Partylåtar för gitarr

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Såg att det dykt upp en annan gitarrtråd, lite tidigare. Lite "roligt" då jag själv tänkt posta en sådan. Då vi inte söker samma sak postar jag en egen tråd istället.

Jag har blivit tillfrågad att ta med gitarren på firmans julfest (har inte sagt ja ännu), men jag spelar själv inte särskilt mycket "partylåtar" då jag ofta finner dem ganska trista. Ska man spela på en sån tillställning kan det ju dock vara bra att blanda upp den ordinarie repertoaren med lite mer lättsamma låtar som folk känner igen och kan sjunga med i.

Nu vill jag alltså ha tips på trallvänliga låtar som folk känner igen och kan/vill sjunga med i, som dessutom gör sig hyffsat på gitarr.

Tack på förhand!

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Titta på guitartabs.cc där hittar jag alla låtar jag vill spela, ta sådana låtar som är välkända och de brukar oftast vara enkla att spela.

John Fogerty´s låtar är ju populära och typ Brown eyed girl mf kan ju de flesta sjunga med till. :tummenupp

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Ja, det blir ju mycket lättare av att man har ett urval på 2 miljoner låtar (eller nåt)... :)

Jo, Fogerty/CCR funkar ju.
Björn Rosenström går nog hem åxå, fast de utländska gästera förstår ju inte texten. Fast det kanske är lika bra. :)

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
dumbo skrev:
Såg att det dykt upp en annan gitarrtråd, lite tidigare. Lite "roligt" då jag själv tänkt posta en sådan. Då vi inte söker samma sak postar jag en egen tråd istället.

Jag har blivit tillfrågad att ta med gitarren på firmans julfest (har inte sagt ja ännu), men jag spelar själv inte särskilt mycket "partylåtar" då jag ofta finner dem ganska trista. Ska man spela på en sån tillställning kan det ju dock vara bra att blanda upp den ordinarie repertoaren med lite mer lättsamma låtar som folk känner igen och kan sjunga med i.

Nu vill jag alltså ha tips på trallvänliga låtar som folk känner igen och kan/vill sjunga med i, som dessutom gör sig hyffsat på gitarr.

Tack på förhand!

Allt med Rodney Carrington funkar. :D

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
dumbo skrev:
Ja, det blir ju mycket lättare av att man har ett urval på 2 miljoner låtar (eller nåt)... :)

Jo, Fogerty/CCR funkar ju.
Björn Rosenström går nog hem åxå, fast de utländska gästera förstår ju inte texten. Fast det kanske är lika bra. :)
Rosenström har ju sköna melodier så det spelar inte så stor roll om man inte förstår texten och som sagt det e nog lika bra :gnissla

Om du vågar så har ju Tenacious D en låt som heter "Fuck her gently" en given hit innan folk ska ut och ragga :slicka :whip

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Fuck her gently kan kanske vara lite mycket för den äldre delen av sällskapet, fast efter lite alkohol så... :)

Drkosmos:
Rodnet Carringtong är han med "Dear penis", eller vad den heter va?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...