Parkering med MC ?

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Så då var det dags att styra upp lite roligare trådar i URR delen tänkte jag eftersom det verkar va tysta leken som gäller här.

Så första och främst vad gäller vid pumpen vid parkering?
Gratis för MC men inte för bilarna (om det nu är gratis inte tänkt på riktigt)?
Samt finns det fler gratisparkeringar i Uppsala i så fall vart?

Någon som blivit bötfäld när ni ställt er utanför affär eller lägenheter vet ju att detta är otroligt vanligt och är sj en av dom som syndat :yoparty

Denna tråd är alltså helt öppen tråd för folk att berätta om roliga / mindre roliga mc historier som ni hört eller vart med om själva som handlar om just parkering eller parkeringsvakter. :tummenupp

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Vad sägs om en fortkörningsbot (1500kr) och tre parkeringsböter (700kr + 350kr + 350kr) inom tre veckor? Varav de två sistnämnda dagarna efter varandra i samma parkeringshus och fortkörningsboten från en fartkamera jag åker förbi varje dag... :4skrika

Visserligen med bil men det får kvala in i tråden iallafall.
Det var nästan så att jag var rädd för att gå till bilen efter det.
Kan tilläggas att det är mina enda böter sen jag tog bilkortet -94 men jag hade lite oflyt några veckor. :huvet

(fast det är inte riktigt så synd om mig som det låter, jobbet fick pröjsa de sista två parkeringsböterna)

Kuivinen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
Kawasaki ZXR -89
Själv har jag väldigt liten erfarenhet av hojåkning överhuvudtaget eftersom jag köpte mini första hoj igår :) Men efter vad jag har hört så skiter vissa parkeringsbolag i motorcyklar, medan andra lappar allt. Har aldrig får någon p-bot själv, men är det inte lite svårt att sätta fast boten på en motorcykel?

Som EroX, säger skulle det vara bra att veta fler eventuella gratis mcparkeringar i Uppsala.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vilka är det som har hand om parkeringsövervakningen i Uppsala nuförtiden ?
Är det fortfarande det där låtsasbolaget Protectus eller vad dom nu hette ?

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=96

Var det finns parkeringar för hojar i Uppsala står i länken ovan.

Vilka som har hand om parkeringsövervakningen vet jag inte, men normalt är det komunen som har hand om den i centrum. I utkanten kan det vara i princip vilken parkeringsövervakningsfirma som helst.

mickelin

Guest
Protectus och Carpark sköter det mesta. Kommunen har ochså några lirare som går och cyklar omkring. Kommunen har bla den långhåriga killen som går som Janne Långben anställd.
Var man kan parkera är en gåta men jag har personligen aldrig fått p-böter med hojen. Brukar nyttja cykelställ och i parkeringshus brukar jag stå, antingen i cykelställ eller så att jag inte tar upp en parkeringsruta (bakom pelare osv).

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=96

Var det finns parkeringar för hojar i Uppsala står i länken ovan.

Vilka som har hand om parkeringsövervakningen vet jag inte, men normalt är det komunen som har hand om den i centrum. I utkanten kan det vara i princip vilken parkeringsövervakningsfirma som helst.

Nice framgick ju inte vilka som var gratis dock men pumpen är väl det eller har ja fel där ?

För antingen tillhör den ju den automat som finns där men tror det är en egen gratis ? Rätta mig om jag har fel vore ruggigt bra att veta för ja vill gärna stå vid pumpen :yoparty

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Vid pumpen ska det så vitt jag vet vara gratis för MC. Rent generellt har jag förstått det som så att dom rutor som är reserverade för MC-parkering är avgiftsfria.
Jag vet inte om det alltid är så men jag tror det.

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Vid pumpen ska det så vitt jag vet vara gratis för MC. Rent generellt har jag förstått det som så att dom rutor som är reserverade för MC-parkering är avgiftsfria.
Jag vet inte om det alltid är så men jag tror det.

Har för mig det med är så iaf utanför jobbet i sthlm

Vore ju bra o veta men har för mig att det är så med, om det inte står nått speciellt.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Hojparkeringarna är avgiftsfria. Titta efter en skylt märkt med en hoj. Där får du parkera.

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hojparkeringarna är avgiftsfria. Titta efter en skylt märkt med en hoj. Där får du parkera.

Precis... teorin börjar redan släppa lite

En liten fundering ang denna bild dock "Endast handikappade motorcyklar" är det sånna med sidovagn ? :)

parkering_mc.jpg

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vad ska man göra åt problemet med parkerade cyklar över mc-platser?

Utanför Burger King är det ju jämt knökfullt med felparkade cyklar & jag har ledsnat på att flytta dem :mad:

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning