provat motard genom åren med blandade resultat:

*Jimmy Lindström: dök upp som gubben i lådan på highland-cupen i Linköping 2007 eller nåt, han presterade inget vidare och åkte hem igen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Robban Gull: (eller var det inte han?) ställde upp när det kördes ihop med RR-SM på anderstorp. Vurpade och bröt tassen någonstans ute i mossen (ingen har sett han på en motard sedan dess)
* Freddy Papunen: ____________plats för din egen story_______________

/HW

Glöm inte att lägga dit "Mr. Sporthoj.com", Swedie i den listan också. Han brappade hyfsat i Örebro, men på Andersorp i regner blev det nyckelbens-stopp om jag inte minns fel:näsblod
MEN kul vore det ur rent PR-syfte om såna profiler dyker upp inom supermoto. Fast lika kul vore det att fler folk börjar köra supermoto över huvudtaget.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top