Parkeringsfråga (Sthlm)

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Jag har sett att flera i sthlm har valt att parkera som bilden visar.
Jag funderar på att göra likadant, dvs parkera på trottoaren i anslutning till MC parkering så att man kan låsa fast hojen i en stolpe över natten.
Nån som gjort på samma sätt och åkt dit på parkeringsbot?

parkering.jpg

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
P-vakter gillar inte att man parkerar på trottoaren. Har vart med om att dom till o med stannar med bilen o chasar ner en på gatan igen:D

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Hoj
KTM 625 SXC - 05
hehe spännande.
Går dom så långt att dom sätter böter också? Har nämligen sett ett antal hojar i sthlm som står på detta sättet.

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
du får ej stå så, riskt för böter om p-vkten är grinig (som de alltid är)

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Har sett en del stå så mer eller mindre permanent. Tycks mao inte åka på böter... Men ska man tolka lagen så visst kan man åka på böter...

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Såg här om dagen att man kan hyra p-platser för mc i många av Stockholms p-hus för 400-600kr per månad. Kanske det är ett alternativ?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag får fan böter så fort jag parkjerar utanför en MC-ruta utan lapp.
Spelar ingen roll hur lagligt jag står.

Ikväll var rutan full med EU-moppar och annan skit så jag fick ställa mig precis intill. Kan ge mig fan på att hojjen är lappad imorrn. Måste vara en riktigt bitter p-lisa som jobbar i mina kvarter.....

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
KTM 640 SM Prestige
hur fan kan man egentligen få en p-böter eller ha en parkerings biljett? man kan ju alltid hävda att parkeringsboten inte fanns där eller att man haft en biljett som försvunnit...

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
Man kan tydligen överklaga om man betalt å får böter, men man måste kunna visa att man hade en biljett...
Så man får vackert då skicka in sin biljett som man haft i plånboken .-) eller tigga till sig en av nån snäll bilist....

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
CBR600RR -04
hur fan kan man egentligen få en p-böter eller ha en parkerings biljett? man kan ju alltid hävda att parkeringsboten inte fanns där eller att man haft en biljett som försvunnit...

jo det tycker man ju, fast är det så att en lapplisa har anmält att du stått fel eller hur dom gör, så blir det upp till dej att motbevisa. Så har jag förstått det iaf.. Eller kanske jag som fått det om den klassiska bakfoten?

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Tror det är en kass idé, jag fick p-bot 05.50 när det var städgata till 06, och det VAR redan städat:huvet Tror inte det är OK med kreativa lösningar.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Gångbana=stoppförbud=700 spänn i böter:rolleyes:

Visst,har man gott om stålar och tycker om utmaningar
är det ju bara att testa,kan ju tyvärr bli dyrt i längden:gnissla

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Var i Sthlm bor du, eller hur långt hemifrån är du beredd att parkera hojjen?

Nära mig finns det TVÅ P-rutor som allt som oftast är fulla. Speciellt om det är städdag så är den andra rutan ALLTID full.

Jag har påtalat detta för Trafikkontoret, så det verkar som om de kommer hit och målar upp en ruta till :)

Om MC-parkeringen är full av, som tidigare nämnts, EU-mopeder, åk till nästa p-ruta då, det kryllar ju av MC-parkeringar. Åtminstone i Stockholms innerstad :tummenupp

Stockholms innerstads MC-parkeringar, se länk http://www.trafiken.nu/Sthlm/parkering/index.php

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
jag brukar praktisera att parkera fullständigt åt h-e , och har aldrig fått böter, tror att p-lisor (tror - vet ej) inte har rätt att lappa annat än på gator och i direkt anslutning till.. så om man rullar upp på gräsmattor och in på grusgångar i parker så funkar det att parka utan att bli bötad...

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
jag brukar praktisera att parkera fullständigt åt h-e , och har aldrig fått böter, tror att p-lisor (tror - vet ej) inte har rätt att lappa annat än på gator och i direkt anslutning till.. så om man rullar upp på gräsmattor och in på grusgångar i parker så funkar det att parka utan att bli bötad...

Mao står du oftast på en fastighets egna tomtmark där dom kan bötfälla dej. (Dom) brukar vara ett privat p-bolag i likhet med carpark, etc men föreningen/fastighetsägaren har rätt att själv sätta böter om du står felaktigt.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Är det bara jag som tycker att det börjar bli väldigt fullt på alla Mc-parkeringar i Sthlm? Fler och fler motorcyklar, scootrar, mopeder, och även fyrhjulingar trängs ju om samma utrymme.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Är det bara jag som tycker att det börjar bli väldigt fullt på alla Mc-parkeringar i Sthlm? Fler och fler motorcyklar, scootrar, mopeder, och även fyrhjulingar trängs ju om samma utrymme.

I city tycker jag det vart rent hopplöst o få en plats om man kommer mitt på dan under flera år.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM