Parkering i Europa..

Gilseg

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Honda Transalp XL600V
Tjenare..

Ska ut på min första Europa resa(flying solo). Kommer bli bland annat Amsterdam, London, Paris etc etc, dock mest vildmarksliv.. Men min fråga är om ni som åkt MC i dessa städer haft problem med att parkera hojen?

jag brukar bara dra upp den nånstans där den inte stör och sen ge blanka fan i att köpa nån biljätt.. Funkat bra so far.. Men nu får man ju så klart räkna in stöld/sabotage faktorn också och att den blir större desto större stan är..

Alla tips är välkomna för en rookie..

Tack..

PS. Kan lika bra lägga till frågan om vad för extra MC stuff ska jag ha med mig? Har Chain Wax och extra Olja med, nått mer ja ska tänka på ? Har en Honda Transalp, -96a. Hjul och drivpaket har inte gått långt.. Tack igen..

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
europatrip

Halloj!. Är precis hemkommen från europatouring (till Paris). och polaren kör faktiskt en transalp -01. Och det spontana är att folk i iallafall frankrike ställer sina hojar varsomhelst. Så är du inte jätterädd om hojen så är det lugnt, se bara till att låsa fast den väl. Annars finns ju parkeringsgarage lite överallt.

En bra grej att ta med, är extra olja, samt verktyg så du kan spänna kedjan.
Ett regnställ är också bra att räkna in i pcakningen, i övrigt är det bara att ta med sig så lite grejor som möjligt och ett Visa kort så löser det sig.

Lycka till.
//Joakim.J

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras