Partionera hårddisk?!

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Har köpt ny hårddisk. Men min dator klarar inte av att kontrollera hela 160Gb hårddisken på en gång så jag måste partionera den.
MEN vet inte hur man gör?

Finns det någon vänlig själ där ute som vill hjälpa mig?

mvh No_Fear!!

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Ta hem ett program som heter Partition Magic 8.0
som finns på Denna sida
Detta program kan du köra i windows så slipper du krångla i dos..

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Men nu är det ju som så här att jag kommer inte in i Windows förrän jag har partionerat hårddisken. För det går inte installera något innan disken är just partionerad.

That is A PROBLEM!

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
NO_FEAR skrev:
Men nu är det ju som så här att jag kommer inte in i Windows förrän jag har partionerat hårddisken. För det går inte installera något innan disken är just partionerad.

That is A PROBLEM!
För att göra det enkelt för dig så släng i disken i ngn annan burre och partionera därifrån.

Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
NO_FEAR skrev:
Har köpt ny hårddisk. Men min dator klarar inte av att kontrollera hela 160Gb hårddisken på en gång så jag måste partionera den.

mvh No_Fear!!

Eller så startar du upp datorn med en start diskett tex från win 98, & går in i F-disk & partitionerar du den då ENKELT. (tror jag)

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
R1 UFFE har försökt göra så som du säger( min bror har gjort det) men han lyckades visst inte.

Men man kan kan koppla in den i den här datorn istället. får testa snart. tack för de tips jag fått.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
NO_FEAR skrev:
R1 UFFE har försökt göra så som du säger( min bror har gjort det) men han lyckades visst inte.

Men man kan kan koppla in den i den här datorn istället. får testa snart. tack för de tips jag fått.

Det är inte så att du har en såpass osannolikt gammal dator att den inte känner av HDs större än.... tja, var det runt 10 gig gränsen gick? I så fall är det bara att uppdatera bios.

räserkyckling

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bulldog
Du kan installera Partition Magic på en annan burk o göra startdisketter med Partitionmagic. Sen slänger du in disketterna i datorn o kan starta upp Partition Magic via dom ( även utan att windows är installerat alltså ).

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Du säger att Windows inte startar efter du kopplat in den nya hårddisken?
1. Du har vänt IDE-kabeln fel.
2. Du har ett felaktigt master/slave förhållandet mellan dina IDE-enheter.
3. Du har ett gammalt bios som får spel av den nya disken.

Vad händer när datorn startar? Hur långt kommer den? Räknar den minne? Piper den annorlunda? Får du något meddelande på skärmen?

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
NO_FEAR skrev:

mvh No_Fear!!

Kör du FAT 32 eller NTFS

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Tack för att ni försökt hjälpa mig så mycket.
Men min bror drog iväg datorn igår kväll/natt till en polare som är någon sorts "dataguru" :bow som tydligen skulle fixa det. Men som sagt tack ändå.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping