Parkeringsböter

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Cbr 600!
Hej!
Min hojj behövde lite reperation och jag bor i tvåvåningshus med 4 hus i varje. Kör in hojjen vid dörren där alla ställer sina cyklar och tänkte jag skulle hämta lite verktyg. Är uppe i huset en kvart ungefär efter att jag käkat en macka o lite oboy såklart! Sen med mina verktyg så sticker jag glad ner o ska skruva bort bakdäcket o göra vad som göras skall!
Då har jag en fin lapp på hojjen! Och det är då inte något kärleksbrev heller. Jag har ingenstans att meka och jag är inte i vägen för någon alls. Ska jag ens behöva betala? Och finns de ens någon liten chans att jag slipper om jag ringer imon. Det verkar som om man alltid får betala även om man inte gjort något fel eftersom det är omöjligt att överklaga. Det borde väl finnas någon tid eller så som man får ställa fordon på eftersom man kanske behöver lasta i eller ur eller nåt sånt!
GE MIG KRYPHÅL TILL DETTA ELÄNDE!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Stå för dina misstag och betala. Den som lappar gör alltid rätt. :kia

MikkE

Guest
Hur länge måste en lapplisa stå för att kunna ge en böter på ett fordon?

Kia

Guest
Stå för dina misstag och betala. Den som lappar gör alltid rätt. :kia

Vad lider du av??? Ge dig nån gång för f**...

Till trådstartaren: Det är ju alltid bättre att ringa p-bolaget eller markägaren och få tillstånd till att stå där man egentligen inte får stå. Om du ringer nu är det väl större chans att få förståelse från markägaren så prova ring tid först. Annars är det väl en 50/50 chans att p-bolaget visar lite medkänsla. Det beror helt på vilket bolag det är och vem du får tag på att prata med. Kolla också om p-boten är riktigt ifylld, är något glömt eller fel är den ogiltig. Du kan ju iof kolla skyltningen om den är okej, samma sak där är den inte okej är p-boten ogiltig. Lycka Till! Tänk dig för nästa gång. :pannkyss

Hur länge måste en lapplisa stå för att kunna ge en böter på ett fordon?

Beror helt på vad markägaren har bestämt att det ska vara för övervakningstid. Många många skyller på p-bolagen som bevakar men det är alltid markägaren som bestämmer alla villkor och som anlitar p-bolaget. Förmodligen för att det finns ett problem.

Last edited:

Kia

Guest
Nepp, inte på denna bot iaf :yoparty

DÅ är den helt klart ogiltig. Bara att stå på dig och inte betala (om den är från ett privat bolag.) Annars måste du betala och sen överklaga. Men den är absolut ogiltig. Slå en pling till p-bolaget och be att få den makulerad för den är inte korrekt ifylld. Ta en kopia på p-boten och faxa eller skicka den dit. Lycka till! :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
3211621 DÅ är den helt klart ogiltig. Bara att stå på dig och inte betala (om den är från ett privat bolag.) Annars måste du betala och sen överklaga. Men den är absolut ogiltig. Slå en pling till p-bolaget och be att få den makulerad för den är inte korrekt ifylld. Ta en kopia på p-boten och faxa eller skicka den dit. Lycka till! :tummenupp
Norrlands Vakt (NVS) är det som har lappat min bil, då tjejen (yepp jag skyller på henne) parkerade den men glömde ställa p-skivan. Allt är ifyllt korrekt förutom att rutan för beloppet är helt tom så ska ringa dit direkt efter jobbet:tummenupp

Andra p-boten hon fått på 2 veckor :D

Tack för hjälpen Kia!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Jag har fått några p-böter som var helt overkliga. Går aldrig överklaga, haha...

P-vakter är dåliga människor helt enkelt, ser när de lappar utanför på gatan. Aldrig mer att de väntar mer än 20 sek. Funderar på att skrika slagord åt dem nästa gång, kanske kasta nåt smutsigt:va

Kia

Guest
Jag har fått några p-böter som var helt overkliga. Går aldrig överklaga, haha...

P-vakter är dåliga människor helt enkelt, ser när de lappar utanför på gatan. Aldrig mer att de väntar mer än 20 sek. Funderar på att skrika slagord åt dem nästa gång, kanske kasta nåt smutsigt:va

Hur då dåliga människor? Hur många p-vakter känner du privat? Vet inte vad kommunen har för bevakningstid på gatorna faktiskt men egentligen behöver man inte ha någon bevakningstid alls. Det är som sagt markägaren som bestämmer helt och hur kommunen har bestämt det vet jag inte. Jag vet att här i Uppsala kör de 0-tid på te x handikapp-platser, på dessa lappar man direkt för att de handikappade som har tillstånd inte ska bli lidande för alla dessa som "bara skulle....." osv

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Hur då dåliga människor? Hur många p-vakter känner du privat? Vet inte vad kommunen har för bevakningstid på gatorna faktiskt men egentligen behöver man inte ha någon bevakningstid alls. Det är som sagt markägaren som bestämmer helt och hur kommunen har bestämt det vet jag inte. Jag vet att här i Uppsala kör de 0-tid på te x handikapp-platser, på dessa lappar man direkt för att de handikappade som har tillstånd inte ska bli lidande för alla dessa som "bara skulle....." osv

Man kan väl ha sunt förnuft fast markägaren bestämmer???

Kia

Guest
Man kan väl ha sunt förnuft fast markägaren bestämmer???

Jag kan inte svara för hur de kommunala lapplisorna gör. Kan bara berätta vilka arbetsuppgifter man har och som i alla andra jobb så förväntas man utföra dessa.
Markägarna är ju p-bolagens kunder. Kunder vill man ju gärna behålla, därför vill de ju göra ett bra jobb. Om markägaren ser att det fortfarande inte fungerar på hans mark, att det tex står fordon där han inte vill att det ska stå fordon så är ju risken rätt stor att han väljer att byta p-bolag till ett effektivare som ser till att hans problem försvinner.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jag kan inte svara för hur de kommunala lapplisorna gör. Kan bara berätta vilka arbetsuppgifter man har och som i alla andra jobb så förväntas man utföra dessa.
Markägarna är ju p-bolagens kunder. Kunder vill man ju gärna behålla, därför vill de ju göra ett bra jobb. Om markägaren ser att det fortfarande inte fungerar på hans mark, att det tex står fordon där han inte vill att det ska stå fordon så är ju risken rätt stor att han väljer att byta p-bolag till ett effektivare som ser till att hans problem försvinner.
Arbetsuppgifter? :rofl

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Förstår att just det ordet kan vara lite svårt för någon som du som aldrig satt sin fot på ett jobb. Men jaaa kanske kan du slå upp ordet i någon ordlista?? :va
Jag visste inte att lapplisa räknades som jobb. Trodde det var max AMS-åtgärd.

Varför hjälper du trådskaparen att komma undan? Han har ju gjort fel och ska stå för det genom att snällt betala?

Kia

Guest
Jag visste inte att lapplisa räknades som jobb. Trodde det var max AMS-åtgärd.

Varför hjälper du trådskaparen att komma undan? Han har ju gjort fel och ska stå för det genom att snällt betala?

Jasså du har varit lapplisa på kommunen hör jag.... :D

Jag jobbar inte som lapplisa längre och delar gärna med mig av tips till trevliga människor...:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln